קפה שינדלר בשוק הפשפשים

פורסם: ו' תמוז התשע"ה | | 14:06 ע"י: בבא קמא.
קפה שינדלר בשוק הפשפשים
קפה שינדלר בשוק הפשפשים צילום: בן יוסטר
בחלל קטן ואינטימי בתוך חצר מקורה של מבנה יפואי עתיק, המחוברת לגלריית אומנות, נפתח "קפה שינדלר" - בר אוכל המחבר בין השפעות אירופאיות קלאסיות לבין חן מחוספס ולבנטיני

ליד שוק הפשפשים ביפו שוכן בחצר נסתרת "קפה שינדלר" המעוצב בסגנון עתיק ומכיל בתוכו לא רק חוויית טעמים בלתי נשכחת אלא גם קפיצה אל העבר עם גלריית עתיקות מרתקת המכילה פריטים נוסטלגיים ייחודיים. היוזם של קפה שינדלר הוא דוד חן, אספן אמנות ובעל החנות "נקודת חן" והגלרייה לאומנות תעשיית "דוד חן". מאחורי הקפה עומדים גם השחקנית והיוצרת צופית גרנט, השפית קונדיטורית אושרת בן חמו והשף שלומי בן שימול.

הקפה מעוצב בסגנון ייחודי המשלב עתיקות תעשייתיות מתוך מפעל ישן אשר פורק לפני כשנה בחבל מוארביה בצ'כיה והיה בבעלות חסיד אומות העולם אוסקר שינדלר. מכאן גם הגיע שם בית הקפה. בכניסה לבית הקפה בולטת במיוחד הויטרינה הגדולה שפורקה בשלמותה מהמפעל וכן  המנורות ואריחי העדניות.

סלט ירקות בייבי
סלט ירקות בייבי צילום: בן יוסטר

הקפה נפתח במרץ השנה לאחר תקופת הרצה קצרה, לעת עתה הוא פתוח במהלך השבוע החל מהשעה שש בערב ועד השעות הקטנות של הלילה וכן ביום שישי בבוקר ובמוצאי שבת. בית הקפה פונה בעיקר לאוכלוסייה בוגרת בשנות העשרים המאוחרות וצפונה עם מנות שף מושקעות וטעימות שניתן וכדאי להזמין  למרכז השולחן, קוקטיילים, בירות ושתייה חריפה.

בביקורנו בבית הקפה טעמנו ממגוון מנות רחב. פתחנו את הארוחה עם לחם הבית (18 ₪) שהיה כה חם וטרי עד שהיה קשה להפסיק לנשנש ממנו. בנוסף נהנינו ממנת סביצ'ה מוסר ים הכוללת פלפלים בשני צבעים, צ'ילי, כוסברה, נענע ותותים ברוטב תפוזי דם (51 ₪) שהייתה רעננה וקלילה. אניני הטעם והדיאטה ודאי יהנו מסלט ירקות הבייבי הכולל בייבי שומר, בייבי סלק בשלושה צבעים, בייבי לפת, אספרגוס, שום קונפי, חסה ליטל ג'אם, גבינה כחולה ורוטב לימון (51 ₪). לסיום החלק הראשון של הארוחה טעמנו ממנת ארטישוק על הפלנצ'ה עם גבינת פרמזן, שום קונפי ולימון (43 ₪) שהיתה מעולה ומעניינת ומומלצת לסקרנים.

בורקס גבינות, תרד וביצה
בורקס גבינות, תרד וביצה צילום: בבא קמא

לאחר שטעמנו ממנות קלות לפתיחת הארוחה הוגשה לנו מנה נהדרת של טארט גבינות שכללה שכבת כרישה ותרד כשעליה שכבת גבינות צאן מעולות, סגירה מלמעלה של פרוסות תפוחי אדמה חרוכים ולבסוף בקומה העליונה עלי בייבי לקישוט (51 ₪). היה כיף לנגוס מכל שכבות המאפה ביחד ובסך הכל מדובר במנה טובה אם באתם רעבים. בנוסף, טעמנו מהסיגרים המטוגנים הממולאים בדג מוסר ים וסלמון, צ'ילי ותבלינים מרוקאים, המוגשים עם קרם טחינה ולימון כבוש (49 ₪). הפריעה לנו מעט העובדה שזו מנה מטוגנת העשירה בשמן  ובכלל דג מטוגן זה לא הסגנון שלנו, אך המנה הייתה טובה וטעימה. בשלב זה כשכבר כמעט והיינו מלאים הגיעה מנה ענקית של בורקס מרובע גדול ממולא בכל טוב של סוגי גבינות, תפוחי אדמה, עגבנייה מקולפת, ביצה רכה, תרד ותבלינים. מנה כיפית מלאה בהפתעות טעימות.

אם הגעתם לקפה שינדלר אסור לכם בשום אופן לדלג על הקינוחים שהיו מהטעימים שיצא לנו לאכול. סלט פירות העונה עם קצפת תוצרת בית וסורבה תות רך וטעים. בנוסף, נהנינו מסופלה שוקולד חם הנאפה במקום בתוספת סורבה מלון טרי ומוס שוקולד.

קפה שינדלר

נועם 3 פינת עולי ציון, יפו
טלפון: 050-5779359
בהשגחת רבנות תל אביב יפו

ראשון - חמישי: 18:00 - 4:00
שישי: 10:00 - 16:30
מוצאי שבת: עד השעות הקטנות של הלילה.