איך לבחור ביטוח דירה?

פורסם: י"ז אייר התשע"ז | | 13:04 ע"י: בבא קמא
ביטוח דירה
ביטוח דירה צילום: pixaby.com
דירה היא נכס משמעותי עבור ולכן כדאי להשקיע זמן ומשאבים בבחירת פוליסת ביטוח שתעניק פיצוי במקרה של נזקים. הדרך לעשות זאת היא להשוות בין החברות, לבדוק באופן יסודי את הכיסויים ולא לשכוח את השירות. הנה המדריך המלא

הבית הוא מרכז ובסיס המשפחה ולכן אין פלא שאנו משקיעים בו את מלוא המשאבים הכספיים שברשותנו. רכישת דירה כרוכה בגיוס הון עצמי לא מבוטל ובדרך כלל גם בנטילת משכנתא. בנוסף, בציבור החרדי נהוג לתת עדיפות לדירות גדולות שיכולות לאכלס את המשפחה המתרחבת בעזרת השם. דירות כאלה כרוכות בהוצאות אחזקה גבוהות והן מחייבות פוליסת ביטוח מתאימה.

הביטוח נועד להעניק פיצוי למקרה שבו הדירה נפגעת כתוצאה מתקלה, אסון, חבלה בזדון וכדומה. בעבר ניתן היה לרכוש ביטוח דירה רק דרך הבנק שנתן את המשכנתא, אבל היום אפשר לעשות זאת מול כל חברת ביטוח ובאופן עצמאי. המשמעות היא גמישות גדולה וחופש בחירה להשוות בין חברות ביטוח לפי תנאים, מחיר וכיסויים.

מקרי מוות, תכולה וביטוח צד ג'

יש כמה טיפים שכדאי להכיר על מנת לבחור ביטוח בצורה נכונה. ראשית, מומלץ לוודא שפוליסת הביטוח מכסה מפני מקרה שבו חס וחלילה אחד ממשלמי המשכנתא נפטר. במקרה כזה עשויה חברת הביטוח לממן באופן חלקי את יתרת ההלוואה ולהקל על שאר בני המשפחה.

שנית, חשוב לזכור שביטוח בסיסי מכסה מפני נזקים למבנה בלבד. הטיפ בהקשר הזה הוא לשקול הרחבה שתעניק פיצוי לנזקים שנגרמים לריהוט, למכשירי חשמל, לתשמישי קדושה יקרים, לתכשיטים או לכל חפץ אחר בעל ערך כספי גבוה. הרחבה לביטוח תכולה לא אמורה לייקר את עלות הפרמיה בצורה דרמטית והיא משתלמת בגלל השקט הנפשי שהיא מעניקה.
מעבר לכך, מומלץ ליצור קשר עם נציגי חברת ביטוח ולשאול על ביטוח צד ג'. הטעות הנפוצה של רוכשי ביטוח דירות היא להתעלם ממצב שבו תאונה שמתרחשת בנכס שלהם גורמת נזק גם לדירת השכנים. מבחינת החוק, תאונה באחריותכם מחייבת אתכם בתשלום ההוצאות על הנזק ולכן סעיף  צד ג' הוא הדרך היחידה לקבל הגנה מטעם חברת הביטוח.

מחשבון ביטוח דירה
מחשבון ביטוח דירה צילום: pixaby.com

מה עוד בודקים לפני שבוחרים ביטוח?

סעיפי הפוליסה הם לא הפקטור היחיד שיכריע בשאלה איזה ביטוח דירה מתאים לצרכי המשפחה שלכם. כדאי לבדוק את רמת השירות של חברת הביטוח וניתן לעשות זאת באמצעות הסקר השנתי שמפורסם על ידי רשות שוק ההון. בסקר האחרון של ציון מדד השירות נקבע שחברת הביטוח AIG היא מגישה הצעה לביטוח דירה הכדאית והמשתלמת ביותר, ביןן היתר בגלל רמה גבוהה של שירות וזמינות.

לבסוף, כדאי לבחור פוליסת ביטוח דירה לפי המחיר וההתחייבות של החברה להעמיד לרשותכם אנשי מקצוע לטיפול בתקלות. אל תתפתו לבחור בפוליסה עם המחיר הנמוך ביותר, אבל אל תסכימו גם לשלם מחיר מופרז ולא הגיוני.