מסעדת אונו – מסעדה איטלקית כשרה בתל אביב

פורסם: כ"ט טבת התשע"ה | | 11:20 ע"י: מערכת בבא קמא
מסעדת אונו.
מסעדת אונו. צילום: יח"צ.
ביקרנו במסעדת אונו בשעת צהריים ונהנינו לגלות תפריט איטלקי מרענן ועשיר עם מגוון רחב של מנות

במרכז תל אביב, סמוך למתחם בתי המשפט ולקריה, על צומת הרחובות שאול המלך וויצמן, משקיפה מסעדת אונו. מתחם המסעדה הרחב, עם החלונות הגבוהים והצבעים החמים, יחד עם התפריט המגוון והכשר בניצוחו של השף ניצן רז, הופכים את המקום למועדף לארוחות עסקיות עבור אנשי הקבע מהקריה ועבור אלו העוברים בסביבת בתי המשפט ובי"ח איכילוב.

מלפטי, כופתאות תרד וגבינת ריקוטה ברוטב מאמא רוזה.
מלפטי, כופתאות תרד וגבינת ריקוטה ברוטב מאמא רוזה. צילום: בבא קמא.

על המנות הצבעוניות במסעדה אחראי השף ניצן רז, אחד השפים המוכרים בישראל וכוכב התוכנית "אני לא יודע לבשל" בערוץ 2. שף רז התחיל את הקריירה הקולינארית שלו במסעדת צ’ימיצ’נגה, לאחר שסיים שירות צבאי בשייטת. משם המשיך לניו יורק, שם למד באחד המוסדות המובילים בעולם, ה-French Culinary Institute.  את הקריירה שלו במקומות הנחשבים בניו יורק החל ב-Mesa Grill של המגה שף, בובי פליי. כיהן כסו שף במסעדת NOVO הנחשבת, ניהל את מסעדת Jan Georgs בעלת 3 הכוכבים וניצח על הסניף הניו-יורקי של מסעדת SUSHI SAMBA. לאחר שחזר לישראל הקים את מסעדת SUSHI SAMBA הנחשבת בתל-אביב, בה הוא כיהן כשף. ניצן רז, מכהן כשף ובעלים של מסעדת UNO.

ביקרנו בשעת צהריים. אונו מציעה עסקיות הכוללות מנה עיקרית, גזוז איטלקי בטעמים או לימונדה ומנה ראשונה. קינוח ספיישל יומי בתוספת של 15 ₪. מחירי העיקריות בעסקית נעים בין 55 ₪ ו-65 ₪ למנות סלטים או פיצות, דרך ניוקי ופסטות ב-75 ₪ ומנות דג ב-95 ₪. החלטנו לבדוק מהראשונות  מנות שמופיעות בתפריט העסקי וכאלו שמופיעות דווקא בתפריט הערב. כאן נמליץ על מנה שנקראת מלפטי, שהיא כופתאות תרד עם גבינת ריקוטה ברוטב רוזה של עגבניות ושמנת (40 ₪), מנה מיוחדת שהייתה חדשה עבורנו וטעימה מאד ומומלץ לבחור בה כראשונה מתפריט העסקיות. מנות הקרודו (דג נא) גם מצויינות. הטעם של הדג נשאר עמום ועם הכבישה המיוחדת ועם שאר הקישוטים מסביב מתקבל בפה טעם מגוון ומרענן. עוד טעמנו ממנה של ברוסקטות שהן מעין צנימים עם פסטו מתוק, פטריות, מוצרלה, פרמז'ן, גבינת עזים ונקראת באז' החדשה (38 ₪). פתיחה טובה מאד, עם ניחוח איטלקי וטעם של עוד.

פילה לברק עם ירקות ירוקים ופירה כמהין.
פילה לברק עם ירקות ירוקים ופירה כמהין. צילום: בבא קמא.

בעיקריות בחרנו בדגים. פילה דניס על הגריל מוגש על ניוקי מצויין, עם שומר, פלפלים קלויים וזוקיני. הדג היה עשוי היטב ומסביבו הניוקי והפלפלים הקלויים הופכים את המנה לגדולה, צבעונית, משביעה וטעימה. לצידו הגיע פילה לברק, עם פירה כמהין נהדר עם ירקות ירוקים מבושלים בויניגרט איטלקי.
הצלחנו לשבוע די בקלות אחרי כל אלו ושמחנו להתענג על ארוחה איטלקית ללא פסטות ופיצות, על אף שאלו נראו מבטיחים בשולחן שלידינו. קינחנו עם ניחוח צרפתי, מקפא ברולה וניל נהדר שהקרם בו קפוא והגיע עם קצפת מעל שכבת הקרמל הפריך.

מסעדת אונו
ויצמן 2 , ת"א
03-6932005
כשר בהשגחת הרבנות תל אביב
שעות פתיחה: א'-ה': 11:30- הלקוח האחרון. ו': 10:30- שעתיים לפני כניסת השבת.   ש': שעה לאחר יציאת השבת – 00:00.