מסעדה כשרה למהדרין בפתח תקוה

פורסם: י"ח טבת התשע"א | | 23:27 ע"י: בבא קמא.
סיגר בשר טלה עם תרד וצנוברים
סיגר בשר טלה עם תרד וצנוברים צילום: יח"צ.

כאשר חושבים על מסעדת ביסטרו-שף בשרית עם מנות פתיחה כמו פילה דג בעישון קל, מעוטר ביצי סלמון, העיר הראשונה שתעלה לנו לראש בוודאי שלא תהיה פתח תקוה. אבל אם מוסיפים לכך שהמסעדה גם כשרה למהדרין, אז התמונה מתיישבת קצת יותר טוב בראש.

תבשיל בקר על חיטה מבושלת בירקות שורש.
תבשיל בקר על חיטה מבושלת בירקות שורש. צילום: יח"צ.

מסעדת סיימון הכשרה למהדרין בפתח-תקוה נפתחה לפני פחות משנה וכבר מרעננת את התפריט ומצרפת אליה את השף אודי אסרף. אסרף שמכיר את המטבח הכשר מהבית וכן ממסעדת יאמאקה שבה עבד כשף רואה בבישול כשר סוג של שליחות. חודשיים לאחר שהגיע למסעדה, אסרף מכניס תפריט חדש עם טעמים חדשים ומנות ייחודיות. לדבריו, הוא משתמש בחומרי גלם מקומיים: ירקות בלאדי ממגדלים באזור, עשבי תיבול טריים, בשר משובח המיושן במקום, דגים טריים ושמן זית מובחר, ויין בוטיק מקומי. הפסטה טרייה ומיוצרת במקום, כך גם הלחמים והקינוחים.

לכבוד התפריט החדש, הוזמנו לטעום מן המנות המשובחות. לפתיחה התחממנו במעט מרק עגבניות עם חריפות מעודנת. את המנה הראשונה אהבנו במיוחד, פילה דג בס בעישון קל, מעוטר ביצי סלמון, על מצע קרפצ'יו אבוקדו (46 ₪). הטעם המעושן של הדג יחד עם החמיצות של ביצי הסלמון משתלבים באופן מופלא, האבוקדו כמעט ולא הורגש. לאחר מכן הוגש לשולחן רול קרפצ'יו פילה בקר - במילוי רוקט, גרידת לימון, שמן בזליקום ובלסמי (38 ₪). המנה טעימה אך היה קשה להרגיש את טעמו של הבשר שקצת נבלע ביחס לשאר הטעמים. מנת פתיחה מומלצת במיוחד היא הסיגר בשר טלה קצוץ עם תרד חלוט, זיתי קלמטה על מצע פלפלים (47 ₪). מנה מספקת, יפה וטעימה, כל מה שאנחנו מצפים מהאוכל שלנו.

סורבה קוקוס עטוף שבבי פקאן.
סורבה קוקוס עטוף שבבי פקאן. צילום: יח"צ.

לאחר המנות הראשונות, הגיעו תורן של העיקריות. תחילה הוגשה לנו פפרדלה שלושת הפטריות (52 ₪). הפפרדלה היא פסטה שטוחה ורחבה למדי חתוכה בצורה גסה, אליה הצטרפו שלושה סוגי פטריות: פורצ'יני, שמפניון וירדן, ברוטב שמן זית, שום קונפי (שום מבושל עם שמן זית) ופטרוזיליה. את הפסטה מכינים במקום ובהחלט היה לה טעם ומרקם מיוחדים. שניה הגיעה מנת דג נוספת, פילה מוסר ים צרוב על קרם שומר, לצד ירקות מאודים ולימון (82₪). מנה מעולה לחובבי הדגים. בשלב זה הגיעה המנה הכי טובה של הערב, קונפי שוק ברווז - ברוטב שזיפים על מצע של סלט בורגול חם (78 ₪). כשאומרים קונפי הכוונה לבשר אווז או ברווז שנכבשו במלח, בושלו בשומן של עצמם, ושומרו באותו שומן בדיוק. בשלב זה הגיעו מנות הבשר הכבדות, תבשיל בקר בדבש יין והל על חיטה מבושלת בירקות שורש (72₪) הזכיר מעט את את הצ'ולנט של שבת, אבל הרבה יותר טעים. מנת הערב היתה האנטריקוט צלוי ברוטב יין, עם תפו"א פריכים עטופים איולי ועשבי טיבול (105₪), מנה מעולה למי שלא אוהב לקחת סיכונים ולהישאר עם הטעים והמוכר.

לקינוח הגיע לשולחן קוקו פקאן, סורבה קוקוס עטוף שבבי פקאן מסוכרים וקרם פיסטוק (29₪). הסורבה הוא פיתרון מעולה לארוחה בשרית, הציפוי הקראנצ'י של שבבי הפקאן המסוכרים הביא את הטוויסט של המנה.

סיימון מציעה גם מנות שילדים אוהבים, המבורגר, פסטה ושניצל, ולכן יכולה להתאים לאירועים משפחתיים כמו ימי הולדת. ביום שביקרנו במסעדה הצלחנו לזהות לפחות שלושה שולחנים שונים שחגגו שמחה כלשהי. סיימון ממוקמת בלב איזור ההייטק של פתח-תקווה ולכן בשעות היום מציעה עיסקיות במחירים נוחים לארוחת צהריים.

מסעדת סיימון בפתח תקווה
רח' שחם 36, טלפון: 03-7448888, פקס: 03-7448889 
שעות פעילות: ימים א'-ה' 12:00-24:00
במוצ"ש שעה אחרי יציאת שבת עד חצות 
ביום ו' ניתן לערוך אירועי צהריים פרטיים
שירותים: חדשים ונקיים.
חניה: בשעות הערב חניה חינם בחניון סמוך.
ארוחות עסקיות: בין השעות 12:00-17:00
כשר למהדרין בהשגחת הרבות פתח תקווה

אתר המסעדה: www.simonrest.co.il