מדריך לבר מצווה מאת עליזה לביא

פורסם: ט' ניסן התשע"ג | | 13:32 ע"י: מערכת בבא קמא
התרמיל היהודי.
התרמיל היהודי. צילום: ידיעות ספרים.
ספר חדש, התרמיל היהודי מאת ד"ר עליזה לביא, מחברת רב המכר תפילת נשים.

טקס הבר-מצווה, אירוע חוצה מגזרים בחברה הישראלית. הוא אירוע מכונן ומרגש שהמשפחה והקהילה כולה נרתמות לחגוג ברוב שמחה. בצד ההכנות והריצות שמתלוות לחגיגת הבר-מצווה, רבים שואלים את עצמם מה עושים, מהם המנהגים והמסורות מבית אבא ואמא, איך כותבים דרשה ולמה זורקים סוכריות.
 

התרמיל היהודי.
התרמיל היהודי. צילום: ידיעות ספרים.

התרמיל היהודי הוא טיול בר-מצווה, כמו גם מסע אישי אל עבר הזהות היהודית. הוא פותח את השער בעבור הנער ומשפחתו אל האוצרות והמכמנים המתלווים ליום המשמעותי הזה בחייו של הנער, ואל שכבות העומק המסורתיות של יום ההולדת השלושה-עשר שלו. זהו פרי מחקר אישי-משפחתי, שהלך והתרחב ונפרש אל ארבע כנפות תבל. הוא מקבץ לראשונה מנהגי אבות, מורשת אימהות, יצירות וסיפורים בני זמננו, ומנגיש לנער ולמשפחתו תכנים מרתקים, מחכימים ומשעשעים ואף מותיר אותם עם חומר למחשבה.

ד"ר עליזה לביא היא חוקרת ויוצרת, פובליציסטית ופעילה חברתית, ומרצה בבית הספר לתקשורת באוניברסיטת בר-אילן. מחקריה עוסקים בתקשורת, ברב-תרבותיות ובעולם הידע והדעת הנשי-יהודי, כשהיא מבקשת לחלץ מן העבר תשובות לשאלות של כאן ועכשיו ולהביאן למרחב הישראלי. את התרמיל היהודי היא מעניקה במתנה לבנה ולבני דורו. שני ספריה הקודמים תפילת נשים ( 2005 ) ומנהג נשים ( 2012 ) יצאו אף הם בידיעות ספרים וממשיכים להכות גלים בארץ ובעולם.

262 עמ', 118 ש"ח