מיט אנד ווין הרצליה

פורסם: י"ט שבט התשע"ב | | 01:30 ע"י: בבא קמא.
מסעדת מיט אנד ווינ.
מסעדת מיט אנד ווינ. צילום: אתר המסעדה.

כשהשם של המסעדה מתחיל במילה בשר זה מחייב, יצאנו לבדוק את מסעדת הבשרים הכשרה בהרצליה.

השבוע ביקרנו בסניף הישראלי של רשת המסעדות הבינלאומית Meat and Wine המתמחה בבשר וביין. הסניף בהרצליה הוא היחיד הנמצא בארץ והיחיד שכשר. סניפים נוספים ממוקמים בדרום אפריקה, אוסטרליה, דובאי, בחריין, אבו דאבי, כווית, יוון, אנגליה ומוזמביק. הרשת נמצאת בבעלות של כמה יזמים דרום אפריקאים אשר אחד מהם יהודי. הסניף הישראלי מהווה עבורו מקור גאווה ובמיוחד העובדה שהוא מחזיק בתעודת כשרות. אגב, מנהל המסעדה סיפר לנו שישנם גישושים לפתיחת סניף כשר נוסף באנגליה.

המסעדה מתייחסת לנושא הבשר באופן רציני וקפדני. תחת השגחתו של השף יניב עדן ולפי המסורת שהושרשה במסעדת הדגל הדרום אפריקנית, מיישנים את הבשר במקררים שבמרתף המסעדה תוך שמירה קפדנית על הטמפרטורה כך שאסור לפתוח את המקרר עד שתהליך היישון הסתיים. היישון נועד לריכוך הבשר המכיל סיבי שריר שמתכווצים לאחר השחיטה. הדרך שבה גורמים לשריר להרפות הוא באמצעות תליית חלקי הבשר על ווים הגורם למתיחת השריר תוך כדי התפרקות החלבונים המחזיקים את השריר מכווץ. 

מנת הממוטה השוקלת כ-1.2 קילו.
מנת הממוטה השוקלת כ-1.2 קילו. צילום: אופיר וייס.

אל המסעדה הגענו באחד מערבי אמצע השבוע והופתענו לגלות מסעדה מלאה כמעט לגמרי. נראה שהדבר מרמז על עד כמה חסרות בארץ מסעדות בשריות כשרות ברמה גבוהה. בחרנו להזמין מנות ראשונות קלות יחסית על מנת להגיע עם תיאבון רב למנה העיקרית. תחילה הזמנו מנת פטריות צלויות הכוללת פטריות שמפיניון ופורטבלו במחבת עם רוטב טריאקי, תרד צעיר ורוטב שום (38 ₪). הפטריות הבשרניות פתחו לנו את התיאבון וריפדו את הקיבה לקראת הבשר. נוסף על כך הזמנו פטה כבדי עוף כשלצידם משולשי לחם קלוי וריבת תאנים (42 ₪). מנה טעימה ומומלצת, ההתעסקות של מריחת הכבד על הלחם הקלוי לצד מעט מהריבה מעבירה את הזמן עד שהמנות העיקריות מוכנות על הגריל.

למנה עיקרית הזמנו סטייק אנגוס 400 גרם (150 ₪) במידת עשייה מדיום המגיע עם תוספת של תערובת פטריות וחתיכות ארטישוק ירושלמי. בנוסף הזמנו סטייק פילה עם רוטב הבית 200 גרם (138 ₪). מומלץ להכין נתחי פילה במידת עשייה מדיום ומטה ולכן גם במקרה הזה ביקשנו שיכינו לנו אותו במידת עשייה מדיום. נתח הפילה הגיע בצלחת ענקית עם כמות גדולה של צ'יפס והיה עבה רך ועסיסי וללא שומן. החלק החיצוני של הבשר היה צרוב היטב ומעט יותר פריך כך שהנתח שמר על עסיסיותו. סטייק האנגוס מעט יותר שמן מהפילה עם כי יותר דק וגם פחות רך דבר מבורך מבחינתנו. התוספת של הפטריות ובמיוחד הארטישוק הייתה מעניינת, משום שהארטישוק דמה בחיצוניותו ובמרקמו לתפוחי אדמה אפויים.

לאחרונה לכבוד יום ההולדת החמישי למסעדה, התחדש התפריט במנות חדשות ומיוחדות כמו למשל מנת הממוטה השוקלת כ-1.2 קילו (265 ₪) המשלבת אנטריקוט על העצם וחיבור של נתח האסאדו. לא צריך להיבהל מהמשקל של המנה, העצם במנה שוקלת כחצי קילו ולכן בסך הכל נשאר כ-700 גרם של בשר, כמות שיכולה להתאים לשני אנשים. מנה נוספת מהתפריט החדשה היא הטי-רקס השוקלת כ-1.5 קילו (34 ₪ למאה גרם). 

לקינוח הזמנו פחזניות במילוי גלידת וניל עם רוטב שוקולד חם. המנה כוללת שלוש פחזניות המכוסות ויושבות בשלולית רוטב שוקולד, כשבכל אחת מהן חבוי כדור גלידת וניל שעל אף היותו פרווה היה טעים מאד. בנוסף הזמנו לקינוח טארט טאטן, מדובר בטארט תפוחים הפוך עם שכבות של בצק פריך וסוכר חום מקורמל. המנה מגיעה עם כדור גלידה מעל. מנה מתוקה ומומלצת מאד.

Meat and wine Co
שנקר 16 א.ת. הרצליה פיתוח