בית קפה כשר בתל-אביב

פורסם: כ"ב כסלו התשע"ב | | 22:17 ע"י: מערכת בבא קמא.
קפה גידי בתל אביב
קפה גידי בתל אביב צילום: יח"צ.

סניף שני ל"קפה גידי" הרמת-גני נפתח במרכז תל-אביב משכפל את הטעמים וההצלחה.

כבר לפני ארבעה חודשים הזמינו אותנו לבדוק את הסניף החדש של "קפה גידי" אך איכשהו עד עכשיו לא ממש הסתדר. האמת שאנחנו לא ממש מצטערים. "קפה גידי" של החורף עדיף על זה של הקיץ שעמוס בתיירים צרפתים ואחרים. נהנינו מהשקט ומהשלווה של החצר האחורית הפסטורלית, עם עצי הזית, תאורת נרות ומזרקה עם דגי זהב. הסניף התל-אביבי מחולק לכמה אזורים: המחפשים את רעש הרחוב והנוף האורבני יכולים לשבת על המרפסת הפונה אל רחוב פרישמן, המעוניינים באווירה רגועה ואינטימית יושבים בחלל הפנימי של בית הקפה ואילו אלו הרוצים ליהנות משקט פסטורלי יישבו בחצר.

פטריות שמפניון ממולאות בגבינת פטה.
פטריות שמפניון ממולאות בגבינת פטה. צילום: יח"צ.

מי שכבר ביקר ב"קפה גידי" ברמת גן, ימצא את האח הצעיר והתל-אביבי עדיף. התפריט בשני המקומות זהה אך העיצוב האינטימי והאווירה בתל אביב מקנים למקום עדיפות. מהתרשמות שלנו נראה שבדומה לסניף ברמת גן, גם סניף זה משמש כמקום פופולארי לדייטים. התפריט המגוון מציע מבחר אפשרויות לישיבה החל  ממשקאות חמים וקרים לצד מאפים דרך ארוחה קלה ועד ארוחת ערב חלבית מלאה. כשאר בתי הקפה התפריט מציע סלטים, פסטות, קישים ופיצות, אך התפריט מציע גם כמה ספיישלים שלא כדאי להחמיץ.

בביקורנו במסעדה הזמנו שתי מנות עיקריות מיוחדות: פטריות שמפניון ממולאות בגבינת פטה, בטטה ובצל ברוטב שמנת, פסטו וחרדל, לצד המנה מוגש סלט ירקות עם טחינה ואגוזים. הפטריות הבשרניות היו מעולות והרוטב הוסיף להן נופך מיוחד, אהבנו את תוספת האגוזים לסלט עם הטחינה שהקנה קראנצ'יות הכרחית לצד הפטריות והגבינה. בנוסף הזמנו דניסואלה, סוג של פשטידת תרד עם דניס, גבינת עיזים ובצל, בציפוי פירורי לחם אפויים, פרמזן ושמן זית. המנה מוגשת לצד תפוחי אדמה וסלט עגבניות. מנה זו מומלצת במיוחד, למרות שלדניס טעם חזק הוא אינו מאפיל על התרד והגבינה שהיוו הטעם השולט במנה. לקינוח הסתפקנו בשתיה חמה ועוגת שוקולד חמה שבאה עם גלידת וניל ומעט קצפת.

גידי דיל, הבעלים ואיש ביטחון שושאיסט לשעבר, מוביל כבר קרוב לשש שנים את בית הקפה של גידי המקורי, ברמת גן, והגיע לפרישמן כחלק מתכנית התרחבות שמטרתה לפרוש את גידי על פני כל הארץ. לדברי גידי דיל, בית הקפה של גידי הינו הגשמה של חלום לארח ברוחב לב, ומטרתו להיות מרכז קהילתי ושכונתי ובו קפה מצוין, אוכל טעים והמון אהבה. לקראת חנוכה בית הקפה יוצא במבצע מיוחד של הילדים על חשבון הבית, על כל הזמנה של שתי מנות עיקריות להורים מקבלים מנת ילדים בחינם. בין מנות הילדים לבחירה: פסטה פומדורו-פסטה טרייה ברוטב עגבניות עשיר, פיצה מבצק דק דק עם רוטב עגבניות ומוצרלה, כריך חביתה עם מיונז, מלפפון ועגבנייה ועוד. המבצע לילדים עד גיל 12.

קפה גידי

פרישמן 20, תל-אביב
טלפון: 03-5221178
שעות הפעילות:
א - ה 09:00 - 24:00
ו 09:00 - עד שעתיים לפני כניסת שבת
ש החל מחצי שעה אחרי יציאת שבת - 24:00