כך תתחילו לסחור בוולסטריט

פורסם: י' כסלו התש"פ | | 03:54 ע"י: בבא קמא
לסחור בוולסטריט
לסחור בוולסטריט צילום: 123rf.com
מסחר בבורסה מעורר את הדמיון של כולנו - האפשרות לייצר רווחים אדירים בזמנים קצרים או ארוכים מפתה ישראלים רבים. אחת המגמות הבולטות בשנים האחרונות היא מעבר מהבורסה בתל אביב לבורסות מסביב לעולם ובפרט לבורסה בניו יורק, אז אם גם אתם מעוניינים בגיוון, כך תתחילו לסחור בוולסטריט.

למה לסחור בוולסטריט - יתרונות וחסרונות

כוח המשיכה המרכזי של הבורסה בוולסטריט הוא סכומי הכסף האדירים שזורמים בה, לשם השוואה, נציין כי נפח המסחר היומי בבורסה בניו יורק גדול פי 750 מנפח המסחר בתל אביב כאשר יש ימים שנפח המסחר של מנייה בודדת גדול יותר מנפח המסחר של כל הבורסה התל אביבית.

הסיבה שנפח המסחר מושך סוחרים רבים היא העובדה שככל שיותר כסף זורם בשוק נפתחות יותר הזדמנויות השקעה שיכולות לייצר רווחים גבוהים יותר, סוחרים שיודעים כיצד לנהל סיכונים ולזהות הזדמנויות יוכלו להשיג תשואות גבוהות במסחר בבורסה, במיוחד בזמנים קצרים.

סיבה נוספת שמגדילה את הביקוש למסחר בבורסה בניו יורק היא מגוון מניות גדול יותר. בבורסה האמריקאית נסחרות למעלה מ 10 אלף חברות לעומת כ - 500 חברות בלבד בבורסת תל אביב.

לצד היתרונות קיימים חסרונות, הראשון והמשמעותי ביותר הוא העובדה שאין לסוחר הפשוט היכרות עם המניות הנסחרות בוולסטריט, חוסר הידע הזה יכול להיות הרסני כשמדובר במסחר בבורסה לכן חשוב לשקול היטב האם מסחר בבורסה בניו יורק שווה את הסיכון.
חסרון שני הוא העובדה ששעות המסחר בבורסה של וולסטריט לא מסונכרנות עם שעות העובדה בישראל, אם אתם סוחרים יומיים תצטרכו להישאר ערים בשעות מאוחרות כדי להשגיח על ההשקעה שלכם.

איך להתחיל את המסחר בבורסה בניו יורק?

● השקעה באמצעות הבנק – הבנקים בישראל מציעים ללקוחותיהם להשקיע בבורסות זרות, בהן הבורסה בוולסטריט, כדי להתחיל את המסחר יש לפנות לבנק ולחתום על מספר טפסים. לרוב, השקעה באמצעות הבנק נחשבת לאופציה יקרה יחסית שלא מתאימה לסוחרים יומיים.
● תיק השקעות – בישראל קיימות מספר חברות השקעות שפועלות גם בשוק האמריקאי, חברות אלו יכולות לנהל את תיק ההשקעות שלכם לפי בקשתכם ולרוב הן מספקות תשואות יפות. החיסרון באפיק זה הוא סף הכניסה הגבוה שבדרך כלל עומד על מאות אלפי שקלים.
● מסחר עצמאי באמצעות חברת השקעות ישראלית – חברות ההשקעות בישראל מציעות ללקוחות פרטיים לסחור באופן עצמאי בבורסות בארצות הברית, הן עושות זאת בתמורה לעמלות מסוימות שנחשבות לנמוכות ביחס לעמלות שנגבות על ידי הבנקים. האופציה זאת היא האופציה הפופולארית ביותר כיום בקרב הסוחרים בישראל.
● מסחר באמצעות ברוקרים אמריקאיים, מספר חברות אמריקאיות שסוחרות בבורסה האמריקאית מציעות לאזרחים זרים לסחור באמצעותן, מדובר באופציה בעייתית שכן קשה להעריך את מידת האמינות של החברות הללו ואת מידת הביטחון בהשקעה שלכם במקרה שהברוקר דרכו אתם סוחרים ייקלע לקשיים פיננסיים.

אם תבחרו להתחיל לסחור בבורסה האמריקאית כדאי להשקיע זמן מה בלימוד של הבורסה ואופן פעולתה, אפילו סוחר ותיק בבורסה של תל אביב יצטרך להשתפשף כדי לדעת להבדיל בין ההזדמנות טובה להזדמנות מסוכנת.