שבוע הקולנוע והמוח ה-5

פורסם: י"ב אדר התשע"ה | | 11:40 ע"י: מערכת בבא קמא
שבוע קולנוע ומוח החמישי.
שבוע קולנוע ומוח החמישי. צילום: שבוע קולנוע ומוח.
סדרת מפגשים מרתקת של חוקרי מוח וסרטי קולנוע לרגל שבוע המודעות למוח העולמי מטעם מרכז אדמונד ולילי ספרא למדעי המוח וסינמטק ירושלים

ממוצאי שבת 7 במארס עד 12 במארס יתקיים שבוע הקולנוע והמוח בסינמטק ירושלים. זו השנה החמישית של המיזם המשותף של מרכז אדמונד ולילי ספרא למדעי המוח באוניברסיטה העברית וסינמטק ירושלים, במסגרת שבוע המודעות למוח המצוין ברחבי העולם. במהלך שבוע זה אוניברסיטאות, בתי חולים, קבוצות טיפול וארגונים מקצועיים, מקיימים ימים פתוחים במעבדות לחקר המוח, יוזמים תצוגות במוזיאונים, קניונים ועוד בשיתוף הציבור הרחב, כדי להעלות למודעות את חשיבות חקר המוח האנושי והצגת החידושים בתחום. במהלך ימי הפסטיבל יתקיימו בכל ערב בלובי הסינמטק מצגות של סטודנטים ממעבדות המחקר של מרכז אדמונד ולילי ספרא למדעי המוח. כמו כן תועבר הרצאה באולם המרכזי על ידי חוקר או חוקרת בכירים ואחריה יוקרן סרט העוסק בנושא ההרצאה.

לדברי ד"ר רפי אבירם, מנהל מרכז אדמונד ולילי ספרא למדעי המוח באוניברסיטה העברית, "חוקרי המרכז מאמינים בחיזוק הקשרים עם הקהילה ובהגברת המודעות הציבורית לחשיבותו של חקר המוח למין האנושי. חשוב שכמה שיותר אנשים יבינו שהמחקר והצלחות החוקרים בתחום יכולים להשפיע על כל אחד מאִתנו בכל תחומי החיים, מתהליכים של קבלת החלטות ותפיסת המציאות ועד למחלות מוח שונות". לדברי נעה רגב, מנהלת הסינמטק "מדובר באירוע ייחודי בנוף אירועי התרבות בארץ המציע תובנות פורצות דרך אשר עולות מתוך החיבור המפרה, בין מיטב חוקרי המוח ומחקריהם החדשים ובין סרטי קולנוע נבחרים, בהם הסרטים המובילים של השנה: ״משחק החיקוי״, ״התיאוריה של הכל״ ו״בירדמן״ לצד קלאסיקות כגון ״עליסה בארץ הפלאות״, ו״שמונה וחצי״.

פרט לסרטים תוצג בסינמטק התערוכה iPhasia - מסע בעולמו של איל פלד. אחרי אירוע מוחי קשה שעבר ב-2008 סובל פלד מהפרעת שפה, אפאזיה. פלד מנסה להשתקם, אך מודע למוגבלות החדשה. בתערוכה הוא מציג תצלומים שנלכדו בעדשת ה-iPhone שלו בנסיעותיו ברחבי הארץ, ובהם תקריבים לצד התצלומים המקוריים. מחסום השפה של איל מתורגם למבט, לעין הלוכדת את העולם וממקדת את המציאות לסיפור שיש בו תנועה וחופש, חנק ולחץ, מציאות ודמיון. (ייעוץ אמנותי: מיכל מור.)

התשלום למפגש (הרצאה וסרט): 38 שקלים. לסטודנטים ולגמלאים: 31 שקלים. כרטיסים בסינמטק ירושלים: טל': 02-5654356 www.jer-cin.org.il.