יוגורט גורמה כשר

פורסם: ג' אדר א' התשע"ו | | 06:15 ע"י: מערכת בבא קמא
יוגורט
יוגורט צילום: בבא קמא.
ביקרנו ביוגורט קיטשן בשדרות רוטשילד וגילינו עולם שלם של גורמה פלאי של השף שאול בן אדרת שמסתתר במנת יוגורט
יוגורט קיטשן בפעולה.
יוגורט קיטשן בפעולה. צילום: בבא קמא.

כיף לגלות מקום כשר בתל אביב. במיוחד מעניין לגלות שנפתח מקום חדש, קטן ומוקפד, מעוצב וטעים עם מטבח גורמה כשר על טהרת היוגורט. השף שאול בן אדרת חבר לשתי אחיות יזמיות, עולות מצרפת. יחד הם פתחו את "יוגורט קיטשן" בשדרות רוטשילד פינת הרצל בתל אביב. בן אדרת פיתח את התפריט הייחודי שמורכב כולו מיוגורט, עם מנות מתוקות ומלוחות. התפריט המתוק נשמע לנו יותר מוכר ודומה לדברים שאנו מכירים כמו מנות המוזלי של יוגורט עם גרנולה ופירות שהפכו כבר מזמן לפופולאריות בבתי קפה רבים. מנות יוגורט מלוחות הן פחות צפויות וזוהי בדיוק הבשורה של יוגורט קיטשן למטבח הישראלי.

"חציל ועגבניות" חציל קלוי, קונקסה עגבניות, סומסום זהוב, אורגנו, לימון טרי ושום קונפי. צילום: בבא קמא.

על קיר המקום מסודרות תמונות של כל המנות וזהו למעשה התפריט שמאפשר ללקוח להתרשם מצורת המנה ולא רק מההסבר המלווה ומהמחיר. התפריט מחולק לשניים: מנות מתוקות ומנות מלוחות. המנות המתוקות, מתאימות כקינוח מתוק או כדי לפתוח את הבוקר במתיקות מעודנת. בין המנות יוגורט עם אננס ושוקולד, יוגורט עם פיסטוק וקדאיף, יוגורט עם פירות הדר ומרמלדה ועוד. מלבד ההצעות שהוכנו מראש בתפריט, אפשר לייצר מנה בהזמנה אישית עם בחירה חופשית של מרכיבים.

את הצלוחיות והבקבוקים אפשר לקחת הבייתה לשימוש חוזר.
את הצלוחיות והבקבוקים אפשר לקחת הבייתה לשימוש חוזר. צילום: בבא קמא.

בתפריט המלוחים אפשר למצוא יוגורט עם חציל ועגבניות, יוגורט עם אבוקדו ופלפלים, יוגורט עם סלמון מעושן ועוד. מלבד החלוקה למתוק ומלוח, המנות מתחלקות גם למנות שמגיעות עם יוגורט עיזים או יוגורט בקר, כאשר ליוגורט העיזים טעם חזק יותר. כאן נשאלת השאלה מתי לאכול מנת יוגורט מלוח, האם בבוקר או בצהריים, האם המנה משביעה או קלילה. אנחנו הגענו אל המקום בשעות הבוקר המאוחרות, כך שזה לא היה מוקדם מדי ליוגורט מלוח וגם לא התלבטנו בשאלה האם זו תהיה עבורנו ארוחת צהריים. פתחנו ביוגורט מלוח. מנה אחת של "מוצרלה שרי", בייבי מוצרלה, עגבניות שרי צבעוניות, בזיליקום, צנוברים, שמן זית ובלסמי קרמל עם יוגורט בקר (26 ₪) ומנה של "חציל ועגבניות" חציל קלוי, קונקסה עגבניות, סומסום זהוב, אורגנו, לימון טרי ושום קונפי (23 ₪). שתי המנות הגיעו בליווי טוסטונים שאפשר לטבול ביוגורט. היוגורט סמיך ומזכיר בטעמו שילוב בין גבינה ללאבנה. השילוב של התוספות ביוגורט מביא לחגיגה של טעמים ולמנה שממלאת את הבטן בצורה נינוחה ובריאה. עם המנות הגיעו גם מיץ תפוזים ומיץ אשכולית אדומה סחוטים (12 ₪). בדומה ליוגורט שמגיע בצלוחית זכוכית, גם המיצים מגיעים בבקבוקי זכוכית עם מיתוג של המקום וקשי פלסטיק רב פעמיים. את כלי ההגשה אפשר לקחת הביתה ללא תוספת במחיר.

אחרי המלוח ניסינו את המתוק. היוגורט המתוק הוא שילוב קלאסי ומוכר יותר. הזמנו "פבלובה קסיס" (20 ₪) שהוא יוגורט (כמובן) עם מרנג, פירות יער וקרם קסיס (ליקר דומדמניות). המנה המתוקה היא אחלה קינוח ומתאימה לאלו שחוששים לנסות דברים חדשים כמו יוגורט מלוח. במקרה שלנו, הרווחנו מכל העולמות ויצאנו עם חוויה קולינארית חד פעמית. אם הטרנד יצליח לעבוד על הקהל הישראלי יתכן שבקרוב נראה את יוגורט קיטשן כרשת מסעדות.

יוגורט קיטשן
רוטשילד 8, תל אביב
טלפון: 03-5176246
מיום ראשון עד רביעי: 10:00-22:00
יוֹם חֲמִישִׁי: 10:00-00:00
יוֹם שִׁישִׁי: 10:00-15:00
במוצאי שבת: 20:00-00:00