מסעדה כשרה חדשה בתל-אביב

פורסם: ט' חשון התשע"ג | | 21:40 ע"י: בבא קמא.
מנת סלטימבוקה במסעדת דריה.
מנת סלטימבוקה במסעדת דריה. צילום: יח"צ

ברחוב קרליבך, שוכנת פנינה קולינארית כשרה ומופלאה, המגישה אוכל מעולה במחירים שפויים. מסעדת "דריה" היא שילוב מתבקש בין דיינר אמריקאי לטרטוריה איטלקית.

 

כשאנחנו שומעים על מסעדה כשרה חדשה שנפתחת בתל-אביב זה תמיד משמח אותנו, שכן לא תמיד קל למצוא מסעדות כשרות איכותיות בתל אביב ועוד במחירים סבירים. מסעדת דריה שוכנת במקום המפגש של רחוב קרליבך ורחוב החשמונאים. המסעדה נפתחה לפני כחודשיים ולכן אל תתפלאו אם לתפריט שמופיע באתר האינטרנט הוסיפו או החסירו מנות, שכן התפריט משתנה לפי הפידבק שהבעלים מקבל מלקוחותיו הקבועים והמזדמנים. 

תפריט המסעדה משלב בין דיינר אמריקאי לטרטוריה איטלקית. לצד מנות הסטייק אנטריקוט וההמבורגר האמריקאי תמצאו מנות מהמטבח האיטלקי עם שמות איטלקיים כמו סטראצ'טי (סמרטוטים באיטלקית) סינטה שהן רצועות בשר חתוכות דק. כנראה באיטליה רצועות דקות של בשר מזכירות באיזשהו אופן סמרטוטים.

ארטישוק ממולא בשר עגל וצנוברים.
ארטישוק ממולא בשר עגל וצנוברים. צילום: יח"צ.

בביקור במסעדה בחרנו דווקא במנות הלא שגרתיות בעלי השמות המוזרים כמו הברזאולה, נתחי עגל דקים דקים הנעשים ללא בישול בכבישה ארוכה עם תבלינים, עלי רוקט ומשמשים מיובשים (38 ₪). מנת פתיחה קלאסית שפותחת את התיאבון לעוד ומתאימה במיוחד לאוהבי המלוח. בנוסף הזמנו ארטישוק ממולא בשר עגל וצנוברים המוגש על מצע עגבניות שרי (37 ₪) מנה טובה המשלבת טעמים ומרקמים ערבים לחיך.

עד שהגיעה המנה העיקרית נהנינו מאד מסלט פטריות חם, שהזכיר דווקא את המטבח האוריינטלי שכן הסלט מתובל ברוטב טריאקי ושומשום. הסלט הכיל לבבות חסה פריכות ומעט פרוסות של פלפל חריף שניתן לשלוף החוצה בקלות למי שמעדיף להימנע מאוכל חריף. המנה גדולה וטעימה מאד, ומתאימה במיוחד למי שנמנע מלאכול בשר שכן לפטריות נוכחות הדומה מאד לחתיכות בשר.

למנה עיקרית הזמנו סלטימבוקה  (קופץ בפה באיטלקית), פרוסות סינטה שעליהן מונחות פרוסות חזה אווז ועלי מרווה לצד פירה עדין (74 ₪). המנה מגוונת וטעימה הסינטה שמרה על עסיסיותה ועלי המרווה שבושלו עם מעט יין לבן הוסיפו מטעמם. מהפירה טעמנו בלבד מכיוון שבשלב זה כבר לא נשאר לנו מקום. נוסף למנה זו טעמנו גם ממדליוני חזה אווז, נתחי חזה אווז צלויים ברוטב הדרים ורימונים מוגשים לצד תרד חלוט וניוקי עשבי טיבול (87 ₪). מנה זו היא המומלצת ביותר מבין המנות שטעמנו. נתחי חזה האווז הוגשו עם שכבת שומן עבה וטעימה, התרד הוסיף רעננות ביחד עם הרוטב המתקתק של הדרים ורימונים והניוקי שהוגש עטוף בשכבה פריכה קלה כתוצאה מטיגון קל הביא את המנה להיות המנצחת הגדולה.

לקינוח הזמנו מוס שוקולד שנעשה במקום והיה שוקולדי ומתוק במיוחד ובנוסף, מנה חמצמצה של ג'לי שמפניה עם פירות יער. בחירה כזו למנות אחרונות נותן מענה הולם גם לחובבי המתוק וגם לאלו שלא.

מסעדת דריה - כשר בהשגחת הרבנות תל-אביב
קרליבך 29, תל אביב

שעות הפעילות
א - ה 12:00 - 24:00
ו 12:00 - עד שעה לפני כניסת שבת