מסעדת ליליות תל-אביב

פורסם: ה' תמוז התשע"א | | 14:37 ע"י: בבא קמא.
רביולי פטריות בציר אספרגוס.
רביולי פטריות בציר אספרגוס. צילום: דניאל לילה.

מסעדת ליליות מציגה תפריט קיץ חדש ותפריט טעימות עם 10 מנות שונות

כשהגענו באחד מערבי השבוע למסעדת ליליות ציפינו להתענג מארוחה של אחת מהמסעדות הכשרות הנחשבות ביותר באזור המכרז. למרות ששמענו על התפריט החדש של ליליות לכבוד קיץ 2011, לא היינו מוכנים למצעד המנות שהגיע לשולחננו. במשך כשעתיים הסבנו על השולחן ובזו אחר זו יצאו מהמטבח מנות בקצב אחיד ואיטי כדי שיהיה לנו זמן להתענג על כל מנה ומנה. התענוג הזה אינו זול (230 ₪) אבל התמורה שווה את המחיר. על מנת שתוכלו להנות מכל המנות, הן באות בגרסה מוקטנת, כך שעדיין תגיעו למנות העיקריות עם תאבון רב.

השף נעם דקרס, שף מסעדת ליליות, אחראי על התפריט העשיר בחומרי גלם מובחרים וביניהם סינטה מעגלות צעירות, טלה מוכלא מגידול מקומי, פטריות מלך היער, חומרי הסמכה טבעיים ללא גלוטן ועוד. במנות רבות בתפריט השתמש השף בשיטת בישול מיוחדת הנקראת "בישול בוואקום". בשיטה זו מכניסים את האוכל הנא לשקיות אטומות ומבשלים אותו בטמפרטורה מסוימת במשך זמן רב. התוצאה היא בשר שנאטם כך שהוא נשאר עסיסי מבפנים ואינו נשרף מבחוץ. באופן זה אפשר להגיע לרמות עשייה מדויקות יותר, לשמור על הנוזלים של הבשר ועל טעמו.

אגס "דחוס" עם חזה אווז פריך.
אגס "דחוס" עם חזה אווז פריך. צילום: דניאל לילה.

המנה הראשונה שהגיעה לפתיחת התיאבון היתה רביולי של פטריות בציר אספרגוס עם פטריית מלך היער צלויה. כבר הזכרנו שהמנות מוקטנות ואכן במנה זו הגיע רביולי יחיד שהיה טעים מאד והשאיר טעם של עוד. אך אל דאגה, לא יצאנו רעבים מהארוחה ככה שאין מה להתלונן על גודל המנות. לאחר מכן הגיעה מנת דג - סלמון טרי עם סלט מלפפון ומלון, בצל ירוק ועשבי תיבול וסויה בצד. חתיכות הדג היו טריות ובשרניות. סלט המלפפון-מלון שהיה חתוך דק דק היה הפתעה גדולה, אין ספק שהמלון הוא העגבנייה הבאה. לאחר מנת הדג החליפו לנו את הסכו"ם לקראת מנת הקרפצ'יו סינטה שהיה חתוך דק דק עם מלח גרוס, חתיכות אספרגוס, ויניגרט פלפל שחור וצנוניות כבושה. בשלב זה הגענו לאחת המנות הטובות ביותר בארוחה, אגס "דחוס" עם חזה אווז פריך, סירופ ממיץ ענבים ובזיליקום. ממנה זו יהנו במיוחד אוהבי המתוק, שכן האגסים וסירופ מיץ ענבים השרו ממתיקותם על המנה.

עד עכשיו טעמנו רק מהמנות הראשונות, ארבע בסך הכל. שלושת המנות הבאות בתפריט מוגדרות כעיקריות והראשונה היא שוב מנת דג. החליפו לנו את הסכו"ם פעם נוספת ולשולחן הוגש דניס מהים התיכון עם קנלוני מלך היער, פלפל אדום ולימון, פול ירוק ורוטב פטרוזיליה. הדג היה מעולה אך הייחודיות במנה זו בעיקר בקנלוני העשוי מפטרייה מגולגלת וממולא במילוי טעים. לאחר הדג שוב החליפו את הסכו"ם הפעם קיבלנו סכין סטייקים לקראת מנות הבשר העסיסיות שלהן חיכינו כל הערב. לשולחן הוגש חזה אווז בדבש הדרים וקינמון עם קרם תפוחי עץ ירוקים, עלי מנגולד ותפוחי אדמה. זהו עוד שילוב בין המתוק למלוח עם מחית תפוחי עץ מתוקים ופרוסות תפוחי אדמה מתובלים. הבשר אגב, היה עשוי טוב, פריך מבחוץ ורך מבפנים. למנה עיקרית אחרונה הוגשו צלעות טלה מגידול מקומי עם פול ירוק, לביבת תפוח אדמה ולדר עגבניות. הצלעות הטעימות חוסלו מייד והלביבה הייתה חביבה.
שלושת המנות האחרונות הגיעו כולן בצלחת אחת גדולה וטעמנו מכולן יחד. אהבנו מאד את מנת הזביון האיטלקי (סוג של נשיקה מסוכרת) עם מרנג ופירות חמוצים שעכשיו בעונה. יחד איתו הוגש קראנץ' שוקולד, נוגט ואספרסו עם סורבה שוקולד שהיה שוקולדי במיוחד עם מרירות מסויימת שנבעה מהאספרסו. בנוסף, אהבנו את עוגת הקראמבל תפוחי עץ, עם פקאן וגלידת ג'ינג'ר שנמסה על גבי העוגה החמה.

ליליות
http://www.liliyot.co.il
בית אסיה רח' דפנה 2, תל אביב
טלפון: 6091331–03