דבורת התבור – מרכז מבקרים חוויתי ומתוק

פורסם: י"ז אב התשע"א | | 22:42 ע"י: מערכת בבא קמא
מכירים את הדבורים מקרוב.
מכירים את הדבורים מקרוב. צילום: יח"צ חצב דה ויט.

לקראת חגי תשרי, מרכז המבקרים "דבורת התבור" במושב שדמות דבורה, מקיים "פסטיבל דבש" במסגרתו יערכו סיורים הכוללים ביקור במכון רדיית דבש, ביקור במצפה דבורים, אולם גידול אלפי פקעות משי ויצירה לילדים . 

"דבורת התבור" הינו מרכז מבקרים מצליח שקיים מאז שנת 1993 במושב שדמות דבורה. המרכז מופעל ע"י מלכה ויגאל בן-זאב, שניהם מומחים לייצור דבש והפעלת אתר תיירות חוויתי עם ערך מוסף וגבוה למבקר.

המרכז מציע חוויה רגשית סביב נושאים רבים אליהם המבקרים, ילדים ומבוגרים נחשפים במהלך סיור מודרך של כשעתיים: מושב התיישבות, הר תבור, מקורות התנ"ך, אקולוגיה, משי, היסטוריה ובנוסף פעילות יצירתית חווייתית לילדים הקשורה לנושאים. למעשה, שילוב של נושאים רבים הנלמדים בתוכניות הלימוד בבית הספר או בחוגי העשרה, מקבלים מימוש חוויתי במהלך הסיור ב"דבורת-התבור". 

ב"דבורת-התבור" המבקר עובר חוויה בנושא הדבורה על כל נפלאות הכוורת ומבין את הקשר החזק בין החרק הקטן לסל המזונות דרך האוויר שאנו נושמים. תוך הסבר מומחז לומדים המבקרים במרכז את הקשר העסקי בין הפרח לדבורה והיתרונות שמקבל כל אחד מיחסי הגומלין.
חרק נוסף, מעניין לא פחות, ממחיש למבקר את תהליך הרביה של החרקים וזאת ע"י מפגש עם עולם המשי.  במהלך הסיור וכחלק ממנו, מקבל המבקר הצעיר ערכת יצירה אישית עם חומרים לפעילות מוחשית של יצירה סוגי הפעילות מותאמים לגילאים השונים.

לקראת חגי תשרי, מרכז המבקרים "דבורת התבור" במושב שדמות דבורה מקיים "פסטיבל דבש" במסגרתו יערכו סיורים הכוללים ביקור במכון רדיית דבש, ביקור במצפה דבורים, אולם גידול אלפי פקעות משי ויצירה לילדים. 

היצירה כוללת הכנת נר דונג בריח דבש, הכנת שכמיית דבורה, הכנת שוקולד דבש אינדיאני וקישוט שלט לחדר.  בנוסף, הילדים יכולים להנות מפינת חי שבה יש אפשרות  להאכיל עיזים ננסיות וחיות משק.
לאחרונה נוספה אטרקציה ייחודית - מתקן הדמיה המדמה כיצד הדבורה רואה.

משך הסיור כשעתיים - מחיר 22 ש"ח למבוגר. 45 ש"ח לילד מגיל שנתיים ומעלה.

דבורת התבור, מושב שדמות דבורה
טל: 04-6769598 נייד:050-5637645
www.dvorat-hatavor.co.il