מסעדת גשן בתל אביב

פורסם: כ"ז תשרי התשס"ט | | 02:28 ע"י: מערכת בבא קמא
גריל במסעדת גושן
גריל במסעדת גושן צילום: יח"צ

שמחנו למצוא גם בתל אביב מסעדת שף כשרה. שלא תגידו שדברים כאלה יש רק בירושלים.

העיר תל אביב נתפסת אצלנו כמוקד בילוי שאינו כולל אוכל – מקסימום דרינק באיזה בר, או כוס קפה בבית קפה ששייך לרשת גדולה. בדרך כלל, כשרוצים לאכול ממש, הכיוון הכללי הוא יותר פתח תקווה, רעננה או קניון ארנה. זו אולי הסיבה העיקרית לכך שביקור במסעדת "גשן" הכשרה בלב נחלת בנימין הפתיע אותנו כל כך. בקיץ האחרון נפתחה מסעדת הבשרים הכשרה בניצוחו ובבעלותו של השף גיא לוי, והמסעדנים דקל לוי ואורן שם-טוב בלב ההמולה התל אביבית.
 
למסעדה הגענו בשעות הערב המוקדמות של תחילת השבוע, כך שעל בעיות החניה התגברנו בקלות מפתיעה וגם למסעדה הגענו בין הראשונים באותו ערב. ההגעה המוקדמת אפשרה לנו לבחור לעצמנו שולחן, וכדי להרגיש שאנחנו בתל אביב בחרנו לשבת בקדמת המסעדה. פתחנו בקוקטיילים שהומלצו לנו ומיד קדמנו את העניינים למנות הראשונות שיחממו לנו מעט את הקיבה: קבבונים של בקר וטלה, על עגבנייה גרייה וחצי פיתה עם שום בגריל (36 ₪), מנת פתיחה לא כבדה עם בשר רך וטחון שמכין את מערכת העיכול לקראת העבודה על המנה העיקרית. יחד עם הקבבונים הזמנו ברזאולה שייטל (42 ₪), שהם נתחי בשר בקר דקים עם בלסמי בתוספת סלט מיקרו ובייבי פוקצ'ה. בנוסף לאלו הגיעה לשולחן גם פוקצ'ת הבית (18 ₪), שבדיעבד התבררה כמיותרת למי שמתכוון למלא כרסו בבשר. את המנות הראשונות החלקנו עם כוס מרלו, שיחד עם הקוקטיילים  והבטן שעדיין הייתה ריקה העלו את מפלס מצב הרוח בשולחן.

מקרר בשרים במסעדת גשן
מקרר בשרים במסעדת גשן צילום: יח"צ

המנות העיקריות במסעדה יכולות להגיע כמנה אישית או בצורת הגשה משותפת על גבי גריל ייחודי עם פלטת שיש. אנחנו בחרנו בהגשה המשותפת כך שנוכל לחלוק בינינו את המנות ולטעום מהכל. מקרר הבשר שבמרכז המסעדה מאפשר לבדוק את נתחי הבשר עוד לפני הכנתם. מנות הבשר באות במשקלים הנעים בין 300 גרם ל-1 ק"ג. הזמנו אנטריקוט 300 גרם (102 ₪) ו-300 גרם נוספים של פילה בקר (165 ₪) שהוגשו עם שני סוגי אורז ופאפאס פריטס, שהם תפוחי אדמה אפויים ומתובלים. המנות מוגשות על גבי הגריל המשותף שמחומם באמצעות נרות, שמבטיח שהמנות ישארו בטמפרטורה נכונה למשך זמן, וכך אפשר להנות מאכילה איטית ומכל גרם בשר.

במסעדות בשרים כשרות, אוהבים להשוות את איכות הסטייק הכשר לעומת הסטייק הלא כשר במסעדות המגישות בשר לא מוכשר שנצלה עם חמאה, השוואה שלא נוכל לעשות ורק נוכל להאמין לאלו שמסכימים שהבשר הכשר של גשן לא מאבד מאיכותו בעקבות ההכשרה. אנחנו בכל אופן מקווים שהטרנד של פתיחת מסעדות שף כשרות ימשיך לפרוח, כדי שיהיו עוד כמה מקומות שבהם אפשר לאכול סטייק כמו שצריך.
הקינוחים שהגיעו לא אכזבו. סופלה כפול בשני טעמים נוגט ושוקולד פלפל (36 ₪) וטריו קרם ברולה, שהם שלוש צלוחיות קרם ברולה בטעמים וניל קוקוס ונוגט (34 ₪). סופלה הפלפל, הוא שוקלד מתובל בצ'ילי חריף, גיוון מעניין שהיינו חלוקים על נחיצותו. סופלה הנוגט והקרם ברולה הוסיפו את המתיקות הנדרשת כדי להתגבר על חריפות השוקולד, אך בעיקר סגרו את הגולל על קיבתנו להרבה שעות.

ג˙שן
נחלת בנימין 37 תל-אביב
טל: 03-5600766, פקס: 03-5600761

שעות פעילות:
ראשון- חמישי 12:00-24:00
שישי 12:00 עד שעה לפני כניסת השבת
מוצ"ש משעה אחרי יציאת השבת ועד 24:00