חנוכה במוזיאון ארצות המקרא בירושלים

פורסם: י"ט כסלו התשע"ב | | 09:34 ע"י: מערכת בבא קמא
במבינו.
במבינו. צילום: יח"צ.

בואו להאיר את האפלה במוזיאון ארצות המקרא ולפגוש את המפלצת הזיפנית סירנה, את השד השובב פזוזו ולפתור עם מרים החשמונאית את תעלומת היעלמותו של פח השמן.

לרגל חג החנוכה, פותח מוזיאון ארצות המקרא את שעריו לילדים. במהלך החג יתקיימו סיורים תיאטרליים בגלריות, סדנאות יצירה ברוח החג, מופע מדהים של הקוסם במבינו, ביקור בתערוכה "תפארת יוון" ועוד מגוון פעילויות שיאירו את החג לכל המשפחה - הכניסה לילדים חינם.

21 -22, 25 -28 בדצמבר, כ"ה-כ"ו, כ"ט- ל' בכסלו א'-ב' בטבת
בין השעות 10:30 – 15:30

להלן פירוט האירועים שיתקיימו במוזיאון ארצות המקרא בחג החנוכה:

יוצאים מהכלים
סיורים תיאטרליים בגלריות - סיור לכל המשפחה עם שחקנים מחופשים בעקבות חג החנוכה.
בחנוכה, כשהלילה מתארך והיום מתקצר, יצורי המוזיאון "יוצאים מהכלים"
בתוך המהומה מתגלה כי פח השמן הקטן נעלם ומרים, נצר למשפחה החשמונאית, יוצאת לפענח את התעלומה. באים לעזרתה הילדים ויצורי הפלא השוכנים בתוך מוצגי המוזיאון. יחד נגלה את עולמם המופלא של יצורים אגדתיים, תפקידם המגוון של כדים וסיפור חג החנוכה.
הסיור יוצא בשעות 10:30, 11:00, 11:30, 12:00, 13:00, 13:30, 14:00 חינם!

סדנאות יצירה ברוח חג החנוכה
קופה לדמי חנוכה
מטבע שוקולד ענקי
חנוכיה מחומר
תיאטרון צלליות
מחיר: 20 ₪ לסדנה | מבצע - 3 סדנאות ב- 50 ₪

במבינו
מופע קסמים מיוחד לכל המשפחה

במבינו הקוסם המפורסם במופע קסמים מרתק ומצחיק.
במבינו משתף את הילדים בחן ובהומור ומשלב במופע קטעי בידור מתובלים בקסמים מקוריים עוצרי נשימה ועוד המון אטרקציות במופע שכולו הצגה אחת גדולה. מיועד לילדים מגיל 4
ימים ד'-ה', א'-ד' בשעה 12:30 ו-13:30 (ביום ד' יתקיים מופע רק ב-12:30)
מחיר: 25 ₪ | מבצע - 3 כרטיסים ב- 60 ₪.

סיורים מודרכים למבוגרים
במהלך החג יתקיימו מדי יום סיורים בתערוכת הקבע של המוזיאון ובתערוכות המתחלפות.
אנגלית 10:30, עברית 11:00, 12:00, 13:00, 14:00, 15:00 חינם!

תערוכת הקבע
סיור מעמיק בתערוכת הקבע של המוזיאון מגלה ממצאים יהודיים מתקופות שונות, כגון: תבליט של מנורה מבית כנסת בצפון, מחתה עתיקה, פך שמן, נרות חרס ועוד. ניתן אף לראות מטבעות מבית חשמונאי שהוטבעו לאחר הניצחון והקמת הממלכה היהודית ולעומתם מטבע יווני שעליו מוטבעת דמותו של אנטיוכוס. הביקור במוזיאון מאפשר למבקר לראות את המתח בין התרבות היוונית העשירה בתיאורי דמויות לעומת האופן המתוחכם והסמלי בו מעבירה היהדות את מסריה.

תערוכות מיוחדות


תפארת יוון
ביקור בתערוכה המיוחדת "תפארת יוון", פותח צוהר אל תרבות יוון העתיקה. בתערוכה אוסף נדיר ומרהיב ביופיו של תכשיטי זהב יפהפיים, כלי חרס ואגרטלים מלפני 3,500 שנה ויותר המעוטרים בדמויות מהמיתולוגיה היוונית ועוד...

הזדמנות אחרונה לבקר בתערוכה בהשראת – מנל אלברז בעקבות התנ"ך
נעילה – 31.12.11
סיפורי התנ"ך וגיבוריו זוכים לפרשנות אמנותית עוצמתית בתערוכת פיסול מונומנטלי של הפסל הנודע מנל אלברז. הפסל הספרדי בעל השם העולמי מציג בתערוכה 16 פסלים, מרשימים היונקים את השראתם מספר הספרים ומתכתבים עם הפיסול המודרני. עץ החיים ועץ הדעת, יוסף ואחיו ומגדל בבל קמים לתחייה בשיש, ברזל, ברונזה ועץ.

חוברות הפעלה עצמית מיוחדות במוזיאון
עלילות שמשי  בעקבות מגדל בבל
עם תום ספור מגדל בבל נפוצים בוני המגדל לכל עבר. כך על פי התורה החלו להיווצר העמים והתרבויות. יחד עם שמשי נצא לגלות את תרבויות העבר ואנשי קדם המסתתרים במוזיאון.
מיועד לגילאי 4 - 8
שמשי דמות קומיקס חביבה מהעולם העתיק, מובילה את הילדים במסע מלהיב בעקבות סיפורי התנ"ך המסתתרים בין מוצגי המוזיאון, בשילוב עם הסברים מרתקים, משימות וחידות.
מיועד לילדים לגילאי 9 ומעלה | ניתן לרכוש בעברית ובאנגלית