מסעדת וינו סוקה: הגורמה הכשר מככב בהרצליה

פורסם: כ"ה אייר התשע"ה | | 23:36 ע"י: מערכת בבא קמא
סשימי טונה אדומה בוינו סוקה.
סשימי טונה אדומה בוינו סוקה. צילום: בבא קמא.
בלב אזור התעשייה של הרצליה פיתוח השוקק נחבאת מסעדת וינו סוקה המככבת בין רשימת המסעדות הכשרות הטובות ביותר

בתקופה האחרונה הגורמה הכשר בולט בהרצליה. למרות שקיימות לא מעט מסעדות כשרות בתל אביב, כנראה שהרצליה מצליחה למשוך את קהל שומרי הכשרות טוב יותר. בראש רשימת המסעדות הכשרות המובילות בארץ תוכלו למצוא את וינו סוקה. על המטבח מנצח השף אלעד אוחנה, שהספיק בעברו לעבוד במספר מסעדות אירופאיות עטורות כוכבי מישלן ומביא חידושים קולינריים המגיעים גם מעולם הבישול המולקולרי אל המטבח הכשר עם הניחוח הצרפתי בהרצליה.

דווקא ללא שם של שף מוכר מהטלויזיה, מצליחה המסעדה בשקט למצב את מעמדה על ידי בניית חווית בילוי מיוחדת, הקפדה קולינרית ושימוש בלתי מתפשר בחומרי גלם הטובים ביותר. אל המסעדה ברחוב גלגלי הפלדה, הגענו באמצעות הדרכתו הנאמנה של הווייז. ניסינו לזהות את המקום אך לא מצאנו חלון גדול או שולחנות ישיבה בחוץ. במקום החזות המוכרת של מסעדה, מצאנו שער ולידו שוער שהציע שירותי חניה (וולט פרקינג) ומכאן מתחילה חווית הבילוי האקסקלוסיבית שמציעה המסעדה. אחרי המעבר בדלתות הכניסה יורדים במדרגות לקראת הכניסה אל חללי המסעדה שבהם גם חדרים אינטימיים לקבוצות קטנות. העיצוב של המקום ייחודי ומזכיר את המאה ה-19 ומעניק למבקרים במקום תחושה ייחודית.

פתחנו את הארוחה עם לחם ומטבלים (18 ₪). מהבר הגיעו אל השולחן לקחת מאתנו הזמנה מיוחדת לקוקטיילים. כבר בשלב הזה כדאי לציין שמחירי המנות בתפריט גבוהים יחסית, דבר שמחייב את כל הגורמים במסעדה להשתדל מעל ומעבר לסטנדרט במסעדות שף והדבר בא לידי ביטוי בשירות, בהגשה וכמובן גם במנות שיוצאות מהמטבח. המנות הראשונות היו מעולות, אכלנו ארבע כאלו מתוך התפריט. התחלנו עם מנת לבבות חציל בלאדי (58 ₪) שמגיע עם ביצי שליו, צנוברים קלויים, בצל סגול בסומק, עגבניות שרי, פטרוזיליה, צ'אני ליים וטחינה חמוצה. מנות החציל, עם ביצה וטחינה פופולאריות לאחרונה גם במסעדות השף, עם קריצה לסביח המוכר. המנה הייתה מצוינת בשילוב עם הלחם שהגיע קודם וביצי השליו נותנות מראה מיוחד וטעים. המשכנו עם סשימי טונה אדומה (62 ₪), אלו פרוסות דגים נאות עם איולי סלומון, צ'ילי טרי, זיתי טאסוס, פרוסות צנונית, בזילקום סגול, קוויאר סלמון ותחמיץ ליים. סגנון המנה מוכר לנו וכאן שילוב הטעמים היה מצויין עם השדרוג של הקוויאר. המשכנו עם ריזוטו פילה טלה (68 ₪), עם קרם כרישה מפולפל ודמי גלאס (רוטב ציר עגל). זוהי מנה מומלצת מאד. הריזוטו היה מופלא וחתיכות הטלה היו צלויות היטב. המשכנו עם וולוטה כבד אווז וכמהין (69 ₪) שזהו כבד אווז צלוי, ירקות בסוויד (שזוהי שיטת חדישה שנעשית בבישול איטי בתוך שקית וואקום), אוכמניות וכמהין טרי, מלצרית שניה הגיעה למזוג מעל המנה מרק ארטישוק ירושלמי חם. מבין הראשונות שטעמנו (או יותר נכון סיימנו בלי להשאיר פירור), זו המיוחדת ביותר. שילוב טעמים מוכרים ופחות מוכרים בסגנון צרפתי.

 


וולוטה כבד אווז וכמהין. צילום: בבא קמא.

במעבר לעיקריות, הוגש סורבה תפוח לריענון הטעמים בפה. מחירי העיקריות נעים בין 169 ל 218 ₪, כאמור, מחירים לא זולים. הזמנו חזה ברווז צלוי (172 ₪) עם קרם דלעת ערמונים, תפוחי גראנד סמיט צלויים בקלבדוס (ברנדי תפוחים), רוטב יין אדום ופירות יער. הנתח היה גדול וצלוי היטב, אדמומי ועסיסי מבפנים. הזמנו פילה בקר עם כבד אווז (218 ₪), ברוטב יין אדום ואגסים מלווה בקרם פירה. זוהי ללא ספק המנה המנצחת של הערב. פילה הבקר היה רך במיוחד, טעים ועסיסי. מנה מומלצת מאד. קינחנו עם קינוח חדש ומיוחד. וריאציה של מילפיי אננס. כאשר הקרם טבול במרק אננס טרי, עם חתיכות אננס, שברי בצק עלים ומקרון.


פילה בקר עם כבד אווז. צילום: בבא קמא.



מילפיי אננס בוינו סוקה. צילום: בבא קמא.

וינו סוקה

גלגלי הפלדה 7, הרצליה פיתוח
ראשון עד חמישי

12:00 - 16:00  עסקיות צהריים
19:00 -  עד אחרון הלקוחות

טלפון: 072-2163750
מומלץ להזמין מקום