מתכננים לקנות דירה - אלו מספר טיפים עבורכם

פורסם: כ"א כסלו התשע"ז | | 12:30 ע"י: בבא קמא
טיפים לרכישת דירה
טיפים לרכישת דירה צילום: בנק תמונות
המשפחה עומדת בעזרת השם להתרחב ואתם צריכים דירה גדולה יותר? יש כמה דברים שתצטרכו לקחת בחשבון כדי לעמוד במסגרת התקציב ולבצע רכישה מוצלחת. קבלו את המדריך המלא

רכישת דירה היא מטבע הדברים ההשקעה הכספית הגדולה ביותר של המשפחה. מחירי הדירות בארץ נמצאים במגמת עלייה, אז אין פלא שהשקעה מן הסוג הזה דורשת הכנה מוקדמת ובדיקה לעומק של האפשרויות הקיימות. כמו כן, הורים שמתכננים בעזרת השם להרחיב את המשפחה נדרשים להביא בחשבון את מידת ההתאמה של הדירה לצרכים החדשים שלהם.

הנה מספר טיפים שיכולים לסייע לכם החל משלב המשכנתא ועד המעבר:

1. התייעצו עם אדם אובייקטיבי לגבי המשכנתא

התייעצות עם אדם אובייקטיבי שלא כפוף לבנק מסוים יכולה לחסוך עבורכם מאות אלפי שקלים בהחזר הסופי על הלוואת המשכנתא. אתם יכולים לפגוש אנשי מקצוע בשוק הפרטי ולפרוש בפניהם את הצרכים, ההון העצמי ומסגרת התקציב שלכם. המידע מהייעוץ יכול לשמש אתכם לטובת התמקחות מול הבנקים ואולי גם לעזור לכם למצוא הלוואת משכנתא משתלמת.

2. רכשו ביטוח משכנתא משתלם

אל תתפתו להצעה הראשונה שאתם מקבלים על ביטוח משכנתא מחברת הביטוח שעובדת בשיתוף פעולה עם הבנק. זכרו שזכותכם המלאה לרכוש את הביטוח מחברות אחרות והקדישו זמן להשוואה בין הפוליסות. בדקו לעומק מה מכסה הפוליסה וכמה אתם צריכים לשלם לפי משך ההלוואה. השתמשו במחשבון של משרד האוצר, נסו לקבל המלצות על חברות ביטוח אמינות ובדקו האם יש הטבות מיוחדות לציבור הדתי והחרדי.

3. התייחסו להוצאות נלוות

המחיר הנקוב בחוזה הרכישה של הדירה מרכיב רק חלק מההוצאה הסופית הצפויה שלכם. קחו בחשבון את ההוצאות הנלוות והוסיפו אותן לתקציב. הוצאות אלו כוללות בין היתר שכר טרחה של מתווך ועורך דין, תשלומי מיסים לרשויות המדינה, הוצאות מעבר, שיפוצים, רכישת ריהוט, מס שבח ועוד. התייחסו מראש להוצאות הנלוות כדי שלא תהיו מופתעים ביום שאחרי החתימה על החוזה.

4. בצעו בדק בית

חברת בדק בית יכולה להעמיד לרשותכם דוח מלא ואמין על מצבה האמיתי של הדירה. סביר להניח שאין לכם את הידע והכלים כדי לבדוק את מצב הצנרת והתשתית בדירה, וגם אין טעם שתנסו לעשות זאת בעצמכם. הזמינו חברת בדק בית והשתמשו בממצאים כדי להתמקח על מחיר הדירה. שירותי בדק בית חשובים גם בקניית דירות חדשות מקבלן, כי הם יאפשרו לכם לדעת האם הקבלן עמד בהתחייבויות. בנוסף, בחלק מהמקרים תוכלו להשתמש בממצאים כדי לתבוע את הקבלן ולדרוש פיצוי.

5. בדקו את מוסדות החינוך בסביבה

דירה שתשמש אתכם לאורך זמן צריכה להעמיד לרשות המשפחה מוסדות חינוך מגוונים וראויים. הגיעו לסיור בסביבה, בדקו האם יש בתי ספר וגנים ואל תשכחו גם לברר לגבי אופי הקהילה המקומית.