בית קפה מסעדה כשר בכפר סבא: ברד אנד מרקט

פורסם: י"ח שבט התשע"ה | | 11:02 ע"י: מערכת בבא קמא
ברד אנד מרקט, בית קפה חלבי בכפר סבא.
ברד אנד מרקט, בית קפה חלבי בכפר סבא. צילום: יח"צ.
בחצר השוק, מתחם הבילוי החדש בשוק בכפר סבא, נפתח לאחרונה בית קפה-מסעדה חדש, עם תפריט מגוון וכשר שיכול להתאים לבילוי של בוקר, צהריים או ערב

בילוי בשוק שלא רק למטרת קניות הפך בשנים האחרונות לתופעה מוכרת. כך למשל, בשוק מחנה יהודה הירושלמי קמים בזה אחר זה בתי קפה וברים ושוק הפשפשים ביפו כבר מזמן אינו רק מקום למציאת מציאות וקהל של מבלים נוהר אליו, אל המסעדות ואל בתי הקפה, באווירה המיוחדת של השוק. לטרנד הזה מצטרף כעת גם השוק בכפר סבא עם מתחם "חצר השוק" החדש שבו נפתחו זה לצד זה, במבנה משנות החמישים שנועד לשימור, מסעדות, ברים ובתי מאפה. ביקרנו בבית הקפה החדש, Bread and Market, שנמצא בחלקו הפנימי של המתחם, עם מקומות ישיבה בחצר ובתוך המבנה. את המקום הקימו אושיק פרוכט ועמית קייזר, שבבעלותם גם בית הקפה הותיק במרכז גירון ברעננה, "ברד אנד ברקפסט". אל האחות הצעירה בכפר סבא, "ברד אנד מרקט", מביאים הבעלים את המנות המוצלחות והמוכרת של בית הקפה הוותיק עם תוספות חדשות שנבנו יחד עם השף ליאון אלקלעי. הקרבה אל השוק, מבטיחה שחומרי הגלם בבית הקפה יהיו טריים, דגים הישר מהדייג וירקות מובחרים מדוכן שמוכר תוצרת "אוצר הארץ".

סביח נפוליאון. טוויסט חדש לסביח העממי והמוכר.
סביח נפוליאון. טוויסט חדש לסביח העממי והמוכר. צילום: בבא קמא.

הגענו אל חצר השוק בשעת צהריים באמצע השבוע, שעה בה השוק דליל ממבקרים, אך מצאנו את ברד אנד ברקפסט מלא. מאחר שהיה זה יום חורף שמשי, בחרנו לשבת בחצר, על דק עץ, תחת שמשיה. פתחנו במנה של אגס בנדיקט, הנקראת בתפריט בנדיקטוס. זוהי ביצה עלומה, על לחם פאן דה מי צרפתי קלוי עם סלמון מעושן ורוטב שמנת תרד (30 ₪). מנה קלאסית ומאד טעימה ששווה להכיר. היא פחות נפוצה בבתי הקפה הכשרים, מכיוון שבמקור היא מוגשת עם בשר לא כשר. יחד איתה הגיע סביח נפוליאון (32 ₪), שאלו קוביות צ'יפס, שעליהן טוויסט של סביח, עם חציל, טורטיות, ירקות, ביצה מפוררת וטעם בולט של עמבה. מנה טעימה ומיוחדת שמצטרפת אל הטרנד האחרון של הבאת הסביח העממי, עם הטעמים והריחות, אל מטבחי השף.

מושט מטוגן, מוגש עם אורז לבן.
מושט מטוגן, מוגש עם אורז לבן. צילום: בבא קמא.

לעיקריות הזמנו פיש אנד צ'יפס (54 ₪). אלו נתחי פילה דג מצופים בבצק בירה וצ'יפסים שנחתכו במקום בשמן עמוק. גם זו מנה קלאסית טובה, הולכת היטב עם פלח לימון ועם האיולי שהגיע כמטבל. בנוסף, הגיע דג מושט שלם מטוגן (78 ₪), ברוטב חמוץ מתוק ובתוספת של אורז לבן. אלו שפחות חובבים דגים מאתנו, יכולים למצוא מגוון רחב של מנות נוספות בתפריט כמו נודלס אסייתי, פסטות, סלטים וכריכים מיוחדים. ארוחות הבוקר מוגשות לאורך כל היום, שם מככבת שקשוקת תרד וברקפסט Eggs בנדיקט.

קינחנו עם פרוסה רחבה של עוגת גבינה ביתית (34 ₪) ועם כנאפה בשוק (34 ₪), עם גבינת עיזים, מנה שלגביה קיבלנו המלצה ואנחנו מעבירים את המקל וממשיכים להמליץ עליה. נמליץ לחלוק את המנה וגם לזכור להזמין אותה מראש, מכיוון שהיא מוגשת טרייה ונעשית במקום, זמן ההכנה שלה הוא כרבע שעה.

BREAD & MARKET
וייצמן 125 "חצר השוק" כפר-סבא 09-9555070
א'-ה': 7:30-24:00    שישי: 7:30-14:00
מוצ"ש: שעה אחרי יציאת שבת ועד 24:00