לראשונה, התכנסה המועצה הציבורית של ארגון בית הלל

פורסם: כ"ב תמוז התשע"ג | | 11:15 ע"י: מערכת בבא קמא
ח
ח"כ שטרן וח"כ אורבך. צילום: בועז רבינוביץ.
ח"כ עליזה לביא: "בית הלל, תלמדו אותנו הפוליטיקאים איך עושים זאת נכון" ח"כ אלעזר שטרן "בית הלל,עזרו לנו לעשות את השינוי"

ארגון בית הלל כינס לראשונה את המועצה הציבורית של הארגון ביום חמישי 27.6.13 י"ט בתמוז. בכנס עסקו המשתתפים, המונים למעלה ממאה מנהיגי ציבור בתחומי העשייה והפעילות השונים בחברה הישראלית לצד רבני בית הלל בסוגיות ובדרכים להובלת שינוי חברתי בענייני דת, חברה ומדינה.

בכנס, התקיים מושב שעסק בדרכים ליצירת זהות יהודית משותפת בחברה הישראלית בהשתתפות השר וח"כ אורי אורבך, ח"כ עליזה לביא וח"כ אלעזר שטרן. לשאלתו של הרב יהודה גלעד, מנחה הפאנל, בנושא מה הם כחברי כנסת רוצים וצריכים מבית הלל כהנהגה תורנית קשובה ענה ח"כ והשר אורי אורבך: "אני מבקש מכם להמשיך את הדיונים המעמיקים שאתם עושים, עצם הדיונים הם חשובים אך הם צריכים לצאת החוצה אל הציבור בצורה יותר נרחבת. אני רוצה שתהיו כוח משמעותי רציני ושגם המתינות תהיה קיצונית קצת.  המתונים בעייתם שהם נלחמים גם במתינות, בית הלל צריכים להיות יותר אקטיביסיטים כדי שיראו לחץ גם מהציבור המתון"  ח"כ עליזה לביא ענתה "אני לומדת מהדיון כאן, בכנס המועצה הציבורית של בית הלל, שאנו הפוליטיקאים צריכים לשתף פעולה, תודה לכם בית הלל שאפשרת לנו הפוליטיקאים לשוחח.  אני צריכה אתכם, תלמדו אותנו הפוליטיקאים איך עושים זאת נכון, אנחנו לא יכולים לבד, אני מבקשת שתחזירו את האומץ ההלכתי לעולם ההלכה" ח"כ אלעזר שטרן הוסיף:  "תעזרו לנו לפעול בתוך עולם ההלכה שיודעת לקבל החלטות שמחוברות לחברה הישראלית ומבינה שחלון ההזדמנויות לא הולך ומתרחב. בית הלל תעזרו לנו לעשות את השינוי".

מימין לשמאל: הרב רונן נויבירט, ח
מימין לשמאל: הרב רונן נויבירט, ח"כ אלעזר שטרן, פרופ' הרב דניאל הרשקוביץ, יועז הנדל, ח"כ עליזה לביא צילום: בועז רבינוביץ.

בחלק הארי של הכנס יתקיימו דיונים בשולחנות עגולים בנושאים שעל סדר היום הציבורי הכוללים בין השאר את מעמד האישה בעולם היהדות, בעיית העגונות ומסורבות הגט במדינת ישראל, צבא והלכה, סוגיית הגיור במדינת ישראל, יחסי דתיים וחילוניים, הנישואין בישראל, צדק חברתי, מערכת החינוך בישראל, היהדות ומערכת המשפט בישראל, היחס לזרים במדינת ישראל, תרבות יהודית וישראלית ומעמדה של השבת במרחב הציבורי.

המועצה הציבורית קמה לצד הגוף הרבני של בית הלל, כדי לממש את חזון השותפות עם הציבור. מטרת המועצה הציבורית היא למפות דרכי פעולה להתמודדות עם האתגרים המרכזיים של החברה הדתית והחברה הישראלית בתקופתנו.

הרב רונן נויבירט, מנכ"ל בית הלל:  "מדינת ישראל ניצבת בפני אתגרים משמעותיים ביותר לגבי הזהות היהודית של החברה הישראלית. יש חובה לשנות את השיח הציבורי בנושאי דת ומדינה ממקום של חיכוך למקום של חיבור. ניסינו לעשות זאת בבית הלל בשנה האחרונה ע"י הקמת הנהגה רבנית קשובה אמיצה. אנו מאמינים שהחיבור שעשינו ביום חמישי האחרון עם מנהיגים מרכזיים בחברה הישראלית מתחומים שונים של עשייה, יסייע באופן משמעותי בשינוי השיח בחברה הישראלית ובמיצוב היהדות כגורם מלכד"