5 טיפים יעילים לקראת היום הראשון באקדמיה

פורסם: י"ב טבת התשפ"ב | | 11:34 ע"י: מדור פרסומי.
היום הראשון בלימודים
היום הראשון בלימודים צילום: pexels.com
איך משנים את שגרת החיים כדי להתאים אותה לחיים של הלימודים האקדמיים
המעבר מחיי החופש שהתרגלנו אליהם בתקופת הסתלבט של אחרי הצבא או הטיול הגדול אל השגרה המתוחה של הלימודים האקדמיים עלול להרגיש פתאומי עבור חלק מהסטודנטים ולעתים, הוא עשוי להיות מלווה בבלבול ותסכול רב. מוסדות האקדמיה בישראל מציבים אתגרים וחוויות שסביר מאוד להניח שעוד לא יצא לך להתמודד עמם. זה כלל לא משנה אם החלטת ללכת על לימודי משפטים או תואר ראשון בחינוך – לחיים הסטודנטיאליים אופי משל עצמם. המדריך המקוצר הבא נועד לסייע לך להתחיל את היום הראשון ללימודים ברגל ימין. אספנו כמה טיפים שיאפשרו לך לשגשג מהיום הראשון ולהגיע לחוויה החדשה הזו עם תחושת ביטחון. 
 
להגיע כמה שיותר מוקדם
על אף שסביר מאוד להניח שהלילה לפני יהיה מלווה בהמון התרגשות ושנקבל המון הצעות לבילוי עם אנשים שרק הכרנו, חשוב מאוד שנלך לישון בשעה סבירה. אם נקום מוקדם ונגיע לשיעור זמן רב מראש, נוכל לאמוד את ממדי כיתת ההרצאות, למצוא מקום ישיבה שנוח לנו בו ולהתחיל להתאקלם לאווירה. בנוסף, סביר מאוד להניח שנגלה שמסדרונות הפקולטה הם מבוך סבוך למדי. הזמן העודף הזה יאפשר לך למצוא את הכיתה שלך בנחת. 
 
ללמוד את הסילבוס ולוח הזמנים מראש
לקראת היום הראשון ללימודים, מומלץ ללמוד היטב את לוח הזמנים של השיעורים שלך ולוודא שברור לנו היכן ממוקם כל אחד מהם. המעבר משיעור לשיעור יכול לקחת זמן בימים הראשונים וחשוב שניערך לזה. בנוסף, כדאי להכיר לעומק את הסילבוס לפני שנסקור אותו עם כולם בשיעור הראשון. 
הסילבוס מפרט בדרך כלל מתי יהיה עלינו להגיש מטלות במהלך הסמסטר, מה חומרי הקריאה ומה דרישות הקורס. לעתים קרובות סטודנטים מוצאים את עצמם לאורך כל השנה לא בטוחים מה בדיוק נדרש מהם. התמצאות בסילבוס תעניק לך יתרון משמעותי. 
 
למפות את הקמפוס
הקמפוס הוא ממש עיר קטנה לאלו שמגיעים עליו בפעם הראשונה. סיור קצר במתחם בימים שלפני תחילת הלימודים יאפשרו לך לחסוך זמן יקר. לעתים קרובות, תהיה לך הפוגה של 10-15 דקות בלבד משיעור לשיעור ואם מדובר בקמפוס גדול, לא נצטרך לעשות מאמץ מיוחד כדי לאחר לשיעור הבא. 
מלבד למתחמי הכיתות, כדאי שנתוודע מראש למיקום הקפיטריות, השירותים, הספרייה ומתחמים נוספים שנועדו לרווחת הסטודנטים. כך נוכל תמיד לדעת בדיוק איפה אנו נמצאים ולאן עלינו ללכת. 
 
להיערך לסיכומים
חשוב שנגיע לשיעורים עם האמצעים שהכי נוח לנו לסכם איתם. מחשב נייד שיאפשר לך להקליד במהירות ושפע של מכשירי כתיבה יבטיחו שיהיה באפשרותך לציין רשמים חשובים, לסמן הערות רלוונטיות על גבי חומרי הקריאה שלך בהתאם לדברים שעולים בהרצאה ולהדגיש נקודות חשובות על פי תובנות שעולות. רישום יעיל של ההערות שלך בצורה מסודרת יכול לעזור לך לחזור למידע חשוב במהלך כתיבת עבודות והכנה למבחן ולסמן דברים שברצונך לשאול את המרצה בהזדמנות הבאה. 
 
להכיר את הנפשות הפועלות
בסופו של דבר, הלימודים האקדמיים לא נועדו רק להעניק לנו השכלה והזדמנויות קריירה, מדובר גם במסגרת חברתית. כדי שנוכל למצות את המיטב מהתקופה הזו, חשוב שנכיר היטב את האנשים שאנו עומדים לחיות וללמוד עמם. היכרות עם חברים ללימודים בשלב מוקדם תאפשר לך ליצור קשרים שעשויים להתגלות כבעלי ערך ככל שהסמסטר נמשך. תמיד נחמד שיש כמה פרצופים ידידותיים ומוכרים בכיתה. מעבר לעובדה שזו דרך נהדרת להבטיח לעצמנו קבוצות לימוד לקראת תקופת המבחנים, לעתים קרובות האנשים שנרקום עמם קשרי ידידות בתקופה הזו ילוו אותנו שנים רבות לאחר מכן.