טיול בארץ ברכב שכור – כל היתרונות

פורסם: כ"ט טבת התשע"ד | | 17:08 ע"י: מערכת בבא קמא
שוכרים רכב לטיול המשפחתי.
שוכרים רכב לטיול המשפחתי. צילום: יח"צ.
סופי שבוע הם זמן נהדר לטייל בארץ, לחרוש את שביליה ולהתוודע אל נופיה הקסומים. אם בהתקרב סוף השבוע החלטתם לבלות זמן איכות משפחתי יחד במסגרת של טיול, ואם אינכם ששים לנסוע ברכב הפרטי שלכם, המאמר שלהלן יצייד אתכם בפתרון האולטימטיבי עבורכם.

כמה מילים על השכרת רכב לטיול בארץ

משפחות רבות היום מעדיפות לשכור רכב לקראת הטיול המשפחתי, במקום לנסוע במכונית המשפחתית הפרטית. עלויות האחזקה של רכב משפחתי בישראל הן גבוהות, ועומדות על למעלה מ-25 אלף שקלים לשנה. תחשיבים שביצעו חברות הרכבים אף מראים כי כל קילומטר של נסיעה ברכב המשפחתי עולה קצת למעלה מ-2 שקלים. המשמעות היא, כי ככל שהקילומטראז' גדל, כך הבלאי של הרכב, על חלקיו השונים, הולך ונהיה גבוה יותר וכך הולך הכיס ומתרוקן.

כל העסק הזה נשמע די מרתיע, גם עבור משפחות שחדוות הטיול ברחבי הארץ בוערת בהן. כאשר מדובר במשפחות שמתכננות למכור את הרכב כדי לשדרג אותו במכונית חדשה ומשופרת, הסיפור הופך מורכב עוד יותר. ככל שהבלאי של הרכב גבוה יותר ומד הקילומטראז' מרקיע שחקים, כך המחיר שניתן לדרוש בעבורו הוא נמוך יותר, ונסיעה משפחתית לאורכה ולרוחבה של הארץ בטח שלא תתרום למצבו של הרכב לקראת המכירה שלו.

אל הקונטקסט הזה נכנסות חברות השכרת הרכבים, שמציעות פתרון מושלם במצבים כאלה. השכרת רכב מאפשרת למשפחה ליהנות מרכב שמתאים לצרכיה, שיועמד לרשותה לימי הטיול בלבד, ובכך לתפוס שתי ציפורים במכה: גם לחרוש את הארץ באוטו, וגם לא לשלם את מחיר הבלאי שהחרישה הזו עלולה לגרום לרכב. צי הרכבים של חברות ההשכרה כולל גם מכוניות גדולות המתאימות לכל בני המשפחה וגם רכבי שטח, כך שכל משפחה תוכל לבחור רכב כבקשתה, שיתאים לאופי הטיול שתיכננה.

איך בוחרים חברת השכרת רכב?
שוק השכרת הרכבים בישראל הולך וגדל, וככל שההיצע רב יותר, כך הבחירה נעשית קשה יותר. הכלל המרכזי והחשוב ביותר בבחירת חברה לשכור ממנה רכב למהלך הטיול קשור למספר הסניפים שהיא מפעילה. ככל שבבעלות החברה סניפים רבים יותר, כך החזרת הרכב תהיה פשוטה יותר ותאפשר למשפחה גמישות רבה יותר עם לוח הזמנים.

מעבר לכך, כדאי לשכור רכב מחברה שמפעילה שירות לקוחות רציני, הפועל 24 שעות ביממה. גם אם אתם נהגים וותיקים ומנוסים, שצברו "זמן כביש" מכובד ביותר, הרכב הוא לא שלכם, ובמקרה של תקלה או כל סיטואציה לא צפויה אחרת, אתם תצטרכו לקבל הנחיות מחברת ההשכרה באשר לאופן הפעולה הרצוי.
לבסוף, מומלץ  לפנות לחברה שתתחייב להעמיד לרשותכם רכב חלופי במקרה של תקלה מכנית. בהנחה שתשכרו רכב מחברה שיש לה סניפים בפריסה ארצית, יהיה לכם גם קל ונוח לאסוף את הרכב החלופי מהנקודה הקרובה ביותר שבה תהיו ממוקמים.