מסעדה איטלקית בשרית כשרה בלב הירוק של השרון

פורסם: כ' תשרי התשע"ד | | 23:27 ע"י: מערכת בבא קמא
מסעדת פרנזו. ביסטרו איטלקי כשר.
מסעדת פרנזו. ביסטרו איטלקי כשר. צילום: בבא קמא.
ביקרנו בפרנזו שהיא מסעדה שמגישה רק ארוחות צהריים. הופתענו מהמקום שמגיש מנות טריות ומגוונות שנעשו ממש אל מול עיננו ומשרה אוירה איטלקית קסומה שודאי תגרום לנו להגיע לשם שוב בקרוב
פסטה Polpette.
פסטה Polpette. צילום: איל קרן.

מסעדה שמגישה רק ארוחות צהריים נשמעת כמו מסעדת פועלים בלב אזור תעשיה, אבל מסעדת פרנזו שוכנת בלב אזור כפרי ירוק והיא יכולה לפנות לקהל הפועלים בתנאי שהם מתוחכמים ויודעים להעריך את האווירה והאוכל מהמטבח האיטלקי. פירוש השם פרנזו Pranzo הוא ארוחת צהריים ושמחנו שנפל בחלקנו להכיר את הביסטרו האיטלקי הזה מבפנים, בפאתי הכפר בני ציון, 5 דקות מרעננה.

המסעדה בשרית, בהשראת המטבח האיטלקי המסורתי, עם פיצות מתערובת מיוחדת של קמחים ועגבניות תמר המיובאות במיוחד מאיטליה ונתחי בשר משובחים. המקום מעוצב לטעמנו עם שביל כניסה המוקף צמחיה, תקרת עץ עם נברשות תלויות, בר מרכזי, שולחנות מרובעים גדולים שמרמזים על כך שהמקום הופך בשעות ערב לגן אירועים. המטבח שוכן במרכז המסעדה בין שני חלקיה והוא גובל בה עם חלונות זכוכית שמאפשרים לראות את תנור הלבנים עם הפוקצ'ות והפיצות שנאפות בקרבו.

פיצה בולונז עם נקניקיות מרגז חריפות.
פיצה בולונז עם נקניקיות מרגז חריפות. צילום: איל קרן.

הצלחנו לטעום ממגוון רחב של התפריט בארוחה שנפתחה עם פוקצ'ת הבית (15 ₪) שהגיעה טרייה במיוחד ולוהטת הישר מהטאבון ומוגשת עם שמן זית ובלסמי וזיתים שחורים. בהמשך נוכחנו לגלות שכל המנות מגיעות ממש הישר מהאש מידי השף אל השולחן. המשכנו מיד עם אנטיפסטי (32 ₪) של ירקות שנאפו על מחבת יצוקה בתוך הטאבון, עם פסטו ובלסמי. הגיעה גם מנה של פטריות יער מוקפצות עם יין לבן, עגבניות מיובשות, פטרוזיליה ושום (37 ₪) ומנה של סלט רוסטביף (38 ₪) עם עגבניות שרי חצויות, בצל סגול ועשבי תיבול וכמובן פרוסות רוסטביף סינטה. מנות פתיחה מרשימות וגדולות. את הפוקצ'ה לא סיימנו כדי לשמור מקום להמשך.

הגענו כזוג, אבל אכלנו כמו משפחה. בכל זאת, חשוב לנו לסקור את התפריט המגוון והתפקיד מחייב - ואל השולחן הגיעו ארבע מנות עיקריות. ראשונה הגיעה על מחבת רוחשת הישר מהגריל מנת רוסטביף סינטה (89 ₪) עם בצל חרוך, כוסברה, פלפל ולימון ולצד המחבת תפוחי אדמה קריספי (שאפשר לקרוא להם צ'יפסים מרובעים קטנים ופריכים). ההגעה של המחבת עם רחשי הצליה שעוד בוערים בה מעוררת את החיך בצורה בלתי רגילה וגם גרמה לנו לחיוך רחב. נתחי הסינטה נחתכו דק והיו עשויים לטעמנו. התנפלנו על המנה המשובחת והטריה וכבר הגיעה המנה הבאה – פסטה Polpette שזו מנה של קציצות טלה עם פטריות וירקות שורש ברוטב עגבניות איטלקיות מוגשות כשלצידן פסטה טריה שמיוצרת במקום (69 ₪). מנה איטלקית קלאסית ומוצלחת שהגיעה גם היא במחבת הישר מהמטבח. הקציצות היו עשירות בטעמן והפסטה נהדרת עם הרוטב.

מוס שוקולד עם נשיקות מרנג.
מוס שוקולד עם נשיקות מרנג. צילום: בבא קמא.

מסעדה איטלקית לא יכולה להתקיים ללא פיצה. והפתרון הכשר הוא פיצה עם בשר. פיצה בולונז (69 ₪) שהגיעה אלינו היא בצק פיצה עם רוטב בולונז, נקניקיות מרגז חריפות, פלפל חריף, פרוסות עגבניה דקות ופטרוזיליה. בצק הפיצה הזכיר את איטליה ויחד עם הבשר הביא אלינו טעמים שחדשים לנו. הפלפלים החריפים גרמו לנו לחסל את בקבוקי הקולה (11 ₪) וביקשנו תוספת שתיה של קנקן מים רגילים. כבר ממש שבענו כשהגיעה מחבת רוחשת נוספת עם פילה דג שנאפה בטאבון ומוגש על גבי מצע של ניוקי נהדרים, חצילים, עגבניות, זיתי קלמטה ועשבי תיבול (69 ₪). לא נהוג כל כך לאכול דג לאחר בשר, אבל במקרה שלנו לצורך העניין, הסתדרנו עם הלוגיסטיקה הדרושה לכך ולא התאכזבנו מהדג שהיה רך ומוצלח.

הגענו למסקנה שטוב שהכרנו את המקום החדש וכמו סועדים רבים גם אנחנו מאוכזבים מכך שאפשר לבוא רק לצהריים ואולי דווקא זה הסוד של המקום שמשאיר טעם של עוד. נחנו קצת והמשכנו לקינוחים מצויינים שיכבדו גם מסעדה חלבית. מוס פרלין (31 ₪) שהוא מוס שוקולד מעולה בארומת אגוזי לוז בציפוי גלייז שוקולד מבריק ונשיקות מרנג סביבו ועיטור של גליל ופל ביתי. קינוח נוסף היה טירמיסו שהיא בדרך כלל עוגת גבינה איטלקית, וכאן לא ברור, אבל קרם הקפה עם ביסטקוטי באמצע ואבקת הקקאו מלמעלה היו מצויינים למרות היותם פרווה למהדרין (30 ₪).

המחירים במקום סבירים ביותר ביחס לתמורה, לשירות, לאיכות ולאוירה. אבל בכל זאת יש גם מבצעי עיסקיות שבהן במחיר המנה העיקרית מקבלים גם את פוקצ'ת הבית, מנה ראשונה, עיקרית וכוס מיץ תפוזים, אשכולית אדומה או לימונדה.

PRANZO
מושב בני ציון
טלפון: 072-2163767
ימים א'-ה' בין השעות 12:00-16:00
www.pranzo.co.il

02/12/2013 עדכון: המסעדה במקום מפסיקה את פעילותה