אנג'ליקה - מסעדת שף כשרה בירושלים

פורסם: ד' טבת התשס"ט | | 16:38 ע"י: מערכת בבא קמא
מסעדת אנג'ליקה
מסעדת אנג'ליקה צילום: יח"צ

מסעדת שף כשרה חדשה תשדרג את הבילוי הבא שלכם בירושלים.

רחוב ש"ץ בירושלים, ממש לא הרחק מהמדרחוב, עבר לפני כשנתיים מתיחת פנים מאסיבית והפך למעין מדרחוב קטן בעצמו. לשדרוג הרחוב אפשר להוסיף כעת גם את מסעדת אנג'ליקה שנפתחה בסמוך למלון מונטיפיורי הותיק. את המסעדה פתחו השפים מרכוס גרשקוביץ וארז מרגי. נסיונם העשיר כשפים במסעדות מובילות (מרכוס היה השף והמנהל של מסעדת קנלה היוקרתית וארז היה הסו-שף שלו), הביא אותם לפתוח את אחת המסעדות הטובות ביותר בעיר. כבר בכניסה למסעדה אפשר לשים לב להשקעה בעיצוב שמראה שהגעתם למסעדה יוקרתית, עם מפות ומפיות כותנה על השולחנות וסכו"ם משובח, אך יחד עם זאת, נשמרת במקום אוירה חמימה, לא מתנשאת, שהופכת את המקום מתאים לכל אחד.

שולחן אנטיפסטי חופשי במרכז המסעדה
שולחן אנטיפסטי חופשי במרכז המסעדה צילום: אתר מסעדת אנג'ליקה

כדי לפתוח את התאבון, מוגשת לכל שולחן מנת אנטיפסטי שמגיעה עם לחם הבית וממרחים. הירקות הקלויים בגריל שמוגשים בפתיחה יכולים כבר בעצמם להצדיק את כותרת המסעדה כ-Fine Grill. המנה שמוגשת בנדיבות וללא הגבלה יכולה להשלים לכם את התפריט במידה ואתם מעוניינים לחסוך, או שפשוט תחמם את הבטן לקראת הבאות. למנות ראשונות הזמנו מרק היום (38 ש"ח), שבאותו יום היה מרק עדשים, ירקות שורש וחזה אווז מעושן ומנה נוספת של רביולי לחי עגל, בצלים ירוקים בגריל, ציר עגל ושמן כמהין (38 ש"ח). המרק המעולה התאים במיוחד למזג האויר הסגרירי שהקנה לו נקודות בונוס נוספות, ומנת הרביולי הייתה משובחת במיוחד. מדובר ברביולי גדול אחד ממולא בתבשיל לחי עגל, שפשוט נמס בפה. הרביולי מונח ברוטב ציר עשיר שמוסיף נגיעות של טעם ורכות.

לקראת המנה העיקרית הוגשה לנו כוס יין אדום. מרלו שיתאים לבשר ורוזה לדג. הזמנו כתף טלה בציר עשיר, המגיע עם צלחת נוספת של בורגול חם בעשבי תיבול וגרגירי רימון (98 ש"ח). הבשר היה רך ונמס בפה כמעט כמו הרביולי וללא ספק הצליח לגרום לנו לשמוח ולהצדיק את הגעתנו וכמובן לגרום לנו להמליץ גם לאחרים לא לפספס את המקום. העיקרית הנוספת הייתה דג דניס שלם צלוי עם קונפי לימון, זיתי קלמטה, שקדים מולבנים ופירה מבושל עם גרגירי חרדל (94 ש"ח). על דגים בגריל אומרים שקשה להרוס אותם, אבל בהחלט אפשר לשבח אותם כמו במקרה דנן. לקינוח בחרנו בטארט שוקולד (26 ש"ח) ובסופלה שוקולד שהגיעו שניהם עם סורבה פירות יער. 

מכיוון שציפינו להגיע למסעדת שף, לא הפותענו מאיכות המנות ומההשקעה בהן אך הופתענו מהמחיר. למרות שמדובר בבילוי במסעדה איכותית, החשבון יכול להתסכם גם במאה שקלים לסועד, למי שמסתפק במנה העיקרית, שתיה קלה וכמובן יחד עם מנות האנטיפסטי בפתיחה. אז אם אתם בירושלים, יש לכם מקום חדש שאפשר להנות בו, ואם אתם לא ירושלמים, זה הזמן ללבוש מעיל ולחבוש כובע ולעלות לביקור בעיר הקדש.

אנג'ליקה – פיין גריל
ש"ץ 7, ירושלים
טל: 02-6230056, פקס: 02-6221042 

שעות הפעילות:
א - ה 18:00 - 23:00
ש 19:30 - 23:00
או לאירועים סגורים בצהריים.