דגים טריים לכל

פורסם: ג' ניסן התש"ע | | 21:21 ע"י: מערכת בבא קמא
דגים טריים במגשית.
דגים טריים במגשית. צילום: ארגון מגדלי הדגים

הדגים כבר לא שוחים באמבטיה, הם מגיעים הביתה טריים  וארוזים במגשית. בקרוב כנראה בכל המרכולים.

 אמבטיה פרטית לכל דג?

כילד אני זוכר את טקס קניית הדגים לשבת ולחג, כאשר מוכר הדגים שולף קרפיון מהברכה ומכה על ראשו בחפץ קהה.

לא אשכח את קול המכה ואת הדג, אשר משום מה פוער את פיו בתמהון אין קץ. (עיניו פעורות ממילא).

לא אשכח את הקול המחליא של קרצוף הקשקשים מעל הדג. היום עושים את זה במכונת גילוח מיוחדת (נגד קשקשים?) הרעש מחליא לא פחות.

שלא לדבר על הדגים השוחים באמבטיה (בטרם עוטרו בגזר על ראשם) זכר לפריזרים קטנים.

לא עוד. מי שנמנע מאכילת דגים מהטעמים לעיל, ונמנע מדגים קפואים מטעמי כלבוטק, ישמח בודאי לשמוע כי עכשיו החליטו בארגון מגדלי הדגים ובחברת "דגת הארץ" להחזיר את הדגים הטריים למדפים בצורת  מגשית אטומה.

מדובר בפילה טרי ורענן, מסוגי אמנון, אדמונית, מוסר ובורי, ובמחיר מפתה של 35 ₪ לערך לקילו. הוא נמכר כרגע רק בעשרים חנויות מובחרות ברחבי הארץ, ולאחר תקופת הרצה, הוא יכלול סוגי פילה נוספים (פורל, לברק, בס, קרפיון, דניס וייתכן שגם סלמון) – ויופץ בכל הארץ.

המוצר שהוא פילה טרי ישראלי, עונה לצורך הבלתי מסופק בשוק לפילה דג טרי, ללא אידרה ועצמות, נקי ומוכן לבישול או טיגון ומלווה בשני מתכונים. האחד מתכון קלי קלות (עד חמש דקות הכנה) והשני מתכון מורכב יותר ,עד עשרים דקות הכנה). פתרון זה בצורת האריזה ומערך השיווק והפצה ארצי, מאפשר לישראלים לשוב ולהנות מדגים טריים, בריאים, נקיים וקלים להכנה.

אחוז הפילה הנקי בין דגי האמנון הוא כשליש ממשקל הדג השלם. מחיר ק"ג אמנון שלם לצרכן הסופי נע בנקודות המכירה בין 25 ל – 30 ₪ לק"ג.

יתרונות הפילה הטרי החדש הם טריות, מחיר הוגן, מאה אחוז דג ישראלי, נקי - ללא תוספות נוזלים או כימיקלים, אריזה משפחתית נוחה, ללא ריח, ללא נוזלים באריזה, זמין בכל מקום, ומלווה במתכונים

הייתרון העיקרי לטעמנו הוא שניתן להכין דג טרי ובריא בלי להחשף לתהליך הלא כל כך נעים של קילוף נקוי עצמות וכו'

המוצר כשר למהדרין ונבדק נגד טפילים וכמובן כשר לפסח. בתיאבון! ליל סדר מלווה בדג שלא קוראים לו במקרה קרפיון יכול להיות חידוש מרענן. את הגזר אפשר לשים על ראש של מישהו אחר.