אתניקה: מסעדה כשרה חדשה בהרצליה פיתוח

פורסם: כ"א אלול התשע"א | | 22:53 ע"י: מערכת בבא קמא
חזית המסעדה.
חזית המסעדה. צילום: אסף רונן.

אל איזור העסקים והבילוי בהרצליה פיתוח התווספה לאחרונה מסעדת אתניקה המשובחת המציעה עסקיות כשרות או ערב בילוי קולינארי.

שמחנו לשמוע על פתיחתה של מסעדה כשרה באיזור העסקים בהרצליה פיתוח. כעת, יוכלו העובדים בסביבה למצוא לעצמם מקום נוסף לארוחה עסקית. המיקום הנגיש (מרחק הליכה ממחלף הסירה) מושך אל המקום גם בליינים מסוגים שונים שמחפשים להעביר ערב חברתי או משפחתי, וכעת אטרקציה נוספת לקהל שומר הכשרות.

הוזמנו אל המסעדה לערב טעימות מיוחד שבו הוצאו מן המטבח בזו אחר זו מגוון מנות מתוך תפריט המסעדה העשיר בניצוחו של השף השף ולרי אלדרוב. עיצוב המסעדה מיוחד ומרשים, עם תקרה גבוהה, עיטורים על הקירות, ספות לאורך הקירות, גוונים עזים וחלון רחב וגבוה הפונה אל הרחוב. מראה המסעדה נותן תחושה של חיבור בין עבר והווה וקישור בין מזרח ומערב, ואם לא יצא לכם לבוא ולהתרשם מקרוב בקרוב, תוכלו לבקר כבר עכשיו באתר האינטרנט של המסעדה.

מבין המנות הראשונות הובהלו לשולחננו בזו אחר זו: לחמעג'ון, שהיא פוקצ'ה נהדרת במילוי בשר בקר וטלה שנעשה בהקפדה, מתובלת בטחינה ומוגשת עם סלסת עגבניות (39 ₪). החומוס (28 ₪) הביתי המומלץ הגיע בליווי לחמניות שנאפו בטבון. החומוס מגיע עם גרגרים, מתובל בשמן זית וניתן לשדרוג למנת חומוס בשר (37 ₪).

בהמשך טעמנו מסלט קרפצ'ו (56 ₪) שלדברי השף זו דוגמא לשילובים שנעשים במסעדה בין אוכל מסורתי לגורמה. הסלט שהוא מיקס של עשבי תיבול ועלים ירוקים מגיע על מצע של פיתה קלויה (כיף לשבור אותה וללוות איתה את הסלט אל החיך) וכמובן בתוספת של נתחי קרפצ'ו טלה כבוש בשמן זית. בנוסף לאלו טעמנו גם מטרטר פילה (64 ₪), בקר כבוש שמגיע בתוספת לחם צר וארוך (שנקרא בתפריט "חליל בצק").
אל כל אלו התווספה לשולחן גם פלטת אתינקה, שהיא מגוון סלטים ביתיים המוגשים בצלחות עמוקות על גבי מגש מתכת אוריינטלי גדול. ביניהם סלטי חצילים למיניהם, סלט גזר מזרחי, מטבוחה ועוד.

אסאדו עם קוסקוס.
אסאדו עם קוסקוס. צילום: אסף רונן.

הקשר בין העממיות של המסעדה לגורמה קיבל מובהקות עם הגעת העיקרית הראשונה - ממולאים (57 ₪). זוהי מנה מסורתית, אך ההקפדה בטעמים ובצורת ההגשה מתאימים להגדרות הגורמה. טעמנו גם מקוסקוס אתניקה (89 ₪) שמוגש עם תבשיל קדרה של אסאדו, ירקות שורש וגרגירי חומוס, פיצ'וגה עוף (56 ₪) שהוא חזה עוף שלם צלוי שהגיע רך וטעים. עוד הגיעו אל השולחן מנת פרגיות (67 ₪) וקבב אתניקה (64 ₪).

בנוסף לכל אלו, למנות הבשר מקום של כבוד בתפריט, הקצב הביתי והשף מתגאים ומציגים נתחי בשר מובחרים המטופלים כל נתח בנפרד, בחדרי יישון מיוחדים שבמקום. כל נתח במסעדה מגיע מספק שונה על מנת להגיש לקהל לקוחותיה את הנתחים המובחרים ביותר.

לגבי הקינוחים לא נוכל להרחיב, מאחר שרק בשבוע הבא תקלוט המסעדה שף קונדיטור שיהיה אמון על אגף הקינוחים שאותם ישלב באווירה האתנית ויעניק מימד אוריינטלי לטעם שנשאר בפה בסיום החוויה המענגת במקום.

ארוחות עסקיות מוגשות בימים א'-ה' בין השעות 11:00-16:00 וכוללות מנה ראשונה לבחירה, עיקרית ושתייה קלה. טווח מחירים: 49-89 ש"ח.

כמו"כ, ניתן לרכוש במסעדה את סלטי המקום המיוחדים הנעשים בעבודת יד, נתחי בשר מובחרים וכן כלי בית מעוצבים הקשורים לעולם התוכן הקולינארי.


אתניקה
בהשגחת הרבנות הרצליה
רחוב אריה שנקר 7 הרצליה
טל: 09-9511177