פסטיבל הכרמים בגוש עציון

פורסם: י"ח תשרי התשע"א | | 16:38 ע"י: מערכת בבא קמא
פסטיבל בגוש עציון.
פסטיבל בגוש עציון. צילום: יח"צ.

אומנים ויוצרים מובילים ישתתפו בפסטיבל גוש-עציון ה-9 לתיאטרון ולמוסיקה יהודית שייערך בחוה"מ סוכות.

מרכז התרבות של גוש עציון, בשיתוף עמותת התיירות האזורית, מפיקים זה תשע שנים ברציפות חגיגה של מוסיקה ותרבות יהודית-ישראלית. הפסטיבל מציע מגוון רחב של אירועים, המשולבים באתרי הטבע והתיירות של גוש-עציון.


את הפסטיבל יפתח המופע "שרים ומספרים קרליבך" (יום חמישי, ט"ו בתשרי, 23.9.2010) – מחווה ענקית לאחד המוסיקאים היהודיים הגדולים שהיו כאן: הרב שלמה קרליבך. מוסיקאים בני דורות וסגנונות שונים יבצעו משיריו המוכרים בעיבודים מיוחדים לערב זה, לצד להיטיהם שלהם. בהשתתפות: חמי רודנר, מיקה קרני, דין-דין אביב ושלמה בר. מנחה ומספר: ג'קי לוי.

גוש עציון שמה לה ליעד להיות שותפה בבניית הגשר המאחד בין חלקי החברה הישראלית. החיבור בין הזמרים המוזכרים לתפילותיו וניגוניו של הרב קרליבך מייצגים פאן זה בפעילות מרכז התרבות בתחום. "הרב קרליבך לימד אותנו שתפילה היא מושג אוניברסאלי אשר מפיל מחיצות ומקרב לבבות" – דברי ג'קי לוי.

במוצ"ש, י"ז בתשרי, 25.9.2010, תעלה באולם המופעים ההצגה "כעפעפי שחר", ע"פ ספרו רב-המכר של הרב חיים סבתו. סיפורו של עזרא סימן-טוב מועבר ביד-אמן בעבודה מרגשת ומדויקת, ובשילוב עבודת-תנועה ע"י השחקן ישראל מכלב, בבימויו של אבי אשרף.

ביום ראשון, י"ח בתשרי 26.9.2010, יתקיימו שני אירועים ייחודיים במקביל: "פתאומי לעד" – מחווה מיוחדת לנתן אלתרמן במלאת 100 שנים להולדתו, בהשתתפות המשורר חיים גורי, הרב חנן פורת, המוסיקאים נתן סלור (נכדו של אלתרמן) ורמי הראל ובהנחייתו של המשורר אליעז כהן.
במקביל, ייערך באולם ההופעות קונצרט מרהיב עם התזמורת האנדלוסית של אשדוד בהרכבה המלא , כשבמרכז הערב שני הזמרים-פייטנים יהודה סעדו וליאור אלמליח, משירת הבקשות ועד להיטיהם האחרונים.

היום המרכזי של הפסטיבל – יום שני י"ט בתשרי 27/9, יתמקד ב"חגיגות בציר בכרמי גוש עציון". במהלך היום ייהנו המשתתפים מבציר ענבים, דריכת ענבים, סדנאות יצירה, טעימות יין, סדנת שתיית יין, תחרות יין חביב הקהל, פינות שף במתכונים עם ענבים ויין, טקס נטע רבעי, שחקני רחוב וכלייזמרים, הופעות תיאטרון בין הכרמים, דוכני אומנים, ספורט אתגרי, מופעי מולטימדיה, ג'ימבורי מיוחד לקטנטנים ועוד.


ביום שני בערב יארח הפסטיבל את המוסיקאי אודי דוידי במופע אקוסטי חדש. דוידי, שנחשב ל"תגלית השנה" במוסיקה הישראלית, רועה-צאן מן היישוב מעון שבהר-חברון, יופיע בליווי חמישה נגנים בחומרים מוכרים וחדשים.
וביום שלישי, 28.9.2010, ליל הושענא רבה "ליל תיקונים ונביעות" בתקוע :לילה לבן של מופעים, סדנאות ושיעורים והמופע המרכזי של מאיר בנאי ומיכה שטרית בשיח ושירה עם הרב מנחם פורמן.
את הזריחה יוכלו לראות מבקרי הפסטיבל בגן לאומי הרודיון.
למידע נוסף : תיירות גוש עציון 02-9933863 www.baitisraeli.co.il