קפה יפו מציג תפריט חדש: עכשיו גם מסעדת דגים כשרה

פורסם: ג' אב התשע"א | | 23:01 ע"י: מערכת בבא קמא
דגים טריים מנמל יפו.
דגים טריים מנמל יפו. צילום: קפה יפו

בדיוק בתשעת הימים, קפה יפו מציג תפריט דגים חדש. החלטנו למהר ולבדוק.

את קפה יפו שבשוק הפשפשים אנחנו מכירים כבר תקופה ארוכה, ובכל פעם שאנחנו מגיעים אנחנו מגלים חידוש נוסף. אם זה הבופה בבקרי יום שישי, הופעות חיות במהלך השבוע, גלידות תוצרת בית ורענונים נוספים בעיצוב המקום. הפעם, ציפור קטנה לחשה לנו שבקפה יפו מתהדרים כעת בתפריט דגים חדש, ממש מנמל יפו הישר אל הצלחת. בימים שלפני תשעה באב, שבהם לא אוכלים בשר, תפריט דגים הוא מפתה במיוחד. ואכן, לרגל תשעת הימים מובטח שתפריט הדגים יהיה עשיר במיוחד ואף יזכה בקינוח זוגי בארוחת דגים (למעט ימי חמישי).

תפריט הדגים שכולל מנות פתיחה ומנות עיקריות מוגש במסעדה לצד התפריט הרגיל, שאותו אנחנו כבר מכירים (ואף הוא משתכלל ומתחדש). בביקור שלנו שהתבסס על תפריט הדגים, פתחנו בסלט קפריזה (המבוסס על עלי בזילקום, עגבניה, גבינת מוצרלה, 39 ₪) על גבי פוקצ'ה דקה שנאפת במקום, יחד עם המנה הציורית הזו הגיעו שתי אצבעות של בצק פילו ממולאות בדג סלמון (42 ₪) המוגשות עם מטבל מיונז שום ובצלחת מעוטרת בפרוסות ירקות דקות (בעיקר גזר וסלק) בתיבול עדין. מבין שתי המנות הללו, ניצחו אצבעות הסלמון. עוד במנות הראשונות תוכלו למצוא: סביצ'ה טונה/סלמון, דגים מלוחים ומעושנים ועוד.

מגוון מנות דגים.
מגוון מנות דגים. צילום: קפה יפו

המשכנו למנות העיקריות בהן מככבים הדגים השלמים. המסעדה מתהדרת בכך שהדגים מגיעים טריים יום יום הישר מהנמל. ואכן, בלב יפו, מתבקש למצוא תפריט דגים עשיר. מטבח המסעדה חלבי והוא משרה על סגנון עשיית הדגים והתוספות (במסעדה בשרית לא תמצאו דג אפוי עם חמאה). בין הדגים השלמים תוכלו להזמין (בהתאם לזמינות הדגים): דניס, מוסר, לברק, בורי,לוקוס ומושט. בנוסף תוכלו למצוא בתפריט גם פילה סלמון צרוב במחבת, טונה אדומה ומעורב דגי ים שמורכב ממליטות, פרידות, מרמירים, סרגוסים ועוד. מנות הדגים השלמים הן בסביבות 110-120 שקלים, ומנת המעורב ב69 ₪. מנות דגים נוספות נעות בין לבין.

אנחנו בחרנו בדג דניס שלם (110 ₪), אפוי בתנור ובמעורב דגי הים (69 ₪). המנות העיקריות מגיעות עם צלחת ארוכה שמחולקת לשלוש קעריות ובהן תוספות: סלט ירקות, אורז עם ירקות ותפוחי אדמה מוקרמים. בנוסף, עם כל המנות מגיע לחם הבית בתוספת 10 מתבלים שונים ומיוחדים במרקמים ובגרדיאנט טעמים וצבעים רחב, מחמוץ ועד חריף, ומירוק ועד כתום. את טריות הדגים אפשר היה להרגיש בביס הראשון.

קינחנו בקרם ברולה, מתוק ומוצלח (32 ₪) ובמילקשייק בטעם וניל עם עוגיות.

התירוץ שלנו ליהנות כל כך מארוחה בימי ראשית אב הוא שזו עבודה עבור "בבא קמא". אתם תוכלו לתרץ זאת בחיפוש אחר מנת חלבון חיונית בימים שבהם הבשר חסר. אחרי תשעה באב כבר לא תחפשו תירוצים. פשוט תגיעו לטעום.

קפה יפו
איטלקי, דגים, חלבי
http://www.caffeyaffo.com

עולי ציון 11 (שוק הפשפשים), יפו
טלפון: 03-5181988, 054-3103388
א - ה   09:00 - 23:00
ו   09:00 - עד כניסת שבת
ש   החל משעה אחרי יציאת שבת - 23:30