המכונה שבפנים: תערוכה חדשה במוזיאון המדע בירושלים

פורסם: י"ח אב התשע"ד | | 12:51 ע"י: מערכת בבא קמא
המכונה שבפנים.
המכונה שבפנים. צילום: יח"צ.
בעלי החיים כמכונת הישרדות - הצצה אל נפלאות עולם היצורים. כיצד עובד הלב של הג'ירף? מדוע הצ'יטה היא החיה המהירה בעולם? למה לדג יש קשקשים ואיך הציפורים עפות גבוה בשמיים? • תערוכה אינטראקטיבית מרתקת לכל המשפחה שמזמינה את המבקרים למסע חווייתי בעקבות היצורים החיים וחושפת בפניהם את נפלאות הטבע ואת החידושים והטכנולוגיות שפיתח האדם מתוך ההתבוננות בטבע

התערוכה מזמינה את המבקרים למסע מרתק בעקבות היצורים  החיים וחושפת בפניהם את נפלאות הטבע ואת החידושים והטכנולוגיות שפיתח האדם מתוך ההתבוננות בטבע.
התערוכה החדשה מגיעה למוזיאון הישר ממוזיאון הטבע Field בשיקגו, אחד ממוזיאוני הטבע הגדולים והמובילים בעולם, התערוכה שמוצגת לראשונה מחוץ לגבולות ארה"ב, פתחה את מסעה העולמי במוזיאון המדע ע"ש בלומפילד ירושלים ב - 9 ביולי 2014 ותמשיך ותנדוד למוזיאוני מדע ברחבי אירופה.

התערוכה מזמינה את המבקרים בה להתבונן  ביצורים החיים כמכונות שנועדו  לנוע, לחוש ולשרוד.

באמצעות מאובנים, פוחלצים, תצוגות תלת ממדיות, סרטוני וידאו ומוצגים פעילים המזמינים את המבקרים לגעת בהם ולהפעילם, המבקרים חווים, מתנסים,  חוקרים ומגלים  את עולם הטבע: כיצד ברדלסים רצים כל כך מהר ופרעושים קופצים כ"כ רחוק, כיצד כוח הנשיכה של דג שנכחד הפך אותו לטורף עליון, מדוע הג'ירף לא מקבל סחרחורת כשהוא מוריד את ראשו, כיצד קוצים שנמצאו בפרוות כלב שימשו כהשראה להמצאת הסקוטש, וכיצד חיקו בני האדם את עיצובי הטבע במטרה לשפר את חייהם.

הביקור בתערוכה הוא חווייתי ואינטראקטיבי  וכולל עשרות רבות של מוצגים פעילים שמזמינים את המבקרים לצפות, להשוות, לשחק במשחק תפקידים ולחקור כדי לגלות.
התערוכה מתפרשת על פני למעלה מ 500 מ"ר במבנה קל מיוחד וממוזג שמוקם בימים אלו לצד המוזיאון ויוצגו בה עשרות מוצגים אינטראקטיביים כולל ג'ירפה בגודל אמיתי, מוצגים דיגיטליים, סרטוני וידאו, פוחלצי חיות שונות ועוד.
את התערוכה ילוו סיורים מודרכים לצד הדגמות מדעיות.

 

המכונה שבפנים.
המכונה שבפנים. צילום: יח"צ.

באי התערוכה יוכלו ליהנות מסדנאות בנייה ויצירה ללא תשלום נוסף:

סדנת בנייה: 'מה הולך פה?'
ילדים יבנו וייצרו בעל חיים הצועד בכוחות עצמו ללא צורך בקפיץ או מנוע, וזאת תוך למידה על עקרונות תנועת בעלי החיים, שיווי משקל ושינויים במרכז הכובד. בתום הסדנה, לוקחים את החיה מזכרת מהתערוכה.

סדנת התנסות: חוש-חש
סדנת  התנסות לכל המשפחה העוסקת במנגנונים מיוחדים ובחושים של בעלי חיים שמאפשרים להם לשרוד: כך דרכה המיוחדת של הצפרדע הרואה זבובים זזים בלבד אבל לא את שקיעת השמש, הברווז הרואה גם את מי שמאחוריו או התמנון החקיין שמתחפש ליצורים אחרים.

הדגמה מדעית  -רעיונות מהטבע  
הדגמה פעילה, מסקרנת ומשעשעת העונה על השאלות:  מה בין אצטרובל לבגדי ספורט? איך עטלפים עוזרים לעיוורים?  מה בין קוץ של דורבן לתפירת חתכים  או בין צפרדעים לסכיני גילוח.
בנוסף יוצגו בסדנה פיתוחים טכנולוגיים המבוססים  על התבוננות בעולמם המדהים של היצורים החיים.

לרגל התערוכה, יועלה המופע "המרוץ לתיבה"  שהופק על ידי מוזיאון המדע בירושלים, ועוסק בעולמות התוכן המוצגים בתערוכה, מופע המשלב  מחול מודרני, תיאטרון ואנימציה, ומיועד לכל המשפחה.
המרוץ לתיבה הינו מופע המשלב בין  תכנית ריאליטי, סיפור תנ"כי ותכנית לימודית, זהו סיפור הישרדותם של שני נערים אמיצי לב.
המבול החל, הגשמים יורדים מהשמיים והשיטפונות בדרך. וכדי להבטיח את מקומם על התיבה, שני נערים מוצאים עצמם בתחרות מול ספורטאי הטבע. הם צריכים לרוץ מהר יותר מהצ'יטה, לקפוץ גבוה יותר מהקנגורו ולעמוד יותר זמן על רגל אחת מהפלמינגו. הם מוצאים עצמם מתחרים בקרבות שונים ומשונים נגד מצטייני האקרובטיקה, הגמישות והעוצמה של עולם הטבע.


*במוזיאון תערוכות אינטראקטיביות נוספות, וסביבות בנייה והתנסות הפונות לכל בני המשפחה. בין התערוכות: 'בונים חול', עולם בנייה חדשני בחול לקטנטנים (מגיל 3 ומעלה) שמשלב משימות אתגר בבית חרושת ללבני חול, זאת לצד תערוכת משחקי אור וצל, מנוף לגילוי, אשליות, לגעת במים, לונה פארק, קאפצ'ה ועוד. כמו כן מתקיימות במוזיאון הדגמות, הדרכות וסדנאות בנייה כמו גם מתחם 'הקוביות הכחולות'  שמזמין ילדים לבנייה חופשית, כיד הדמיון הטובה עליהם, בעזרת לבני ענק מספוג.

תערוכת   "המכונה שבפנים: ביומכניקה" פותחה על ידי מוזיאון פילד בשיקגו, ארה"ב. התערוכה תוצג במוזיאון המדע ע"ש בלומפילד ירושלים בין התאריכים 9/7/14  - 18/10/14

מחירים:
יחיד (מבוגר /ילד 5-18) 79 ₪ [ילדים עד גיל 5 – חינם]
מחזיקי כרטיס 'ירושלמי' (ילד/מבוגר) 50 ₪
משפחתי* 220 ₪  (*הורים + 2 ילדים או עד 4 נפשות מבוגר+ 3 ילדים)
סטודנט, שוטר, חייל,נכה 59 ₪.
אזרח ותיק –  רכישה דרך בימות במחיר 59 ₪  (להנחה בגובה  50% דהיינו מחיר  ₪ 39.5 יתאפשר אך ורק בקופת המוזיאון בהצגת התעודה).
(כרטיסים בהנחה ניתן לרכוש גם דרך ועדי עובדים)


רכישת כרטיסים באתר בימות http://tickets.bimot.co.il
או בטלפון 6226*