נפש בריאה בגוף בריא

פורסם: ט' אדר א' התשע"ו | | 00:06 ע"י: בבא קמא
פארק נחל באר שבע.
פארק נחל באר שבע. צילום: יח"צ
שמירה על הבריאות היא משימה קלה מכפי שנהוג לחשוב, בעיקר אם מקפידים על כללי המפתח. במאמר הבא ריכזנו עבורכם כמה טיפים מעשיים שבעזרתם ניתן להשיג תוצאות תוך זמן קצר בלבד

יותר ויותר אנשים ברחבי העולם מבינים היום את המשמעות של שמירה על הבריאות. זו הדרך הטובה ביותר לשפר את איכות החיים, לחסוך הוצאות מיותרות ולהבטיח תחושה טובה ורעננה. השאלה היא איך שומרים על נפש בריאה בגוף בריא וכיצד קובעים סדר עדיפויות אפקטיבי. התשובה פשוטה מכפי שנהוג לחשוב, בעיקר כי יש כמה כללי מפתח שתקפים לגברים ונשים בכל הגילאים.

הטיפ החשוב ביותר הוא לבצע פעילות גופנית. גם פעילות בסיסית של כמה דקות בשבוע יכולה לטהר את הגוף מרעלים ולשפר את מערכת החיסון. כל אחד יכול לבחור פעילות גופנית שמתאימה לו ולהרגיש את האנרגיה. אנשים בריאים צריכים לקיים פעילות גופנית על פי דופק מטרה שמותאם לגיל שלהם. הפעילות משפרת את העיכול ומסייעת לשמור על משקל תקין, היא מבטיחה סיפוק אדיר והיא מעניקה בונוס של חיטוב הגוף והשרירים.

טיפים קטנים לשינוי גדול

לצד פעילות גופנית, כדאי לאמץ גם עוד כמה טיפים קטנים ולהשיג שיפור גדול. חשוב להימנע מאכילת יתר ולאכול לאט כדי לתת לגוף הזדמנות לעכל את חומרי הגלם. עדיף להקדיש זמן לארוחת בוקר וארוחת צהריים, אך לוותר על ארוחת ערב גדולה. רצוי להפחית כמה שיותר את צריכת הקפאין לרבות קפה, תה, קקאו, קולה ושוקולד ובאותה הזדמנות גם לצמצם כמויות אלכוהול.

הפחתת צריכת שומנים מן החי ושומן רווי תשפיע ישירות על הגוף והנפש. מומלץ להוסיף לתזונה סיבים תזונתיים שנמצאים בדרך כלל בדגנים מלאים, פירות וירקות. יש לגוון בין צבעים שונים של פירות וירקות ולדאוג שכל הזמן יהיו בבית מרכיבים טריים. רצוי לשתות רק מיצים טבעיים ומים, לוותר לגמרי על משקאות תוססים וממותקים ולהימנע מחומרים משמרים וצבעי מאכל. המלצה לא פחות חשובה היא לאמץ גישה חיובית ולא לאגור רגשות שליליים.

איך שומרים על הבריאות ועל העתיד?

יש פעולות שאפשר לבצע כבר היום כדי לדאוג לעתיד טוב יותר. כדאי להיעזר ביוגה, מדיטציות ותרגילים לשיפור ושחרור מתחים, או להתייעץ עם אנשי מקצוע שיודעים לבנות תכנית אימונים בהתאמה אישית. יש להגיע באופן שגרתי לבדיקות למדידת לחץ הדם, רמת הסוכר והשומנים ולהשימע להנחיות הרופאים.

על אף האמור לעיל, יש מצבים שאותם לא ניתן למנוע גם אם מקפידים על כל הכללים. במצבים אלה הפיתרון הוא לדאוג לביטוח בריאות מקיף. חשוב להקדיש בהקדם מחשבה לבחירת חברת ביטוח ולהשוות בין פוליסות. אפשר לקבל המלצות על ביטוח בריאות ב-AIG ולתאם פגישה לא מחייבת עם אחד מנציגי החברה. כך נערכים טוב יותר למקרים בלתי צפויים ומונעים הפתעות לא נעימות.