גלאט בתל-אביב, הכירו את מסעדת צ'יינה לי

פורסם: כ"ו חשון התשס"ט | | 00:51 ע"י: מערכת בבא קמא
צ'יינה-לי כשרה גלאט.
צ'יינה-לי כשרה גלאט. צילום: יח"צ

מסעדת צ'ינה לי חוגגת עשרים שנה של פעילות עם תפריט מחודש של השף הידוע גיא פרץ.

התפריט החדש כולל את המאכלים והמתכונים המוכרים מהמטבח הסיני כמו עוף בלימון, ססאמי צ'יקן ועוף בקשיו וכן חידושים ועדכונים כמו הסושי שהותאם במיוחד לטעם הישראלי.

לפני כשלוש שנים עברה המסעדה מרחוב הירקון שם שכנה קרוב ל-17 שנים, למרכז תל-אביב ליד מגדל שלום איזור השופע בחנייה בשעות הערב והלילה של אמצע השבוע. צ'יינה לי היא כמעט המסעדה היחידה בתל-אביב שכשרה-גלאט.

הגענו למסעדה ביום ראשון שנחשב יחסית חלש לעסקים אך המקום היה מלא בשעות הערב המוקדמות. הגענו רעבים אחרי יום ארוך ופתחנו בנשנוש קטן של צ'יפס סיני שהגיע אקסטרה קריספי עם רוטב חמוץ מתוק לצידו. המנות פתיחה היו משובחות ובעיקר האגרול במילוי עוף (34 ₪) שהזכיר אוכל סיני אמיתי. הקריספי וון טון, כיסונים במלית עוף קצוץ (42 ₪), הבצק המטוגן היה מידי קריספי וקשה לטעמנו אולי בגלל שהזכיר לנו בצורתו ובמילוי את הקרפלך שסבתא היתה מכינה אך ללא הבצק הפריך. מנת פתיחה המומלצת ביותר לדעתנו היא הססמי צ'יקן, נתחי עוף בציפוי שומשום המונחים על שיפוד ברוטב חמוץ מתוק. בנוסף, זכינו לטעום מהסושי הטעים, אך לא מלהיב במיוחד.

נתחי עוף מטוגנים ברוטב לימון מתקתק.
נתחי עוף מטוגנים ברוטב לימון מתקתק. צילום: יח"צ

אל המנה העיקרית הגענו אחרי שכבר כמעט שבענו, אך לא היתה לנו בעיה לסיים את היקטורי מיקס, שיפודוני אנטריקוט ופרגיות צרובים בגריל מוגשים על אורז מטוגן ורוטב טריאקי ותמרים. המנה המיוחדת של הערב היתה ללא ספק הברווז שהגיע צלוי בזיגוג דבש, והוגש בליווי פנקייק סיני וירקות דקיקים ברוטב מתקתק (210 ₪). נהנינו גם ממנת הצ'יקן לימון שהגיעה בנייר כסף בצורת ציפור, גימיק ישן שמצליח כבר עשרים שנה במסעדה.

אחרי ארוחה שלמה שכללה בעיקר דברים מטוגנים אי אפשר היה שלא לקנח בגלידת וניל מטוגנת בציפוי טמפורה ושקדים עם רוטב טופי. כדור הגלידה הענק היה נראה יפה ומרשים אך ברגע ששברנו את הציפוי גילינו שהגלידה נמסה כולה על רוטב הטופי ויצרה מרק מתוק אך מבוזבז. בקטגוריית הקינוחים המטוגנים יש גם אננס פריך בשילוב של סורבה קוקוס ומייפל שהיה טעים ומספק. הקינוח של הופל בלגי היה טעים אך לא מלהיב מאחר שהגלידה הרטיבה אותו לגמרי ועשתה אותו רופס.

עיצוב מיוחד ואווירה רומנטית.
עיצוב מיוחד ואווירה רומנטית. צילום: יח"צ

בסך הכל המסעדה מומלצת מאד, העיצוב המיוחד והאווירה הרומנטית מתאימה לחגיגת אירועים מיוחדים אך גם מפגשים משפחתיים סביב שולחנות גדולים. התפריט מגוון ומציע משהו לכל אחד החל מסלטים, נודלס, סושי ושניצלונים ועד מנות בשרניות יותר כמו הסטייק הסיני או פילה הסלמון.

שעות פתיחה:
א'-ה' 12:00-24:00
ו'- בתיאום מראש בלבד
מוצ''ש משעה אחרי צאת שבת

מונטיפיורי 7, מול כלבו שלום, תל אביב
טלפון: 03-5103140
פקס: 03-5164628