איטלקית כשרה במחנה יהודה: טרטוריה חבה

פורסם: א' סיון התשע"ה | | 05:52 ע"י: איטלקית כשרה במחנה יהודה: טרטוריה חבה
טרטוריה חבה במחנה יהודה.
טרטוריה חבה במחנה יהודה. צילום: דניאל לילה.
אל רשימת המסעדות הטרנדיות בגזרת שוק מחנה יהודה הצטרפה לפני למעלה משנה טרטוריה חבה, שהפכה מקונדטוריה למסעדה. ביקרנו ונבקר שוב
טרטרויה חבה במחנה יהודה.
טרטרויה חבה במחנה יהודה. צילום: דניאל לילה.

טרטוריה חבּה נמצאת על גדות שוק מחנה יהודה ברחוב יפו. באיטלקית, טרטוריה היא סוג של מסעדה משפחתית שכוללת בדרך כלל תפריט פשוט וביתי. במקרה של טרטוריה חבה, המשפחתיות מגיעה ממשפחת חבּה, שהקימה את המאפיה הוותיקה בשוק מחנה יהודה בשנות החמישים של המאה העשרים. לפני כשנה החליטה המשפחה להצטרף לטרנד ההתחדשות שעובר על השוק, לשפץ את המאפיה והמבנה הוותיק בן השמונים שנה ולהפוך את המקום יחד עם השף מיכאל כץ לביסטרו איטלקי מודרני ומעדניה לממכר אוכל מוכן ומאפים מתוקים.

קרוקטים מרובעים של גבינות ברי ופיקורינו.
קרוקטים מרובעים של גבינות ברי ופיקורינו. צילום: בבא קמא.

הגענו לשוק דווקא מהכניסה ההפוכה מכיוון רחוב אגריפס. בדרכנו עברנו דרך הצבעים של דוכני הירקות והריחות של דוכני התבלינים והדגים הטריים שימצאו את מקומם גם במטבח של טרטוריה חבה. הגענו אל המסעדה ששילוב הצבעים והריחות בה משכלל ומביא את דוכני השוק לפרקטיות של ארוחת הצהריים. במקרה או שלא, ביקרנו במסעדה ביום ירושלים ובשבוע שבו חל חג השבועות. השילוב של ביקור בשוק שהוא כבר חלק בלתי נפרד מסימניה של ירושלים והתפריט החלבי לקראת שבועות הפכו את הביקור במסעדה לאקטואלי במיוחד. חלל המסעדה המעוצב משרה אווירה מיוחדת עם הקשתות המעוגלות של חלונות המסעדה, צבעי האנטיפסטי והקינוחים והטאבון שמופיע כבר מאחורי הדלפק הראשי של המסעדה ומבשר על הבאות.

אכן, התפריט משלב בין מנות מהטאבון כמו פוקצ'ות ופיצות למיניהן, האנטיפסטי הצבעוני מהדלפק, מנות שכוללות דגים מהשוק, סלטים מיוחדים וכמובן הצדקה למטבח החלבי עם מנות שכוללות גבינות מסוגים שונים שמשתלבות בכל סוגי המנות. בחלק מהמנות ניתן לבקש להמיר בגרסה צמחונית או טבעונית של המנה. התיישבנו בחלל הקומה השנייה שבו ניתן להשקיף גם על הנעשה באגף הקונדיטוריה של המקום. פתחנו במנה מבטיחה של קרוקטים מרובעים של גבינות ברי ופיקורינו (39 ₪), עטופים בפירורי לחם, פריכים מבחוץ וחמים, נעימים ונימוחים מבפנים. יכול להיות שזה קשור לכך שהמנה הזו הגיעה ראשונה, אבל התענגנו על כל ביס שננגס בכל אחד משלושת הקרוקטים שהוטבלו בריבת עגבניות שרי מתוקה-חריפה שהגיעה עם המנה. סלט העלים הקטן עם האגס שהוגש לצד המנה היה מוצלח גם הוא. המשכנו עם פוקצ'ת גבינת סנט מור, בצל סגול ותמרים (38 ₪). השילוב בין גבינת העיזים המצוינת, המתיקות של התמרים והפוקאצ'ה המוצלחת מהטבון היה מעולה ובהחלט מומלץ. בגזרת הראשונות המשכנו עם סרדינים ביתיים שמוגשים עם אריסה ירושלמית חריפה, יוגורט מוקצף וטוסטונים עם שום (42 ₪). על כל חתיכת טוסטון שום הנחנו חתיכת סרדין בתוספת המטבלים וקבלנו שילוב טעמים מעולה.

פורל שלם בתנור.
פורל שלם בתנור. צילום: בבא קמא.

לעיקרית הזמנו את אחד המיוחדים של היום. זה היה דג פורל שלם, צלוי בתנור עם סלסה עגבניות. הדג הגיע ללא השידרה ובתוכו משולבת סלסת העגבניות ולצידו תפוחי אדמה קטנים שלמים אפויים. הדג היה עשוי היטב, נחסכה מלאכת חילוץ העצמות והוא נטרף בהנאה. לצידו הגיעה מנה של לביבות פרסה (כרישה) ותפו"א (54 ₪) על מצע של מג'דרה מצויינת עם אורז בר ועדשים ירוקות. עם הלביבות מגיע גם סלט ירוק ויוגורט שום כמטבל.
קנחנו עם אספרסו קצר ופנקוטה חלומית שהוגשה בתוך ספל עם רוטב פטל (26 ₪). אקלר עם כרמל (22 ₪), שהוא מן מחזנית מוארכת היה סיום מתוק ומרנין במיוחד.

טרטוריה חבה
יפו 119, ירושלים
טלפון: 02-6233379
שעות פתיחה: א'-ה' 07:00-23:45, ו' 07:00-15:00