פיתוח דיגיטלי של קשרי לקוחות

פורסם: י"ז טבת התשע"ו | | 12:13 ע"י: בבא קמא
פיתוח דיגיטלי ליצירת מחויבות
פיתוח דיגיטלי ליצירת מחויבות צילום: cc-sa-by José Goulão
לקוחות פוטנציאליים נמצאים במרחב הדיגיטלי ובעלי עסקים יכולים לבצע שורה ארוכה של פעולות על מנת ליצור איתם קשר. המטרה העיקרית היא להניע לקוחות לרכישה, אך כדאי לשמור על מערכת יחסים יציבה גם לצורך תחושת מחויבות. הנה כל הפרטים שצריך לדעת על הנושא

המרחב הדיגיטלי הוא כיום חלק חשוב ובלתי נפרד מהחיים שלנו. את רוב הפעולות היום יומיות אנחנו מבצעים באינטרנט, ישירות דרך מכשיר הטלפון החכם, מהמחשב הנייח במשרד וכמובן מהטאבלט או הנייד בבית. יחד עם זאת, לא כל בעלי העסקים מבינים את המשמעות האמיתית של פיתוח קשרי לקוחות באמצעות הדיגיטל.

יש כמה מאפיינים ייחודיים לפיתוח דיגיטלי של קשרי לקוחות. ראשית, המטרה היא בדרך כלל להניע לקוחות לפעולה. הנעה לפעולה באה לידי ביטוי בהזמנת השירות או המוצר ובסופו של דבר גם בהגדלת רווחים. שנית, פיתוח דיגיטלי מתאימים גם ליצירת קשר עם לקוחות קיימים וגם לטובת גיוס לקוחות חדשים. הסוד הוא למצוא את המסר הנכון ולהשתמש בפלטפורמה המתאימה על מנת להעביר אותו.

כלים לתקשורת דיגיטלית

אחרי שמבינים את עקרונות היסוד ניתן לעבור להיבט המעשי של פיתוח דיגיטלי של קשרי לקוחות. ארגז הכלים מגוון מכפי שנהוג לחשוב והוא כולל שורה ארוכה של פעולות. אפשר לדוגמא להשתמש במערכת דיוור אלקטרוני כמו של אקטיבטרייל על מנת לשמור על קשר עם לקוחות קיימים. המערכת קלה, נוחה ומותאמת למובייל והיא מגיעה עם עשרות תבניות ניוזלטר מקצועיות. במסגרת השירות ניתן לשלב את הדיוור האלקטרוני עם מערכת לעיצוב ובניית דפי נחיתה. כך מונעים מצב בו לקוח נכנס לאתר ויוצא מבלי להשאיר פרטים או לבצע פעולה.
מי שרוצה לנצל את היתרונות של דיוור אלקטרוני לטובת פיתוח דיגיטלי צריך לקבל דוחות סטטיסטיים מפורטים בזמן אמת. הדוחות מסייעים לבעלי עסקים להבין איזה ניוזלטר עובד פחות מאחרים, כיצד ניתן לשנות את המסר על מנת להגיע לקהל יעד גדול יותר ומה הפוטנציאל העסקי של המוצר או השירות. מעבר לכך, בארגז הכלים של התקשורת הדיגיטלית יש גם מערכת לשליחת SMS ללקוחות ואפשרות חיבור לרשתות החברתיות ולמערכות הניהול. בעל העסק מרכז את כל המשאבים תחת קורת גג אחת ומבטיח היענות מרשימה.

פיתוח דיגיטלי ליצירת מחויבות

דיוור אלקטרוני הוא דרך מצוינת לייצר מכירות, אך בעידן המודרני אסור להסתפק בכך. יש להשתמש בפיתוח דיגיטלי ייעודי על מנת ליצור מחויבות מצד לקוחות קיימים. כך משמרים לקוחות וחוסכים בטווח הארוך כסף על גיוס. שימור לקוחות באמצעות דיוור אלקטרוני מבוסס על היכרות מעמיקה עם הצרכים שלהם, עם תחומי העניין ועם הנושאים הרלוונטיים עבורם.
לסיכום, פיתוח דיגיטלי הוא חלק מהותי  מהתנהלות העסק במאה ה-21. כל עסק יכול לבחור את שיטת התקשורת המתאימה עבורו ולגייס או לשמר לקוחות.