3 רעיונות ליעדים אטרקטיביים שלא חשבתם עליהם

פורסם: כ"ח שבט התשע"ד | | 21:57 ע"י: בבא קמא.
בית כנסת בפראג.
בית כנסת בפראג. צילום: מאגר.
מתכננים כבר את החופשה הבאה שלכם בחו"ל? מתלבטים לגבי היעד האידיאלי לבלות בו את החופשה שלכם? קבלו רשימה של מספר יעדים אטרקטיביים, שיש להם הרבה מה להציע ושבהחלט שווים ביקור.

ברלין: בירתה של גרמניה היא יעד תיירותי פופולארי בקרב ישראלים. מדובר בעיר מודרנית, בעלת קסם אירופאי מיוחד, שהיא צבעונית ותוססת. בניין הרייכסטאג, שער ברנדנבורג שחילק בין מזרח העיר לבין מערבה, אנדרטת השואה ואי המוזיאונים הם רק כמה מהאתרים שמושכים אליהם כמויות עצומות של תיירים כל שנה, והרשימה עוד ארוכה. בחורף הופכת ברלין ליעד מפנק במיוחד, בין אם בשל מתחמי ההחלקה על הקרח שניתן למצוא ברחבי העיר, בין אם בשל פסטיבל הקולנוע המתקיים בה מידי שנה בחודש פברואר, ובין אם בזכות טיסות זולות לברלין שמוצעות בעיקר בחודשים של שיא החורף.

פראג: לא רק רחוק מברלין שוכנת לה העיר היפייפיה פראג, בירתה של צ'כיה. בשנים האחרונות הפכה פראג ליעד חם בקרב מטיילים ישראליים בשל השילוב המיוחד שיש בה בין אתרים יהודיים, טירות מפוארות ומרשימות, סגנון בנייה ארט-נובו מיוחד במינו, אנדרטאות היסטוריות ואינסוף מקומות בילוי ומרכזי קניות. אתרים יהודיים ברוח המסורת שכדאי בהחלט להוסיף ללוח הזמנים שלכם בפראג הם בית הכנסת העתיק ביותר באירופה, האלטנוישול, שבנוי בסגנון גותי וששימש בעבר כמרכז העיר היהודית, והמוזיאון היהודי בו נשמרו חפצי הקודש של הקהילה היהודית של פראג. חברות התיירות מציעות חבילות נופש לפראג בעלויות נוחות מאוד לכיס, וקיימות גם טיסות זולות לעיר, כך שחופשה בפראג יכולה להיות לא רק מלאה בהנאה צרופה, אלא גם ידידותית לכיס.

קייב: מאז נפילת ברית המועצות ומהרגע בו קיבלה אוקראינה את עצמאותה, הופכת קייב משנה לשנה ליעד יותר ויותר מושך עבור תיירים מרחבי העולם. אז נכון, שגם היום קייב היא עדיין לא אנטליה, אך כל זה לא אומר, שהיא יעד שלא כדאי לבקר בו. שווקים, קניונים, קתדרלות מרשימות, סגנון בנייה אירופאי קלאסי, מבנים עתיקים ועוד אתרים רבים מחכים לכם בקייב, אם רק תחליטו לחשוב קצת מחוץ לקופסא ולבקר בעיר. את החופשה בקייב תוכלו כמובן לנצל גם כדי לנסוע לאומן, הממוקמת לא רחוק ממנה, כדי לבקר בקברי צדיקים ולספוג קצת מכוח קדושתם. בשל הפופולאריות ההולכת וגדלה של קייב אפשר למצוא טיסות זולות לעיר וחבילות נופש בעלויות בהחלט סבירות. אם לכל זה נוסיף את העובדה שכיום, בניגוד לעד לפני כמה שנים, גם אין צורך בוויזה כדי להיכנס לאוקראינה- הרי שקייב הופכת ליעד שבהחלט לא כדאי לפספס.

טיסות למזרח אירופה בעלויות שוות לכל כיס
נכון שישראליים רבים בוחרים כמעט באופן אוטומטי לבלות את החופשה שלהם דווקא במערב אירופה בפריז או בלונדון, אך חבל לפספס את הקסם המזרח אירופאי, וחבל עוד יותר שלא לנצל את העובדה, שניתן למצוא בקלות טיסות זולות וחבילות נופש במחירים שפויים ליעדים הללו.