חידוש מדרשי חז"ל בספר חדש

פורסם: כ"ב אלול התשע"א | | 08:45 ע"י: מערכת בבא קמא
צילום: עטיפת הספר.

ספר חדש עם ניסיון מרשים ומרתק ליצוק יין חדש ומחודש לכלים עתיקים שלא איבדו מצורתם, מיופיים ומתוקפם.

רונן אחיטוב מצטרף בדורנו שלנו לשרשרת רבת חוליות של אותם חכמים, בדורשו את הטקסט ברוח תורת חכמים, בצעידתו בדרכים שהם סללו ובשימוש שהוא עושה בשיטות שהם פיתחו, ובעיקר בעמידתו מתוך אותו יחס של כבוד לדברי התורה ושכנוע פנימי עמוק בתקפות המדרשים שחידש. הספר למעשה מזמין כל אדם המעוניין בכך, ליטול בתרמילו את כלי העבודה שיצרו חז"ל, לצעוד בדרכם ולקרוא את התורה ברוחם מתוך עולמו ודעותיו, ובלבד שעמדתו הבסיסית לתורה תהיה יחס של ענווה ושל כבוד.

פרופ' אביגדור שנאן מהאוניברסיטה העברית על הספר: "כן מנהגו של עולם: דור דור ודורשיו דור דור ופרנסיו דור דור ומנהיגיו" (תנחומא, ואתחנן, ו). גם דורנו שלנו זקוק לדורשיו, והטקסט המקראי, שמעולם לא איבד מחיוניותו, צריך ויכול גם היום להפעים את קוראיו, לפרנס את מחשבתם ולהעלות בתודעתם רעיונות והרהורים, תובנות והשגות, חדשות ואף מפתיעות. הספר שלפנינו עושה זאת בהצלחה מרשימה.
 

ד"ר רונן אחיטוב, תושב מצפה נטופה שבגליל התחתון, השלים את חוק לימודיו במחלקה לפילוסופיה יהודית באוניברסיטת בר אילן, לימד במדרשה באורנים ומשמש כמרצה לתלמוד ולמדרש במכללות כנרת וגליל מערבי. בין מחברי הצעה לסדר: הגדה של פסח מסורת וחידוש (2000) וימי אדם: טקסי חיים יהודיים (2007).

הספר צוהר תעשה לתיבה, 278 עמודים, 128 ש"ח.