מסעדת גורמה צרפתית כשרה למהדרין

פורסם: כ"ט אייר התשע"ב | | 00:15 ע"י: בבא קמא.
מסעדת גבריאל - כשרה למהדרין
מסעדת גבריאל - כשרה למהדרין צילום: אתר המסעדה.

לקראת שבועות רבים מתכוונים לעלות לעיר הקודש ירושלים כדי לחגוג עם שפע מאכלי חלב. במוצאי החג אפשר "לשבור" את הצום בביקור במסעדת "גבריאל" לארוחה בשרית כשרה למהדרין.

מסעדת הפיוז'ן הצרפתית "גבריאל" שוכנת בלב איזור הבילויים של ירושלים במדרחוב בן שטח. המסעדה נפתחה לפני כעשור אך בשנה האחרונה שדרגה את רמת הכשרות למהדרין בד"ץ בית יוסף. על אף האיזור ההומה שבו ממוקמת, תוך המסעדה משרה אוירה רגועה ואלגנטית כיאה למסעדת גורמה. המסעדה מוקפדת מאד והכל החל מהריהוט, כלי האוכל והמלצרים מייצרים הרגשה של איכות ללא פשרות.

למסעדה שלושה איזורי ישיבה עיקריים, המעוניינים להנות מאויר הרים צלול כיין מוזמנים לשבת באיזור הישיבה שמחוץ למסעדה, המעוניינים באויר מזגנים קריר יכולים לשבת בתוך המסעדה והמיוחדים באמת שמרגישים עצמם מעל כולם, יכולים לשבת בגלריה בקומה העליונה של המסעדה וזאת במידה והמקום לא סגור לאירוע באותו ערב.

פילה בקר עם אגס שיכור ופטריית פורטבלו.
פילה בקר עם אגס שיכור ופטריית פורטבלו. צילום: אתר המסעדה.

ביקרנו במסעדה על מנת לטעום כמה מהמנות המוצעות בתפריט הקיץ החדש. על התפריט של מסעדת "גבריאל" אחראי השף אבי פרץ אשר לו ניסיון עשיר במסעדות בכל הארץ. למנת פתיחה טעמנו פטה כבד לצד ריבת בצלצלי שאלוט וצנימים, מנה נפוצה במסעדות רק שהפעם הרגשנו בכל זאת טעם מיוחד אולי בשל הצנימים שהיו מטובלים לשם שינוי. בנוסף הוגשה לנו מנת חציל בלדי עם טחינה ופלפלים קלויים. החציל הגיע מקולף, גדול ובשרני מאד, מנה גדולה יותר ממה שהורגלנו לראות.

כמו כן, אכלנו דג בורי, מונח על קרם בטטה ברוטב שרדונה, שום, פטרוזיליה ועגבניות מיובשות. דווקא במנות הדגים ניתן להעריך נכון את טיב המסעדה הכשרה למהדרין שכן בדגים אין את מגבלות הכשרות הרבות שיש על הבשר. הדגים היו עשויים היטב וערבים לחיך. המסעדה מקפידה להגיש דגים טריים בלבד אותם היא מקבלת בשני משלוחים מדי יום. לבסוף הגענו למנה העיקרית שהיתה ללא ספק עיקר הסעודה ושלא נשכח את טעמה לזמן רב, פילה בקר עם אגס שיכור ופטריית פורטבלו בקברנה סוביניון כוכבי אניס וקינמון. פילה הבקר שכב בצלחת ועליו פטרייה גדולה וטעימה שעטפה את כל חלקו העליון ועליה חבורה של אגסים שיכורים (שהושרו ביין לבן), עליהם באיזון מופתי מקל קינמון וכוכב אניס לקישוט. לצד המנה פירה תפוחי אדמה מחוזק בתבלינים ומעט יין לבן.

חתיכת הבשר היתה נטולת שומן, רכה, טעימה ועסיסית וכל ביס היה תענוג. היה שווה להרחיק עד ירושלים ולהגיע למסעדה אפילו רק כדי לטעום ממנה זו.
לבסוף קינחנו את הארוחה  בסופלה שוקולד מעולה וכדור גלידה שהשאיר לנו טעם מתוק בפה.

מסעדת גבריאל

כשרות: מהדרין בד"ץ בית יוסף
בן שטח 7, ירושלים
טלפון: 02-6246444