סיפור יציאת מצרים לילדים

פורסם: י"ג ניסן התש"ע | | 14:20 ע"י: מערכת בבא קמא
חד גדיא, DVD לילדים לפסח.
חד גדיא, DVD לילדים לפסח. צילום: עטיפת הסרט.

לקראת פסח יצא הסרט חד גדיא, מאת אריאלה סביר. סרט לפסח המשלב שירים וסיפורים לילדים על סיפור יציאת מצרים וליל הסדר עם גיבורי ההגדה.

אריאלה סביר מציגה את הDVD 'חד גדיא' בסרט שירים וסיפורים על סיפור יציאת מצרים. בסרט מופיעים גדי מדבר, עבד עייף מעבודה קשה, פרעה מלך מצרים הרשע ואליהו הנביא. באמצעות הסרט מבין הילד את הרקע לערב ליל הסדר בסיפורים ושירים. הדיסק בהוצאת ויזארט ונמכר בחנויות הספרים המובחרות.

אריאלה סביר נולדה ב-1961 וגדלה במושב אורות שבדרום. כשהייתה בכיתה ב' התגלתה אצלה מחלת עיניים קשה ובמהלך נעוריה איבדה את כושר הראייה. למרות מגבלתה התעקשה להתגייס לצבא, ובתום מאבק עקשני גוייסה לשירות מלא כמש"קית חינוך והייתה למתנדבת העיוורת הראשונה בצה"ל.
למרות כל הקשיים, בכוחות עצמה החלה לעבוד כריתמיקאית (שיטת לימוד לילדים המשלבת תנועה ומקצבים מוזיקליים), מהראשונות בארץ. אריאלה הפיצה את שיטת החינוך המוזיקלי המותאמת לפעוטות ולילדים בעלי מוגבלויות. במרוצת השנים הכשירה גננות ומורת רבות, במסגרות פרטיות ובמוסדות אקדמיים.
במקביל לעבודתה כמרצה כתבה מאות שירי ילדים וחמישה ספרים, אותם הפיצה במגוון מדיות. תוך שמירה על הקו שמנחה אותה לאורך כל שנות העשייה – פיתוח דמיונו של הילד ולא קיבועו.
אחרי הצבא נישאה אריאלה לקובי ולהם שמונה ילדים. אחד מילדיהם הוא אוטיסט.