SEO - ראשי התיבות שיקדמו אותך

פורסם: ט"ז טבת התשפ"א | | 07:34 ע"י: מדור פרסומי
לימודי SEO
לימודי SEO צילום: dadaben
בכל מיני אתרים אנחנו קוראים על מומחי SEO או על אנשי SEO או כל מיני ביטויים כמו "אופטימיזציה לאתר" ועוד שלל מונחים שלא ממש ברור לנו מה עומד מאחוריהם. ברור לנו שאנחנו רוצים לקדם את אתר האינטרנט שלנו, וברור לנו שיש דרך כלשהי להגיע לתוצאות הראשונות בגוגל, אבל איך עושים את זה, מה הקשר לביטוי SEO, והאם זה יכול להתאים לכל אחד? חיברנו עבורכם מדריך קצר שיסביר לכם כמה מונחי יסוד ורעיונות בסיסיים בתחום
 
המפתח לקידום של אתר במנוע החיפוש
 
כאמור, SEO הוא בעצם ראשי תיבות של הביטוי שנראה מאד מפחיד בהתחלה: Search Engine Optimization. בתרגום מילולי לעברית מדובר בעצם על השבחה עבור מנוע החיפוש. זה נשמע אולי מאוד מובן למי שנרשם אל לימודי שיווק באינטרנט, אבל לרובנו זה עדיין לא ממש אומר משהו. כשאתם מחפשים משהו במנוע חיפוש, בוודאי בגוגל, אתם הרי מקבלים שורה של תוצאות. סביר להניח שאתם לא תרחיקו ממש בחיפוש ותגיעו לעמוד ה-14 בתוצאות, אלא תסתפקו בתוצאות בעמוד הראשון, ולכל היותר תגיעו לשני. מכאן נובעת מסקנה ברורה: אם יש לכם אתר, אתם רוצים שהוא יופיע בראש התוצאות בגוגל. אבל איך מגיעים לשם בכלל? בדיוק בגלל זה קיים התחום של SEO שמשמעותו לקדם את האתר שלכם בתוצאות.
 
 
הכול מתחיל ממילות מפתח
 
אחד מהמונחים החשובים ביותר בתחום של SEO שאתם תיתקלו בו שוב ושוב הוא "מילות מפתח". למה הכוונה? לאתר שלכם יש תחום מסוים שעבורו הוא רלוונטי. אתם הרי לא מתכוונים שכל מילה בעולם שמישהו יקליד בגוגל תוביל לאתר שלכם. זה לא ישים ולא הגיוני. במקום זה, אתם צריכים להתמקד ולחשוב איזה מילים שיוקלדו לגוגל יובילו לאתר שלכם. אלו הן מילות המפתח שעליכם להתמקד בהם. את מילות המפתח אפשר ורצוי לקדם גם בתוך האתר שלכם, וגם בשיתוף פעולה עם אתרים אחרים, אשר מילות המפתח שיובילו בהם, יובילו לקישורים לאתר שלכם. זה אולי נשמע פשוט על הנייר אבל זה מורכב. אי אפשר פשוט "לשתול" את מילות המפתח ככה סתם באקראי, כי האלגוריתם של גוגל פשוט יסמן את האתר שלכם כאתר זבל. יש לשלב את מילות המפתח בתכנים איכותיים באתר שלכם ובאתרים אחרים, ולכן יש צורך כמובן, במומחים בתחום.
 
ומה הכוונה באופטימיזציה לקוד?
 
עוד ביטוי שנתקלים בו לעתים קרובות בעולם של ה-SEO הוא ה"אופטימיזציה" או "אופטימיזציה לקוד". הכוונה כאן היא בעצם לתהליך שבו גוגל סורקים את האתר שלכם. כל אתר כתוב בקוד מסוים, שגוגל יכול לזהות כאיכותי יותר או איכותי פחות, כקל יותר לסריקה או כמורכב יותר. ככל שהקוד שלכם יהיה יותר טוב, איכותי ופשוט, כך כמובן עולים הסיכויים שהאתר שלכם יעלה בתוצאות החיפוש בגוגל, ושגוגל גם יסווגו אותו כאתר אמין. גם כאן כמובן, יש צורך בדרך כלל באנשי מקצוע שיסייעו לכם בתחום. יש גם כמה כלים עצמאיים לבדיקת הקוד של האתר שלכם והאם הוא עומד בתקן של גוגל, אך השימוש בהם דורש ידע מוקדם.
 
כמה זמן לוקח לעשות SEO?
 
זמן הוא מילת מפתח בתחום ה-SEO, וחשוב גם להתאזר בסבלנות מסוימת. מי שמבטיח לכם תוצאות מהיום למחר, ואומר לכם שתוך שבוע האתר שלכם יהיה בראש התוצאות של גוגל, כנראה מנסה למכור לכם חתול בשק. זה אפשרי להתקדם בתוצאות החיפוש של גוגל, אבל זה דורש הרבה מאד זמן, השקעה וסבלנות. כיום התחרות היא גבוהה, ומדובר על תהליך שיכול להימשך זמן רב. חשוב להתאזר בסבלנות, לפנות למומחים, ובסוף כמובן רואים את התוצאות בעיניים.