מתכוני סלק עלים ומתכונים נוספים לכבוד החג

פורסם: כ"ב אלול התש"ע | | 15:22 ע"י: מערכת בבא קמא
מגוון ירקות.
מגוון ירקות. צילום: יח"צ

לכבוד השנה הבאה עלינו לטובה, חברת 'חסלט עלי קטיף' מציגה מתכוני בריאות טעימים לארוחת החג וברכותיה- "יהי רצון וכו' שיסתלקו אויבנו ושונאינו וכל מבקשי רעתנו"

חברת 'חסלט- עלי קטיף', מגדלת ומשווקת ירקות ללא תולעים. החברה הוקמה לפני 20 שנים, בשנת תש"ן (1990), על ידי צוות חוקרים תורניים, מדריכים חקלאיים מכפר דרום ואגרונומים בכירים. החברה הייתה חלוצה בגידול ובשיווק של ירקות עלים כשרים למהדרין ללא חרקים ותולעים ולמעשה אפשרה לראשונה ללקוחותיה לאכול ירקות בלי חשש. עד להקמת החברה, רוב הציבור הדתי בארץ ובעולם נמנע מלאכול ירקות עלים כגון חסה, כרוב, סלרי, פטרוזיליה ועוד.

שיטות גידול חדשניות והליכי ייצור קפדניים הם שאפשרו לחברה לייצר ולשווק מבחר רחב של מוצרים ללא חרקים, ביניהם ירקות טריים ומצוננים ואף ירקות קפואים. מוצרים אלה גדלים תחת השגחה רבנית צמודה המעניקה כשרויות מהודרות ומגוונות וכן תחת פיקוח ואישור בריאותי של חברת דרך המעבדה.

סלט פטריות בצל ירוק ואגוזים:
מצרכים:
1 סלסלת פטריות
1 חבילה עלי בצל ירוק חסלט
50 גרם אגוזי פקאן מסוכרים
2 כפות רוטב סויה

הוראות הכנה:
שוטפים את הפטריות וחותכים לרבעים. שוטפים את עלי הבצל וחותכים לחתיכות קטנות. שוברים גס את האגוזים. מערבבים הכל בקערה ומוסיפים את הסויה. מערבבים שוב ומגישים.
 

בורקס כרוב ובצל מטוגן:
מצרכים:
1 חבילה סלט כרוב לבן חתוך חסלט
1 חבילה בצק עלים
2 בצלים חתוכים לקוביות קטנות מאוד
3 כפות שמן זית או קנולה
מלח ופלפל
2 כפיות אבקתמרק בצל
חלמון מעורבב עם כפית מים

הוראות הכנה:
במחבת גדולה מטגנים את קוביות הבצל עד להזהבה. מנמיכים את הלהבה ומזהיבים את הבצלים עוד כרבע שעה. מוסיפים את הכרוב, מלח ופלפל ואבקת מרק. מערבבים וממשיכים להזהיב כעשרים דקות. אם צריך, ניתן להוסיף כף מים או שתיים. פותחים את הבצק וחותכים אותו במרכז לאורכו- כך שמתקבלים שני מלבנים ארוכים. מניחים חצי מהמלית על מלבן אחד וחצי מהמלית על המלבן השני. מגלגלים את הבצק על המלית, כך שהמלית תהיה סגורה בתוך גליל הבצק. אם רוצים, ניתן ליצור צורת עיגול. מורחים את פני הבצק בחלמון ואופים בחום של 200 מעלות כעשרים דקות או עד שהבצק מזהיב. מגישים חם.

פשטידת תרד ותפוחי אדמה:
מצרכים:
1 חבילה תרד חסלט
8 תפוחי אדמה גדולים, לבנים, עדיף מזן "דאיפלה"
1/4 כוס שמן
2 בצלים בינוניים קצוצים דק
2 ביצים טרופות
מלח ופלפל לפי הטעם
2/3 כוס פירורי קורנפלקס או פירורי לחם מתובלים

הוראות הכנה:
שוטפים היטב את התרד, מסירים גבעולים קשים ומשלים במים למשך כמה דקות עד שמצטמק. מסננים היטב וקוצצים דק. מקלפים את תפוחי האדמה, חותכים לחצאים ומבשלים במים עד שמתרככים. מסננים את תפוחי האדמה ומועכים אותם. מוסיפים את השמן לתפוחי האדמה. מצננים את תפוחי האדמה. מערבבים ביחד את התרד, תפוחי האדמה, הבצל הקצוץ, הביצים, המלח והפלפל. יוצקים לתוך כלי אפיה משומן ומפזרים את פירורי הקורנפלקס או הלחם. אופים בתנור בחום בינוני (180 מעלות) כחצי שעה.

מרק עדשים עם סלק עלים: (שיסתלקו אויבינו..)
מצרכים:
1 חבילה סלק- עלים חסלט
2 גבעולי סלרי חסלט
1 קולורבי בינוני
1 כוס גזר חתוך
1 כוס בצל קצוץ
2 כפות שמן
2 כוסות עדשים חומים
4 ליטר מרק עוף או 4 ליטר מים, 21 כפות אבקת מרק בטעם עוף או בצל בתוספת 2 עלי דפנה
מלח ופלפל לפי הטעם

הוראות הכנה:
שוטפים את סלק- העלים ואת הסלרי ומייבשים. חותכים לחתיכות קטנות (עדיף במעבד מזון). מקפלים את הקולורבי, הגזר והבצל וחותכים לקוביות קטנות ביד, או במעבד מזון. בסיר גדול מחממים את השמן ומטגנים- מערבבים את הירקות, בוררים את העדשים, שוטפים ומוסיפים לתערובת. מוסיפים את מרק העוף. מביאים לידי רתיחה. מנמיכים את האש וממשיכים לבשל כ-45 דקות, עד שהעדשים מתרככים. לפני ההגשה מוציאים את עלי דפנה.

בתאבון ושנה- טובה!
באתר בבא קמא הכנו עבורכם קובץ להדפסה עם ברכות מאכלי ראש השנה.