מוח וקולנוע: שבוע המודעות לחקר המוח בירושלים

פורסם: כ"ג אדר א' התשע"א | | 14:22 ע"י: מערכת בבא קמא
שבוע קולנוע ומוח.
שבוע קולנוע ומוח. צילום: מרכז מדעי המוח.

לרגל שבוע המודעות העולמי לחקר המוח מרכז אדמונד ולילי ספרא למדעי המוח וסינמטק ירושלים שמחים להציג: שבוע קולנוע ומוח.

את שבוע המודעות העולמי לחקר המוח המתקיים בכל שנה ברחבי העולם בחודש מרץ, מציינים מרכז אדמונד ולילי ספרא למדעי המוח וסינמטק ירושלים  בשבוע קולנוע ומח שיכלול הרצאות וסרטים הקשורים זה בזה.

בעוד המוח האנושי הוא היסוד ליכולות מופלאות של תחושות ורגשות המובילות יצירה, חשיבה, תנועה, אהבה סקרנות ויצירתיות, לצערנו הוא גם המקור למחלות קשות המציבות אתגרים לרפואה. שיפור הבנת ההיבטים השונים בתפקוד המוח יכול להתקיים רק על ידי יצירת סביבת מחקר הפרוסה על פני רמות שונות ובין מדענים מתחומים מגוונים.

במרכז החדש ע"ש אדמונד ולילי ספרא למדעי המוח באוניברסיטה העברית (ELSC), מרחיבים צוותי מחקר בין תחומי את הבנתנו על המוח האנושי ומגלים את הקשרים הסיבתיים בין גנים, תאי עצב ופעילותם במוח לבין התנהגות וקוגניציה. צוותים אלה מובילים גישות חדשות גם בהבנת מחלות נוירולוגיות ובפגיעות בתפקוד המוח.

חוקרי האוניברסיטה העברית הגיעו להישגים חשובים במדעי המוח וביניהם: פיתוח ממשק מוח-מכונה, פענוח הבסיס התפיסתי של דיסלקציה וקשיי למידה, יצירת בדיקת דם חדשה המזהה רגישות ללחץ, טיפול במחלת הפרקינסון על ידי גירוי מוחי עמוק , פתוח תרופות למחלות ניווניות ועוד.

מטרתו של "שבוע מודעות המוח" הבינלאומי, המצוין מידי שנה בחודש מרץ, היא לעורר את המודעות הציבורית לחשיבות חקר המוח ולהציג את ההתקדמות המחקרית בתחום. פרויקט "שבוע קולנוע ומוח", בחסות מרכז אדמונד ולילי ספרא למדעי המוח ובשיתוף סינמטק ירושלים, מקדם מטרה זו תוך חיזוק הקשר בין הקהילה לאקדמיה. 

פרטים נוספים ותוכנית האירוע באתר מרכז אדמונד ולילי ספרא למדעי המוח.