תפריט קייצי ומרענן במסעדת קנלה

פורסם: ד' תמוז התש"ע | | 10:23 ע"י: מערכת בבא קמא
החלון בחזית Canela.
החלון בחזית Canela. צילום: יח"צ

לרגל הקיץ, משיקה מסעדת קנלה תפריט קייצי חדש העשיר במנות גורמה קלילות ומתקתקות.

מלבד התארים הרשמיים של ירושלים, נוכל להכתיר את ירושלים גם כבירת הגורמה (או לפחות בירת הגורמה הכשר, שזהו תחום העניין שלנו). לכל המלעיזים שטוענים שאין דבר כזה בישול גורמה כשר, אנו יכולים להציע ביקור במספר מסעדות נבחרות בעיר ובראשן מסעדת קנלה. לקראת הקיץ השיק השף אודי אפשטיין של מסעדת קנלה תפריט חדש ומרענן וזו הייתה הזדמנות עבורנו להתרשם מנפלאות השף החדש של המסעדה (שקודם מעמדת הסו-שף והחליף את השף ליאור חפצדי). המנות החדשות כוללות מגוון מרכיבים שהמשותף ביניהם הם הפירות הקיציים והמתקתקות העדינה שהם מרעיפים על המנות. את הביקור שלנו פתחנו כרגיל בלחם ומתבלים (חציל, בטטה, עשבי תיבול). הפתיחה בלחם המצוין שנאפה במקום עוזרת להתגבר על הרעב הראשוני כדי להגיע למנות הראשונות במזג מיושב יותר. השולחן שבו ישבנו היה במרכז המסעדה, מיקום שממנו אפשר להתרשם מהעיצוב המושקע של המסעדה (שנדלירים, פסנתר כנף לבן ופריטי עיצוב נוספים) וכן לראות כיצד יוצאות המנות זו אחר זו ממטבח המסעדה ומבר המשקעות שבו מחכים לסועדים מיטב הבקבוקים מיקבי הבוטיק בארץ.

חזית המסעדה ברחוב שלומציון המלכה.
חזית המסעדה ברחוב שלומציון המלכה. צילום: יח"צ.

מהביקור הקודם שלנו במסעדה למדנו שמומלץ להקדיש תשומת לב למנות הראשונות של המסעדה. בתפריט החדש תוכלו למצוא מגוון מושלם שכולל כבד אווז צרוב בגריל עם צ'אטני פירות פיקנטי (98 ₪), שקדי עגל מזוגגים על קרם חצילים עם זרעי עגבנייה ובצל ירוק (66 ₪), טרטר דג ים על קרפצ'יו סלק אדום בתחמיץ סילאן (56 ₪), סלמון צרוב בציפוי קצח ושומשום עם שימאג'י ברוטב אסיאתי (58 ₪), ריזוטו עגבניות צלויות ותימין (56 ₪), ניוקי תפוחי אדמה מזוגג עם בטטות, נענע, פקאן ופורט רימונים (48 ₪), פילה דג צרוב במחבת על קרם שום (56 ₪). כבדי עוף בגריל עם ריבת משמשים ושקדים קלויים (48 ₪). אנו בחרנו לפתוח בכבד האווז ובסלמון הצרוב שללא ספק היו בחירות מצויינות. מנת הכבד מעט יקרה יותר משאר המנות, אך היא גם מעט גדולה יותר וללא ספק מנה שלא תוכלו למצוא בכל מסעדה במיוחד עם השילוב של הנקטרינות ופלחי המנגו שהונחו לצידו והביאו למנה את הניחוח הקייצי המתבקש. הסלמון היה עשוי במידה הנכונה והיה מונח לצד פטריות ומעוטר בעלי נענע. המגוון הרחב של התפריט החדש אילץ אותנו לנסות גם את שקדי העגל המצויינים שהגיעו בצלוחית מעוצבת על קרם חצילים וזרעי עגבנייה ובצל ירוק. עם שקדי העגל הגיעה גם מנת כבדי עוף בגריל עם ריבת משמשים ומעט משמשים מיובשים. גם זו הייתה מנה נהדרת למראה וערבה לחיך. אל המנות הראשונות צרפנו גם כוס יין אדום מסדרת היינות של קיבוץ יראון (יראון בלנד, 2006). אם תרצו לחגוג עם בקבוק, מחירו יהיה 190 ₪.

אל המנות העיקריות הגענו מרוצים ועם תאבון לעוד. גם בגזרת העיקריות חידש אודי השף את המנות לקראת הקיץ וכעת התפריט מציע את המגוון הבא: חזה ברווז ברוטב פירות יער עם קרם בטטה ובוקצ'וי (112 ₪), פילה בקר צרוב ברוטב יין אדום על רושטי תפו"א (144 ₪), אנטריקוט בגריל ברוטב דמי חמוץ מתוק עם פירה גס של תפו"א ושום קונפי (125 ₪), פילה סלמון על בורגול, עם פטריות, עגבניות ועשבי תבלין (96 ₪), תבשיל בקר מזוגג בסילאן עם ענבים, תפוחי אדמה, ציפורן וגזר מתוק (98 ₪), פילה דג ים צרוב בציפוי עשבי תבלין על מצע ירקות מזוגגים ביין לבן (125 ₪), רביולי במילוי קרם טופו ופסטו מוקפץ עם עגבניות, שום שמן זית וצנוברים (82 ₪). פרגית צעירה ממולאת בריבת עגבניות עם רוטב שמן זית ועגבניות שרי צלויות (86 ₪).

גם כאן הבחירה הייתה קשה ונאלצנו להסתפק בשלוש מנות (מעט הרבה לשני סועדים, אך הגענו מחוייבים למטרה). פתחנו בחזה הברווז המצויין שהגיע מלווה באוכמניות ולצידו בצלוחית קטנה הונח פירה בטטה. זו מנה מרשימה, טעימה ומשביעה. משם המשכנו אל מנת הפרגית. מנה מעוצבת ויפה. הפרגיות עוטפות את ריבת העגבניות בצורה עגולה כמין סופלה בשר. הטעם המתקתק של ריבת העגבניות הופך את המנה למיוחדת לא רק למראה אך גם לטעם שעבורנו היה נפלא. סיימנו עם פילה פלמידה שהגיע עם אספרגוס, ירקות ואפונת שלג.

קינחנו במעדן שוקולד שהוא טארט שוקולד, קרם שוקולד, קראנץ שוקולד ורוטב שוקולד חם (46 ₪) ובמילה אחת – שוקולד. מנה לאוהבי שוקולד באחוזים גבוהים שמביאה את הטעם הטבעי של הפולים. אליו הצטרף טארטטן של דבלים (38 ₪) וכוס תה עם נענע.
המסעדה מתאימה לאירועים מיוחדים ואם תרצו מציעה המסעדה חדר VIP המאפשר אירוח עד 16 איש והינו אופציה מושלמת לפגישות עסקיות או ארוחות אינטימיות מיוחדות. הקומה השנייה של המסעדה המתאימה לאירוח אירועים עד 100 איש. אם המחירים אינם מתאימים לתקציבכם ובכל זאת אתם רוצים להנות מהרמה הגבוהה, תוכלו להגיע למסעדה גם בשעות הצהריים לארוחה עסקית.

קנלה - מסעדת שף במרכז ירושלים. כשר בהשגחת הרבנות ירושלים
כתובת: רח' שלומציון 8, ירושלים. טלפון: 02-6222293
שעות פתיחה: א'- ה 15:30- 12:00 ,23:00- 18:00. מוצ'ש- שעה לאחר צאת השבת.