מסעדת הילולים: לא רק סטקייה

פורסם: כ"ב סיון התש"ע | | 15:13 ע"י: מערכת בבא קמא
מסעדת הילולים.
מסעדת הילולים. צילום: יח"צ.

במסעדת הילולים שבמרכז גוש דן  - הילולים וחגיגות מתקיימות כל ערב במקום שמציג, מעבר לתפריט עשיר ואוכל מצויין, אווירה ייחודית במינה.

12 סלטים שונים.
12 סלטים שונים. צילום: יח"צ.

על גדות נתיבי אילון, בין תל אביב לחולון תוכלו למצוא מקום מושלם לבילוי. מסעדת הילולים, שחוגגת בקרוב שנה של פעילות מתאימה בעיקר לבילוי משפחתי או קבוצתי. במסעדה ערוכים שולחנות ארוכים ארוכים שיכולים להכיל משפחה מורחבת, ואם תרצו, באמצעות מחיצה ניידת יוכלו לסגור עבורכם חלק מהמסעדה עבור אירוע פרטי. למרות שהגענו זוג, לא מצאנו שולחן זוגי במסעדה ובחרנו לשבת לצד הויטרינה הגדולה בפתח המסעדה בשולחן שהיה ערוך עבור שישה סועדים. כשהגיעו סלטי הפתיחה אל השולחן, הבנו ששולחן זוגי הוא פשוט לא פרקטי עבור כל שניים עשר הסלטים שמילאו את השולחן, ביחד עם סלסלת המאפים הטריים המגיעים ישירות מהטאבון (פיתות, לאפות או לחמניות). בדומה לסטקיות אחרות, גם כאן הסלטים ליוו אותנו במהלך כל הארוחה. בתפריט הם מוצעים בעבור עשרה שקלים בלבד לסועד, עבור מי שמזמין בהמשך מנה עיקרית. ויתרנו על שתיה חריפה (שתופסת בתפריט המסעדה חלק נרחב).


התפריט מורכב בעיקר מבשרים על האש אך לצידם מופיעים בתפריט גם מגוון מאכלים ביתיים מבושלים ובהם מגוון מאכלי עדות ובעיקר מאכלים פרסיים. זה המקום גם להזכיר שבכל יום שישי (בין השעות 9:00-15:00) מתקיים במסעדה יריד אוכל המציג מגוון מאכלי עדות. לדברי מנהלי המסעדה "יוזמת היריד נולדה מתוך רצון לחזק את ההכרה והחשיפה לתרבויות השונות ולאפשר להן לחיות זו לצד זו בקשרי שכנות טובים וכבוד הדדי.
לפני הגעת הבשרים ולצד סלטי הפתיחה הזמנו גם חציל בטבון המגיע מלווה בטחינה ולצד עלים ירוקים (20 ₪). זוהי מנת פתיחה טובה המביאה את ניחוחות הטאבון הישר אל השולחן. בנוסף לחציל הזמנו פטריות מוקפצות בסויה (25 ₪) וכמובן חומוס עם טחינה מצויין (15 ₪) וסלט ערבי גדול (20 ₪). מנות קלאסיות למסעדה ישראלית.

יש גם קבבים אוטנטיים.
יש גם קבבים אוטנטיים. צילום: יח"צ.

על תפריט הבשרים אמון אומברטו, שף ארגנטינאי, דור שני לאוהבי בשרים, שגדל וחונך בארגנטינה במסעדת הבשרים של אביו, והביא איתו לארץ ידע עצום בטיפול בבשר, ביישון ועוד. על תפריט האוכל הביתי אחראי השף גיל אבירם. את המאכלים הפרסיים אוטנטיים שבתפריט מכינה יום יום אסתר ריחן, מאמא מדהימה בת 50 שעלתה מפרס לפני 4 שנים בלבד ועושה הכל במטבח, כולל חמוצים פרסיים מיוחדים. לפני הבשרים, חלקנו מנת דג אמנון מתובל ברוטב פסטו ולצידו עלים ירוקים. מנה שמצד אחד מוכרת מאד בכל מטבח ישראלי, אך הגיעה לשולחן בעיצוב מרהיב.

אל הבשרים הגענו כשלא היינו רעבים מאד. זה אפשר לנו להתייחס למנות הבשר בתשומת לב "בלי להתנפל". התחלנו בסטייק פרגית (45 ₪) שהגיע היישר מעמדת הבשרים שניצבה מולנו ומול שאר הסועדים שיכולים לצפות ממש כיצד המנה שלהם נעשית. אחרי הפרגית הגיעו זוג שיפודי אנטריקוט מרהיבים (28 ₪ לשיפוד), עשויים בדיוק במידה הנכונה. בשונה ממנות הסטייקים, השיפודים אינם מגיעים עם תוספות שאותן מומלץ להזמין בנפרד. אנחנו הסתפקנו באורז פרסי לבן מצויין (6 ₪) ואורז ירוק (8 ₪) מתובל בעשבי תיבול ואפונה. מנה ייחודית של המסעדה היא חורֵש סבזי (12 ₪), תבשיל פרסי עשיר בעשבי תיבול (7 סוגים שונים) ושעועית שמומלץ לאכול כתוספת לאורז הלבן. לפני הקינוח הזדמן לנו לשוחח עם נתי אדיבי, הבעלים האדיב של המסעדה. נתי אדיבי, עובד הרבה שנים בתחום ההסעדה והמזון ובחר לקרוא למסעדה בשם הילולים בגלל שזהו שמו של הבציר החדש של היין, שמסמל משהו חדש ורענן. וזו בדיוק המסעדה שפתח- קונספט חדש ורענן, בו אפשר לאכול ארוחה ישראלית כמו בסטקיה, או לחגוג בארוחה מפוארת, עם מנות מורכבות ומיוחדות. נתי ניהל בעבר שוק נודד של מאכלים פרסיים, והעתיק את הקונספט ליריד האוכל של יום שישי.

קינחנו בסופלה שוקולד (16 ₪) אחד לשנינו וכוס שתיה חמה. הצטערנו שהארוחה הגיעה לסיומה, ושלא הצלחנו לטעום גם מהפוקצ'ות הנהדרות הנאפות בטבון הלבנים שבמקום ומשאר סוגי הבשרים. המסקנה היא שנצטרך לחזור להילולים שוב, רצוי במתכונת משפחתית מורחבת לרגל שמחה או הילולה.

מסעדת הילולים

למסעדה הכשר על הבשרים של הרב מחפוד ועל העופות של בית יוסף עטרה.

שעות פתיחה:
א'-ה' 12:00-00:00
שישי 09:00-15:00 וזה גם יריד האוכל
מוצ"ש מצאת שבת עד חצות
טלפון: 03-6811188
מיקום: המסעדה יושבת בין 4 ערים- תל אביב, חולון, בת –ים וראשון לציון. סמוך לאולמי גאלרי פאלאס ומול בית החולים וולפסון. יש חניה מקורה חינם, 2 קומות. על ציר איילון ומאוד נגיש.

בהילולים מציעים מבצעים:
ימי הולדת: כל מי שחוגג יומולדת מקבל עוגה + זיקוקים על חשבון הבית. ומי שחוגג יומולדת ומביא 10 אנשים או יותר, מקבל בקבוק שמפניה חינם- בתיאום מראש.
מועדון VIP: מציעים ללקוחות קבועים להיות חלק במועדון ה-VIP המיוחד של המסעדה המקנה הנחה של 5% בכל רכישה ופינוקים מיוחדים ביימי הולדת.