האם אתה מצאצאי דוד המלך?

פורסם: ט"ו טבת התשע"ב | | 10:55 ע"י: מערכת בבא קמא
מוזיאון דוד המלך.
מוזיאון דוד המלך. צילום: דניאל בראון.

האם דם מלכותי זורם בעורקיך, כל אחד ואחד מוזמן לברר לעצמו שאלה זו במוזיאון החדש המוקדש לדוד המלך שנחנך השבוע בתל אביב.

ביום ב' י"ד בטבת (תשע"ב) נחנך ברחוב ברנר 5 בתל אביב, מוזיאון ומרכז מחקר המוקדשים לדוד המלך. המוזיאון הועתק מירושלים ומוקם בלב תל אביב, כדי לקרב גם את אנשי העיר העברית לשרשים וכדי להזמין כל אחד מהם להתחבר להויה היהודית ולבדוק האם הם גם הם, כל אחד באופן אישי מצאצאיו של דוד המלך.

את המוזיאון הקימה הגברת סוזאן רות' שהיא עצמה, לדבריה, מצאצאי ר' נחמן מברסלב ודוד המלך כפי שמעידה שושלת היוחסין התלויה בין שאר מוצגי המוזיאון. הגברת רות' פעילה בארגונים שונים, הקימה את ארגון "אשת חיל" ותרמה רבות לנגישות והפעלת קבר רחל. סוזאן רות' היא בת למשפחת אמנים אביה ז"ל פסח בורשטיין מגדולי השחקנים האידיים ואחיה התאום – מייק בורשטיין יבדל"א.

במוזיאון פריטים ייחודיים הנפרסים על-פני 3000 שנה ומיצגים הפונים לגילאים שונים ביו המוצגים פריטים ארכיאולוגים מתקופת מלכות דוד, כלי חרס ומטבעות שנמצאו בחפירות ארכאולוגיות וחלקם אף נחשפו על ידי הגברת סוזאן רות' עצמה. כמו כן שחזורים של כלים שונים ששמשו באותה תקופה: אבני קלע אבני ריחיים, בגדים שונים וסמני הקטורת.

במוזיאון חנות מזכרות ובה נמכרים "ספר תהילים הזהב", בגדים תנכי"ם, קטורת מטבעות מחצית השקל, כנורות דוד ועוד.
החפצים המוצגים במוזיאון באים להדגיש את אחדותו של העם היהודי מחד גיסא ולהצביע על המשכיותה של מלכות בית דוד כמו גם המשכיותו של העם היהודי מאידך גיסא. בארונות התצוגה נמצא גם אוסף קטן של ספרי תהילים עתיקים, תהילה לדוד שמהווה בסיס לתפילתו ולבקשותיו של עם ישראל בתקופות השונות ובעיתות צרה. באמצעות תכנת מחשב יכול כל אחד לברר את קשריו המשפחתיים עם דוד מלך ישראל.

הרב איפרגן בחנוכת מוזיאון דוד המלך בתל אביב.
הרב איפרגן בחנוכת מוזיאון דוד המלך בתל אביב. צילום: בבא קמא.

המוזיאון פועל בסמיכות ל"המקום" בו מתקיימים חוגים והרצאות בלב תל אביב, הפתוחים לקהל הרחב המתעניין ביהדות וברוחניות. המוזיאון הסמוך יעניק ל"המקום" כלי נוסף לקירוב הציבור אל מורשתו.
 

בטקס השתתפו הרב איפרגן שהתכבד בקביעת המזוזה ובדברי תורה בהם הדגיש את חשיבות של דוד המלך, משיח בן דוד ומשיח בן יוסף. הגברת רות' גזרה את הסרט בפתח המוזאון והכריזה על פתיחתו הרשמית, כמו כן ראשי ארגונים בהם פעילה הגברת רות', הרעבע מצ'רנוביל, חבר הכנסת יעקב כ"ץ – כצהל'ה הצייר ברוך נחשון ואורחים רבים.
המוזיאון פתוח לקהל ללא תשלום. המבקרים נקראים לתרום דמי כניסה כראות עיניהם אם ירצו בכך.