אי זוגי רחובות

פורסם: י"א אייר התשע"ב | | 00:28 ע"י: בבא קמא.
אי זוגי ברחובות.
אי זוגי ברחובות. צילום: יפית צרפתי.

לאחרונה נפתח בפארק המדע ברחובות סניף שני למסעדת הגורמה "אי זוגי" הכשרה שנמצאת ברמת החי"ל. גם בסניף הדרומי של המסעדה שומרים על הקונספט הייחודי המאפשר הרכבת ארוחה ממספר אי זוגי של מנות קטנות ובינוניות שלכולן מחיר זהה של 49 ₪. 

המסעדה ממוקמת ממש מול היציאה הצפונית של תחנת הרכבת ברחובות והכניסה אליה  דרך מלון הבוטיק לאונרדו או דרך הפסאז' בצמוד לבנק אוצר החייל. שף המסעדה, איתן מזרחי, אחראי למגוון המנות שמיד נפרט עליהן. הקונספט של המסעדה מאפשר לשלב בין מנות גורמה קטנות לבין מנות סטנדרטיות מעט יותר גדולות. רבים מהמבקרים במסעדות מתלבטים בין מנה קטנה אך מיוחדת לבין מנה סטנדרטית ומשביעה, באי-זוגי נוצרת הזדמנות לטעום ממנות גורמה כמו כבד אווז וגם לאכול ממנות משביעות יותר כמו פרגית או טורטליני פטריות. כמו כן, ניתן ומומלץ להזמין מספר גדול של מנות למרכז השולחן ולהתחלק עם שאר הסועדים. 

כאשר הגענו למסעדה ניסינו למצוא מספרים אי זוגיים וכך מצאנו שבתפריט ניתן לבחור מבין 27 מנות עיקריות ועוד 5 מנות אחרונות והכל במחיר אי זוגי של 49 שקלים למנה. סימנו בתפריט את המנות שמצאו חן בעניינו וחיכינו עד שהן החלו לזרום, בשולחן הזוגי בו ישבנו היה מקום בקושי לשלוש צלחות מרכזיות ועוד שתי צלחות אישיות כך שהצלחות והמנות התחלפו להן תוך כדי הארוחה. תחילה הגיעו מנות הדגים שבחרנו: סופלקי טונה אדומה שהגיעה בתוך קונוס עם סלט נבטים ובצל ברוטב איולי. המנה מוגשת קרה, קטנה וקלילה מתאימה לאוהבי הסושי והדגים. בנוסף הזמנו שיפוד סלמון על הברזל, השיפוד מאד חם וצריך להיזהר שלא לגעת בו בידיים. על השיפוד ארבע חתיכות בשרניות של סלמון חרוך היטב מבחוץ ורך מבפנים. תחת השיפוד הגיעה קערת ירקות ירוקים מוקפצים שכללו שעועית ירוקה, אפונה ותרד ברוטב סויה. בנוסף הזמנו מנה צמחונית אחת של טורטליני פטריות יער עם בצלי שאלוט, יין שרדונה ברוטב ראגו פטריות. מנה מעולה ומומלצת מאד, וגם גדולה יחסית לשאר המנות.

קונפי כבד אווז בטמפורה על מצע סלט ירקות חם במייפל, דבש וטימין.
קונפי כבד אווז בטמפורה על מצע סלט ירקות חם במייפל, דבש וטימין. צילום: יפית צרפתי.

לאחר מנות הדג והמנה הצמחונית, החלפנו צלחות וסכו"ם לקראת שלישיית הברווזים, למעשה מדובר בשלוש מנות במחיר אחד שכן המנה מורכבת משלוש מנות של ברווז. באחת היו חתיכות ברווז צלוי בתוך קוראסון צרפתי, השנייה הייתה שוק ברווז במרינדת סויה מתוקה ובנוסף סלט קטן של חתיכות ברווז, תפוחים חתוכים דק דק ורוטב יין שהיה מעט חריף. המנה מומלצת גם בגלל הגיוון אבל בעיקר בגלל הקוראסון. לאחר מכן טעמנו את מנת הקונפי כבד אווז שהייתה ללא עוררין המנה המנצחת של הערב. המנה מורכבת משני מדליוני כבד אווז צרובים היטב על האש על מצע סלט ירקות חם עם מייפל, דבש וטימין. בשלב זה הגענו למנות הבשר העיקריות, שתי חתיכות פרגית עוף בתערובת תבלינים ברוטב מתוק לצד קערית אורז עם ירקות. הפרגית הייתה מעולה והאורז מיוחד ובסך הכל מדובר במנה יחסית גדולה. לבסוף הגיעה מנת הפילה בקר, שהוגשה עם שתי חתיכות עבות של בשר בקר על מצע קוביות בטטה צלויות עם בצל ירוק ושומשום. גם כאן הרגשנו את המתיקות של הבטטה והעסיסיות של הבשר שהגיע בדרגת עשייה טובה שהשאירה קצת מהצבע הורדרד בתוך הבשר.

רגע לפני שהגיעו המנות האחרונות פינק אותנו השף במנה מיוחדת שלא הופיעה בתפריט ושלא הזמנו, סיגר מצופה שקדים וממולא בתערובת כבד אווז וברווז על מצע קרם ערמונים. מנה מושקעת וטעימה שלא יכולנו לוותר עליה אפילו שכבר התקרבנו לקצה גבול היכולת בארוחה.

לקינוח הזמנו סופלה שוקולד המגיע עם כדור גלידה וכוסית פאדג' שוקולד חם לחיזוק. כבר בכפית הראשונה השוקולד פרץ מהסופלה וניגר לצלחת, ועל גביו הוספנו קצת מהפאדג' כדי לוודא שהסופלה יכוסה כולו בשוקולד. בנוסף הזמנו טארט טאטן אננס, שהיה מתוק, טעים וקייצי בדיוק כמו שאננס מרגיש. לבסוף טעמנו גם מהצ'ורוס, העשוי מרצועות של בלילה מתוקה המטוגנת בשמן עמוק הדומה לספינג' לצד כוסית שוקולד חם וכדור גלידה. מנה שלא סיימנו היות וכבר לא היינו מסוגלים. 

מסעדת אי זוגי רחובות

אופנהיימר 2, פארק המדע, רחובות
טלפון: 9414944–057

שעות הפעילות:
א - ה 23:00 - 12:00