נשמה מחפשת חברים

פורסם: ו' אייר התשס"ט | | 16:15 ע"י: מערכת בבא קמא
נשמה מחפשת חברים.
נשמה מחפשת חברים. צילום: יח"צ

פרופ' מוטי קרמר מדגיש את הצורך הגדול בתרומת איברים באמצעות ספר חדש הממחיש את נחיצות תרומת האיברים בצורה פשוטה וציורית.

נשמה מחפשת חברים הוא ספר מותח ונוגע ללב – פרי עטו של פרופסור מוטי קרמר, מומחה העוסק יום-יום בהצלת חיים באמצעות השתלות ריאה – שמאיר ומדגיש את הנחיצות וגדלות הנפש שבתרומת איברים.
במרכזו, סיפורם של שבעה ילדים שחייהם ניצלים במרוץ נגד הזמן בזכותו של תורם אחד; וגם סיפורו של התורם, שנשמתו זוכה לחיי נצח.

למרות ההצלחות הכבירות וההתפתחות הטכנולוגית האדירה בתחום השתלות האיברים בשנים האחרונות, מספר התרומות בארץ ובעולם זעום ביותר. הדבר נובע מחוסר מודעות ומהיעדר חשיפה לנושא רגיש זה.
לדברי פרופ' קרמר הצורך בכתיבת הספר נבע מהתסכול במותם של חולים רבים הנפטרים בעת המתנה לתרומת איברים שלא מגיעה, זאת מול הסיפוק העצום בהצלה של חולים על ערש דווי שזכו להשתלה ולאחריה בחיים חדשים,עקב תרומה שהגיעה בזמן.
מטרתו של הספר היא להסביר בצורה פשוטה וציורית את הצורך הגדול בתרומת איברים, את החשיבות בהצלת חיים של חולים סופניים ואת הגמול הערכי הרב שמקבלים בני משפחותיהם של תורמי האיברים מכך שהחזירו לחיים חולים שהיו על סף מוות.

פרופסור מרדכי (מוטי) קרמר הוא מחלוצי השתלות הריאה בישראל. משנת 1997 הוא מנהל את המכון למחלות ריאה ב'מרכז הרפואי רבין'-בלינסון ומרכז בו את נושא השתלות הריאה. הוא מכהן כפרופסור מן המניין באוניברסיטת תל אביב וכיהן כיושב ראש "האיגוד הישראלי למחלות ריאה" בהסתדרות הרפואית בישראל.
לספר מצורף כרטיס אד"י וכל ההכנסות מהספר יתרמו על ידי פרופ' קרמר לעמותת מושתלי לב ריאה.