פרש קיטשן: רשת בתי קפה של אוכל בריא וטעים. ביקרנו בסניף הכשר

פורסם: כ"ו כסלו התשע"ה | | 14:37 ע"י: מערכת בבא קמא
שייקים בריאותיים בפרש קיטשן.
שייקים בריאותיים בפרש קיטשן. צילום: דן לב.
ביקרנו בסניף הכשר למהדרין בקניון ארנה הרצליה של רשת בתי הקפה "פרש קיטשן", המשלב את חווית הבילוי עם אוכל טעים ובריא
סלט סלמון אסייתי.
סלט סלמון אסייתי. צילום: בבא קמא.

קיבלנו המלצה על תפריט המרקים החורפי של רשת 'פרש קיטשן' ורצינו לבוא ולטעום. במקרה, בחרנו להגיע באחד מימי החורף שהיה דווקא שטוף שמש. יום שמתאים יותר לחולצה קצרה מאשר למרק כתום. לרשת פרש קיטשן שני סניפים כשרים. אחד בלונדון מיניסטור בתל אביב והשני, כשר למהדרין בקניון ארנה בהרצליה, שאליו הגענו. מכיוון שהיה יום חמים במיוחד, ישבנו במתחם הישיבה החיצוני שמשקיף למרינה של הרצליה. מזג אויר נהדר, רוח נעימה מהים, שמש חורפית מפנקת והחלטנו לותר על המרק ולבדוק את התפריט לעומקו לצד שייק בריאותי קר.

 פאד תאי אטריות כוסמת
פאד תאי אטריות כוסמת צילום: בבא קמא.

התפריט מיוחד ולצד כל מנה ישנו סימון  בצורה של עיגול קטן שמלמד על המנה. מנות דלות קלוריות (עד 500 קלוריות) מסומנות באדום, מנות המשלבות את כל אבות המזון מסומנות בכחול, מנות ללא גלוטן בכתום, מנות שמתאימות להריון והנקה בסגול. בסימון ירוק, מנות צמחוניות ומנות טבעוניות (עיגול מלא). בנוסף, לצד כל מנה מצוין הערך התזונתי שלה: קלוריות, פחמימות, שומנים וחלבון.

אז למרות כל האזהרות לצד המנות בתפריט, צרכנו יותר מדי קלוריות. התחלנו עם סלט סלמון אסייתי שמורכב מכל מיני דברים מעניינים כמו אטריות שעועית, בצל ירוק, נבטים, שומשום ובוטנים וכמובן שלושה שיפודי סלמון צלוי ברוטב אסייתי. מנה טעימה, מעניינת, מפתיעה וגם משביעה. שיפודי הסלמון היו גדולים ומצוינים. 420 קלריות ו-58 ₪. את המנה אפשר לאכול במזלג או עם צ'ופסטיקס שמגיעים עם המנה. לצד המנה הזו הזמנו טוסט קלצונה גבינות ו-3 סוגי עגבניות (44 ₪) . הטוסט מוכן מלחם קלצונה מחיטה מלאה ובו מוצרלה, גבינת פטה, ממרח עגבניות, עגבניות מיובשות וטריות. הטוסט מוגש עם סלט ירוק וביחד איתו המנה מגיעה ל-500 קלוריות. הטוסט היה עם טעם עשיר, משביע, אבל באופן כללי פחות מוצלח מהסלט סלמון.

עוגת גבינה אפויה.
עוגת גבינה אפויה. צילום: בבא קמא.

כפי שכבר הזכרנו, לחוויית הטעמים הזו הצטרפו גם השייקים של פרש (24 ₪). הזמנו שייק אנרגיה שמורכב מבננה, תפוז, תמר לח ודבש תמרים. בתפריט, מסופק הסבר על כמה השייק הזה נהדר. במקרה הזה מובטח שהשייק יספק אנרגיה זמינה למערכת העצבים והשרירים ושהוא ישפר את התפקוד, הריכוז, הערנות ושהוא גם מונע עייפות וחולשה. עם כאלו הסברים אי אפשר לותר על השייק שהיה בעצם שייק פירות על בסיס חלב. השייק המיוחד יותר שהזמנו היה שייק אנטי אייג'ינג המורכב מרימונים, חמוציות, תפוח עץ אדום ודבש תמרים. גם כאן משכנע התפריט שהשייק עשיר באנטיאוקסידנטים שימנעו את הזדקנות הגוף לפחות בזמן שתמתינו למנה הבאה.

בהמשך הזמנו את ספיישל דג היום שהיה סלמון עם פירה (78 ₪). מנה טובה שהייתה עשויה היטב. לצידה הזמנו פאד תאי אטריות כוסמת (48 ₪). מנה טבעונית שמורכבת מרצועות גזר, קולורבי, נבטים סינים, פטריות שיטאקה, כרוב אדום, בצל סגול וירוק, כוסברה, אטריות כוסמת, פלפלים מוקפצים, בוטנים קצוצים וקצת פלפל חריף. סך הכל 490 קלוריות של טבעונות למהדרין ששכנעו אותנו לחזור למזון מן החי.

בתפריט הקינוחים, מותרים על אזכור הקלוריות כדי לא לפגום בהנאה. בחרנו בעוגת גבינה אפויה, על עוגיית חמאה בציפוי קרם וניל ורוטב פטל (36 ₪) שהייתה טובה מאד. בתפריט הקינוחים גם מנות טבעוניות ומנות ללא גלוטן. כאן סיימנו, אך עם טעם של עוד. את התפריט העשיר מאד של המקום נצטרך לבדוק בעוד כמה הזדמנויות.

פרש קיטשן

השונית 2, קניון ארנה, הרצליה
טלפון: 09-8321393
כשר מהדרין, רבנות הרצליה