מצוידים פלוס - כך תצאו לחיק הטבע עם המשפחה

פורסם: כ"ג שבט התשפ"א | | 00:14 ע"י: מדור פרסומי
צילום: pixabay.com
כשרוצים לצאת עם המשפחה ליום טיול בחיק הטבע, חשוב להיות מצוידים היטב כדי שהחוויה תהיה מושלמת. רוצים לדעת מהם הדברים הבסיסיים, מה הרכב המתאים ומה אסור לשכוח? הנה המדריך המלא
טיול עם המשפחה בחיק הטבע נותן להורים ולילדים הזדמנות נהדרת לצבור חוויות משותפות. זמן איכות כזה מתאים כמעט לכל אורך השנה, אפשר לתכנן אותו בצורה ספונטנית ותמיד אפשר לשאול עוד חברים אם הם רוצים להצטרף. עם זאת, יש גם ציוד חיוני שבלעדיו הטיול עלול להפוך לכישלון.
הנה הדברים הבסיסיים ועוד כמה אביזרים שיעזרו לכם ליהנות מכל היתרונות של טיול בארץ ישראל:
 
פריטים בסיסיים
רשימת הדברים הבסיסיים כוללת בתוכה אוכל ומהים לפי מספר בני המשפחה. אפשרות אחת תהיה להצטייד מראש בכריכים או בחטיפים אם מדובר על טיול קצר יחסית, בעוד אפשרות שנייה תהיה להביא מהבית חומרי גלם ולהכין בשטח מאכלים שמתאימים גם ללינה ממושכת. מה שכן, עדיף לוותר על פירות וירקות שלא מגיבים טוב לתנאים מחוץ למקרר. 
בנוסף, אם בוחרים להביא כלים חד פעמיים צריך גם לקחת מספיק שקיות אשפה ולהעביר אותם לאחר מכן למיחזור. לחילופין, אפשר להגיע עם סכו"ם רגיל אך צריך לוודא שיש מקור מים נגיש שמאפשר לשטוף אותו. 
 
ביגוד מתאים
חשוב להיערך לטיול באמצעות בדיקה של מזג האוויר הצפוי. אם צפוי להיות קר, אתם צריכים לקחת בגדים מתאימים לכל בני המשפחה ועוד כמה שמיכות אקסטרה. כמובן שאם יש לכם רכב מסוג קרוסאובר זו לא אמורה להיות בעיה כי תמיד יש עוד מקום לעוד ציוד, אבל גם במכונית משפחתית אפשר להסתדר.
בחודשי הקיץ, הלבוש צריך להיות קליל ונוח וכדאי שהוא יכלול בתוכו פריטי חובה כגון כובע. במקביל, קחו איתכם לשטח תיק עם קרם הגנה. קראו על המסלול שאליו אתם מגיעים בשביל להתאים עבורו נעליים נוחות ובמידת הצורך בררו על אפשרות להביא בגד ים, מגבות ובגדים להחלפה.
 
מוצרי חירום ואביזרים נלווים 
הדברים הקטנים עושים הבדל גדול כאשר מעמיסים את כל המשפחה על הרכב ויוצאים לטיול בחיק הטבע. אם רוצים שהטיול יהיה מוצלח, זה מאוד חשוב להביא מוצרי חירום ואביזרים נלווים. כאן הטעות הנפוצה היא לסמוך על הטלפון הנייד, אבל בזמן אמת אתם עלולים לגלות שאין לו סוללה או קליטה.
הפתרון הוא להגיע מלכתחילה עם מפה, מצפן, מצלמת סטילס אמיתית ופנס. בנוסף, השהות בחיק הטבע מביאה איתה סיכון להפתעות לא נעימות כמו עקיצת יתושים או שריטות מסלעים. הפתרון הוא לשים בתיק גם ציוד רפואי לשעת חירום ולהביא פלסטרים, כדורים נגד בחילות ומשככי כאבים.
לסיכום, הטיול בחיק הטבע כבר מעבר לפינה – אבל אתם צריכים להיערך אליו עם ציוד בסיסי ומשלים.