מסעדה כשרה במתחם התחנה

פורסם: א' ניסן התשע"א | | 00:35 ע"י: בבא קמא.
מסעדת רג'ינה במתחם התחנה.
מסעדת רג'ינה במתחם התחנה. צילום: יח"צ.

מסעדת רג'ינה במתחם התחנה בתל אביב משיקה תפריט אביב שכולו מחווה לבישולים של בית.

הרבה לפני שהוקמה 'רכבת מרכז' והמסילה לאורך נתיבי איילון, הייתה בתל אביב מסילת רכבת אשר חצתה את העיר לרוחבה עד הים. הרכבת הפסיקה לפעול ב-1948 ועל הפסים הישנים סללו את רחוב הרכבת ודרך יפו. מתחם התחנה ליד נווה צדק הפך לבסיס צבאי. ב-2005 החלו עבודות שיפוץ ושימור במקום וב-2010 נפתח במקום מתחם קניות ובילוי לציבור הרחב.

המתחם כולל בתי עסק רבים: חנויות, פאבים ומסעדות אך מסעדת רג'ינה בולטת על פני השאר. ראשית, רג'ינה היא המסעדה הכשרה היחידה שנפתחה במתחם. שנית, המסעדה מציעה בליל מיוחד של מאכלים ביתיים ישראליים מעדות שונות, גולש הונגרי לצד דג מרוקאי, מרק קרעפלך לצד מרק קובה לבנוני ושניצל לצד כריך טוניסאי.

הבעלים דפנה בר ציון, מוסיקאית מוכשרת המוציאה בימים אלו את אלבומה השלישי והבעלים של קפה סוזאנה, הקימה את "רג'ינה", הקרויה על שם סבתה, בהשראת תחנת הרכבת. שאצרה בתוכה בליל של שפה וטעמים שהביאו עימם עולים חדשים בדרכם אנה ואנה. 

סינטה על טחינה וסלט בצל.
סינטה על טחינה וסלט בצל. צילום: יח"צ.

כשאר בתי העסק במתחם, גם רג'ינה שוכנת באחד מהמבנים המקוריים של התחנה שנשמר עוד מהבנייה הערבית של המאה ה-19 ואשר שופץ ושוחזר. בתוך המבנה סדרת חללים אינטימיים בעלי עיצוב אותנטי ואווירה חמה. בירכתי הבית, גינה קסומה, מרפסת ודשא, שמבעדם אפשר לראות שמים וירח. בגינה ובחדרים נערכים אירועים וארוחות רבות משתתפים. כלי ההגשה, הצלחות והכוסות הזכירו לנו את בית סבתא ויחד עם מבנה המסעדה ובשילוב המאכלים המסורתיים, הורגשה במסעדה אווירה נעימה וקסומה.

לאחר תקופת הרצה של כמה חודשים, מסעדת רג'ינה משיקה תפריט חדש ואביבי, התפריט כולל מנות פתיחה מגוונות כמו ליבת חצילים, טחינה טבעית ורימונים (23 ₪), כבד קצוץ עם מלפפון כבוש שעושים בבית (32 ₪), פילה דג צרוב על מטבוחה (42 ₪) או מנת הבית של רג'ינה- ביצי עין על קיצ'רי (אורז עם עדשים כתומות ושום) עם סלט ולחם (44 ₪).

בתחום העיקריות אפשר למצוא פילה דייגים אפוי בנייר עם סומק וזעתר בלדי (74 ₪), עוף ירושלמי עם פירות יבשים ארטישוק ירושלמי ויין אדום (62 ₪), גולאש בקר תפוחי אדמה ונוקדלי מוגש עם קערית אורז (55 ₪) או דג מרוקאי מסורתי מבושל ברוטב חריף ירקות וגרגירי חומוס (62 ₪). 

בביקור במסעדה הזמנתי לפתיחה את הכבד הקצוץ יחד עם לחם מרוקאי חם מהתנור ולצידו שמן זית וקונפי שום. הכבד היה טעים ובמרקם ביתי, המלפפונים הכבושים המגיעים עם הכבד החזירו אותי לילדות כשסבתא היתה שולחת לנו צנצנות של מלפפונים כבושים שהכינה בעצמה. למנה עיקרית הזמנתי שווארמה סינטה על טחינה וסלט בצל המוגשת יחד עם לחם מרוקאי. השאוורמה היתה טעימה ומשביעה, הבשר היה מעולה ואת הטחינה ניגבתי עם הלחם עד שהצלחת נשארה נקייה לגמרי.

לקינוח בחרתי בשטרודל תפוחים עם צימוקים ואגוזי מלך לצד גלידת וניל (36 ₪) עם סוכריות. האפשרויות הנוספות שעמדו בפני היו עוגה כושית עם סוכריות ורוטב דובדבנים (29 ₪) או שלישיית מתוקים: תמרים חלווה ועוגיות (33 ₪).

מסעדת רג'ינה
מתחם התחנה נווה צדק (מבנה 10), תל אביב
טלפון: 9443031–057
פקס: 03-7367575

שעות הפתיחה:
א - ה 02:00 - 10:00
ו 10:00 - עד כניסת שבת
מוצ"ש עד - 01:00