מסעדה איטלקית כשרה בתל אביב

פורסם: ד' סיון התשע"ג | | 20:18 ע"י: בבא קמא.
מסעדת אונו בתל אביב.
מסעדת אונו בתל אביב. צילום: אתר המסעדה.
מסעדת אוּנוֹ שוכנת ברחוב שדרות שאול המלך פינת ויצמן בתל-אביב, מרחק הליכה קצר מתיאטרון הקאמרי ומוזיאון תל אביב, מיקום נהדר לערב של תרבות.

כשמדברים על מסעדה חלבית כשרה לרוב מדובר על מסעדה איטלקית. כמו מסעדת פורנלו או טרנטינו שסיקרנו כאן במדור, גם מסעדת UNO בתל-אביב בחרה למתג עצמה בשם איטלקי, והרי אין זה מפתיע שכן איטלקית נחשבת לאחת השפות היפות בעולם. כמו השפה כך גם האוכל האיטלקי משובח וטעים ומסעדת אונו מוכיחה לנו זאת שוב.

מסעדת אונו שוכנת בשדרות שאול המלך פינת ויצמן בתל-אביב, מרחק הליכה קצר מתיאטרון הקאמרי ומוזיאון תל אביב, מיקום נהדר לערב של תרבות. תפריט המסעדה מציע מגוון רחב של מנות במחירים ראויים ומאפשר לחוות טעמים גם מהמטבח הים תיכוני. התפריט מחולק למנות ראשונות, מגוון רחב של עיקריות וקינוחים.

כשהגענו לביקור במסעדה השבוע הופתענו למצוא חניה בשפע ממש מול המסעדה בצמוד למדרכה ברחוב שאול המלך. בחורף מומלץ להתקשר מראש ולהזמין מקום על אחד השולחנות עם הספות ואילו באביב ובתחילת הקיץ יתכן שתעדיפו לשבת בחוץ.

ניוקי סלמון ברוטב קארי.
ניוקי סלמון ברוטב קארי. צילום: בבא קמא.

לפתיחה הוגש לשולחן ברוסקטה באז' (39 ₪). המנה כללה ארבעה טוסטונים מלחם הנאפה במקום ועל כל אחד גבינת מוצרלה מותכת, שתי פרוסות של עגבניית שרי, זיתי קלמטה, ורוטב פסטו. המנה פשוטה, טעימה מאד ולא מכבידה יתר על המידה. כמנת פתיחה נוספת הוגש סלט פנצ'נלה סיציליאנה (52 ₪) קייצי ומרענן, שכלל לפי ספירתנו שלושה סוגים של עגבניות שרי, עגבניה רגילה, סלרי, קרוטונים, צלפים, זיתים, מוצרלה ועלי אורגולה. הסלט השתלב היטב עם הברוסקטה. באופן כללי סלט אינו בין המנות האהובות עלינו במסעדות, אך הפעם חיסלנו אותו עד תום, אולי גם בגלל שהיינו רעבים.

אם אתם מתלבטים אם ללכת על הדג או על משהו פשוט יותר, אתם מוזמנים לבחור בניוקי סלומון (69 ₪). מנה גדולה יחסית הכוללת ניוקי, נתחי סלומון ברוטב קארי, עגבניות שרי, זוקיני ובזילקום. רוטב הקארי מכסה את המנה ומקנה לה צבע צהוב חרדל. במנה כמות עשירה של חתיכות סלמון שהשביחו אותה, הקארי מורגש היטב, משדרג את המנה ונותן לה טעם מיוחד. המנה המוצלחת ביותר של הערב הייתה רביולי ברוטב שמנת (61 ₪) במילוי גבינות ריקוטה ופיקורינו, אפונה, עגבניות שרי מקולפות, שקדים קלויים וקונפי שום. מנה בגודל בינוני הכוללת כעשר חתיכות רביולי גדולים. הבצק היה רך וטרי והתמזג היטב עם המילוי והרוטב.

תפוחים בקרמל ברוטב שוקולד.
תפוחים בקרמל ברוטב שוקולד. צילום: בבא קמא.

לקינוח הזמנו עוגת שוקולד (42 ₪) חמה וגדולה המוגשת עם קרם פרש חמצמץ, דובדבנים מתוקים ושטרוייזל קקאו. בנוסף הזמנו תפוחים בקרמל (39 ₪) מנה מאד מומלצת הכוללת חתיכות תפוחים בקרמל עם שקדים, רוטב שוקולד לבן וקציפת מסקרפונה. חמיצות התפוחים בשילוב מתיקות הרוטב מייצרת מנה אחרונה אידאלית.

מסעדת UNO, ויצמן 2 תל אביב
בהשגחת רבנות תל אביב
א - ה 00:00 - 11:30
ו 16:00 - 11:00
ש 00:00 - 21:00