ג'מס רעננה

פורסם: כ"ח אדר ב' התשע"ד | | 23:39 ע"י: מערכת בבא קמא
ג'מס רעננה.
ג'מס רעננה. צילום: בבא קמא.
הבייבי של ג'מס פתח תקווה ברעננה הוא פנינה אמיתית בפנינת השרון, לבילוי בצהריים או בערב, עם בירה מצויינת ואוירה טובה

לריח ולמוזיקה יש קשר חזק לזכרון. ריח יכול להעלות לנו זכרונות בצורה כמעט מוחשית, להחזיר אותנו אחורה בזמן ולהסיע אותנו אל מקומות רחוקים. בביקור שלנו בג'מס במתחם החביב של רחוב ברנר 6 ברעננה לעסקית בצהרי היום, ריח המקום, שנובע מתמהיל של בשר מעושן, רטבים מיוחדים, בירה ומוזיקת הג'אז ברקע נתנו לנו תחושה שנכנסנו לבר בסוהו בדרום מנהטן. המקום הקטן, שהוא למעשה האחות הקטנה של ג'מס פ"ת המפורסם, מעוצב בקפידה ומשלים את התמונה הניו-יורקרית בתוספת תעודת כשרות.

פניני כתף בקר של ג'מס. הכריך הטוב ביותר בעיר.
פניני כתף בקר של ג'מס. הכריך הטוב ביותר בעיר. צילום: בבא קמא.

הגענו כדי לטעום מהסנדויצ'ים שמוגשים במקום, שיעדיפו שיקראו להם פניני (Panini, הפירוש הוא כריך באיטלקית) ולהכיר את הבירה המיוחדת של Jems. בשעת צהריים המקום מזמין אליו סועדים לפגישות עסקיות על כוס בירה עם אותו פניני מפורסם או לצד סלט. העסקיות מציעות תוספת של שתיה קלה במחיר הפניני (32 ₪ עבור פניני מטיאס, איקרה או פורטבלו, 38 עבור סלט או פניני עוף, חזה הודו מעושן או אווז, 42 ₪ עבור כתף בקר או 54 ₪ לאנטרקוט). לחילופין, תוכלו להמיר את השתיה הקלה בשליש בירה של ג'מס בתוספת של 9 ₪ או בחצי בתוספת של 14 ₪. תמהיל מושלם של לחם איטלקי, בשר אמריקאי ובירה כחול לבן. אם תרצו תוכלו למצוא בתפריט גם נשנושים או פלטת בשרים קרים.

הבירות הטריות של ג'מס. אפשר גם לקחת הבייתה.
הבירות הטריות של ג'מס. אפשר גם לקחת הבייתה. צילום: בבא קמא.

בחרנו בפניני כתף בקר, שמגיע עם רוטב מיונז חזרת, עגבניה, זיתי קלמנטה, אורגנו טרי, בזילקום וארגולה. הלחם הוא מחמצת שאור (ללא תוספת שמרים), עבודת יד, שמגיע למקום חצי אפוי ובג'מס משלימים את האפיה שלו כדי שיגיע לשולחן טרי במיוחד, בתוספת הבשר עם התוספות המצויינות והדיוק בהכנה זהו ללא ספק הכריך הטוב ביותר בעיר. הזמנו גם פניני עם חזה עוף צלוי, עם רוטב צ'יפוטלה (פלפלים מקסיקנים), עגבניה, קלמנטה בצל סגול, בזילקום וארגולה. את החריפות של הפלפלים לא הרגשנו במיוחד (רוטב החזרת שהגיע עם הכתף היה חריף קצת יותר) וגם הכריך הזה היה מצויין. הפניני מגיע חצוי לשניים ומיד חשבנו להחליף בינינו את החצאים כדי לטעום גם מזה וגם מזה. מסביב ראינו סועדים אחרים שחשבו לעשות את אותו דבר.

יחד עם הפניני טעמנו מהבירה הטרייה של ג'מס שאינה מפוסטרת, אינה מסוננת וללא חומרים משמרים ונמזגת ממערכת מזיגה יחידה ומיוחדת שהובאה מארצות הברית, המייצרת את התנאים האופטימליים למזיגה המושלמת. לג'מס מספר בירות והלכנו על ה-Dark Lager  הכהה שהייתה מצויינת. בתפריט המשקאות היא מאופיינת בטעם חלק ואגוזי עם טעמי קרמל קלים שאולי הרגשנו אבל לא בטוח שהיינו יכולים להבחין בהם אם לא היינו קוראים את התפריט מראש. הזמנו שליש, אבל עם הסנדויץ' כדאי להזמין חצי (אם לא  נוהגים). אחריה טעמנו מבירה שנקראת 8.8 על פי כמות האלכוהול שבה (הזהירו אותנו שהפעם היא יצאה עם 9.3% אלכוהול) ואכן הבירה קצת יותר כבדה, יותר מתוקה ומיוחדת. אם תרצו תוכלו לקחת גם רביעית בירות מסוגים שונים או אפילו ארגז הבייתה.

העסקיות מוגשות בימים א'-ה', 12-16.
בכל יום ב- 16-19, מבצע 1+1 Happy Hour.
בכל ראשון בערב Chasing Sunday מבצע צ'ייסר ב-12 ₪ עם שליש בירה. 
ובקרוב יתחילו את Rockinw Monday  בכל שני בערב עם ג'ימי הנדריקס ולד זפלין ברקע. בימי שישי לפני שבת, קבלת שבת צוהלת ושמחה.

לג'מס הגענו לעסקית אבל ללא ספק נצטרך להגיע גם בשעות הערב כדי לראות כיצד ג'מס הצנוע והקטן מצליח לעורר את הלילות הרדומים של רעננה.

Jem's

א- ה מ 12:00 עד הלקוח האחרון בלילה
שישי מ 12:00 עד שעה לפני כניסת השבת
שבת כ- 45 דקות אחרי צאת השבת

טלפון :09-771-3790
ברנר 6 רעננה
פייסבוק