אידי - מסעדת דגים כשרה

פורסם: כ"ה חשון התשע"ב | | 21:23 ע"י: בבא קמא.
אידי הכשרה באשדוד.
אידי הכשרה באשדוד. צילום: אתר המסעדה.

השף אידי ישראלוביץ' הפך את מסעדתו במרינה הכחולה באשדוד למסעדה כשרה. "אידי – הכשרה" מתגאה באוכל טוב, שירות מצויין ומיקום נפלא שיוצרים ביחד חוויית בילוי משובחת במיוחד.

על אידי דגים שמענו רבות שכן שמה של מסעדת הדגים באשדוד הולך למרחוק. על כן שמחנו כי המסעדה הותיקה הפכה את הסניף שלה במרינה – למסעדה כשרה, וביקרנו בה.

המסעדה, רחבת ידים ומעוצבת שוכנת במרינה הכחולה באשדוד. נוף מרגיע ואוירה שקטה הופכות את הסעודה בה למענגת במיוחד. בימים אלו עושה המקום את צעדיו הראשונים כמסעדה כשרה. תעודת הכשרות הוענקה למקום על ידי רבנות אשדוד (המחמירה) רק לפני כארבעה חדשים והתפריט עדין לא מגובש סופית. למשל אתר האינטרנט של המסעדה טרם עודכן ומציג מנות בשריות למרות שהמסעדה חלבית בלבד.

הפקדנו את עצמנו בידיו של אברהם, בנו של אידי שמנהל את המקום, ובקשנו כי ירכיב לנו ארוחה מן המיטב של המסעדה. אברהם הסביר לנו כי כל מי שמזמין מנת דג, מקבל אל השולחן לחם חם וסלטים כמתאבנים. כך שהסועדים יכולים לטעום מהסלטים הטעימים המוכנים במקום. סוגי הסלטים כוללים סלט איקרה, סלט תפוחי אדמה, טחינה מצויינת, והסלט של דודו – סלט מצויין המורכב מעגבניות, עשבי תיבול שמן זית ופלפלים חריפים בחריפות עדינה.

טונה תוצרת בית החרושת של אידי.
טונה תוצרת בית החרושת של אידי. צילום: בבא קמא.

כמנה ראשונה קיבלנו טונה בתוספת פרוסות ביצה, לימון כבוש ותפוח אדמה כמו בסנדביץ' טוניסאי. כאן חשוב לציין כי אידי פתח בית חרושת לטונה באשדוד. בית החרושת גם הוא הפך לכשר בהכשר הרבנות באשדוד ומוצריו נמכרים במעדניות מובילות בלבד. בנוסף למנה זו, הוגש לנו קרפצ'יו מצויין מדג הסלמון.

למיטב ידיעתנו, אידי היא המסעדה היחידה שיש בבעלותה בית חרושת לטונה. מומלץ להזמין מנות עם דג זה. הטונה – היא לא הטונה שאתם מכירים מהקופסאות הסטנדרטיות ובהחלט מומלץ לטעום מתוצרת המפעל.

למנה העיקרית קיבלנו פרוסת דג מוסר מטוגנת בדיוק במידה. הדג היה עסיסי וטעים. כך היה גם דג הדניס בתנור. אידי ידועים במיומנות שלהם בטיפול בדגים. היתרון הבולט במסעדות חלביות הוא קינוחים חלביים, ואכן התפנקנו בפאי שוקולד ופאי אגוזים מצויינים שניהם שהוגשו בתוספת גלידה וקצפת. 

המסעדה מוגדרת כמסעדה ים תיכונית ובנוסף לדגים אפשר גם לשבת על ארוחה קלה, סלטים, ואפילו להסתפק בכוס קפה בלבד או בבירה צוננת על שפת המרינה. המחירים במסעדה מאופקים. מחירה של מנת סלטים נע בין 30 ל-40 שקלים (יש גם יקרים יותר), מחירה של מנת דגים 70 – 90 שקלים. בהחלט תמורה מצויינת לכספכם.

המסעדה מתאימה לארוחות משפחתית, למפגש חברים וכדו'. נחמד לשבת על שפת המרינה להנות מהנוף ומארוחה מעולה במחירים של בית קפה. בקיץ ניתן לעשות זאת על המרפסת באויר הפתוח. בנוסף, ניתן לערוך באידי אירועים של עד 100 איש ובקיץ ניתן לארח עד 150 איש.

גולשי "בבא קמא" מוזמנים לשאול על "אברם" - אברהם בנו של אידי שמנהל את המקום ומצוי בו תדיר. אברם ידע לפנק אתכם.

מסעדת הדגים הכשרה של אידי

המרינה, אשדוד
טלפון: 8662290–08
שעות הפעילות:
א - ש 01:00 - 08:30
ו 08:30 - שעתיים לפני כניסת שבת